Beantwoord

Blijven of overstappen?


Badge
  • Q-specialist
  • 11 reacties
mijn contract loopt bijna af. nu heb ik een verlengvoorstel gekregen voor een 3 jarig contract...
* waarom niet een voorstel voor 1 jaar?
* het voorstel wat ik nu heb is bijna 200 euro duurder dan elders - ik hoef niet weg, maar als jullie me willen behouden als klant, dan moet er een veel beter voorstel komen
icon

Beste antwoord door ikk3 18 januari 2018, 17:50

Hallo Tessa,

dankjewel - ik was beide keren op een ander toestel in gesprek.
Ik heb net bevestigend geantwoord op je email.

dank en groet
Ewald

Bekijk origineel

21 reacties

Badge
overstappen dus.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @ikk3, bedankt voor je bericht en welkom op de community!

Goed om te horen dat aan het oriënteren bent of je wil verlengen.

Uiteraard is het ook mogelijk om met 1 jaar te verlengen. Volgens mij heb je 27-12-2017 daar een mail over ontvangen. Ik heb je zojuist dat voorstel nogmaals via de mail gestuurd.

Klopt het energieverbruik aan elektra en gas waarop wij het bedrag hebben berekend? Deze aantallen staan bij het voorstel. En reken je bij een andere aanbieder met dezelfde hoeveelheden?

Er zijn daarnaast nog een aantal elementen waardoor het termijnbedrag hoger kan zijn
  • je maakte bij ons gebruik van een eenmalige actie van Veiling Vereniging Eigen Huis. Het aanbod wat je nu ontvangt is ons reguliere aanbod voor bestaande en nieuwe klanten.
  • Zijn de andere aanbieders ook 100% groen?
  • Zijn de andere voorstellen al inclusief de nieuwe overheidsbelastingen van 2018?
  • Krijg je bij de andere een eenmalige hogere korting? *let op, deze betaal je bij sommige aanbieders na het eerste jaar terug.
Als je een voorstel aan het vergelijken bent en je hebt hier vragen over kunnen wij er ook naar kijken voor je.

Ik heb in dit topic ook nog informatie geschreven waarom overstappen eigenlijk niet duurzaam is.


Mocht ik je kunnen helpen hoor ik het graag.

Groeten van Tanja
Badge
Dankjewel Tanja,

ik heb je aanbod bekeken en vergeleken met andere aanbieder (appels met appels). Het is niet oninteressant, echter de vaste leveringskosten zijn veel hoger (~115€) bij Qurrent, anders zou ik zeker bij Qurrent blijven.

tevens is mij de verlengbonus niet helemaal duidelijk - hoe werkt dit?

je bijdrage waarom overstappen niet duurzaam is is interessant, echter helaas vol 'drogredenen'.
  • het privatiseren is gedaan om kosten voor maatschappij en klanten te verlagen: keuzevrijheid geeft concurrentie geeft lagere prijzen.
  • Qurrent doet hetzelfde, mensen overhalen om over te stappen met lage tarieven --> om vervolgens te beargumenteren dat overstappen een slecht idee is?
Ik ben voor duurzaamheid en draag graag bij aan verbetering, maar ik denk dat het systeem in zijn algemeenheid hier niet in stimuleert. Op zich denk ik niet dat Qurrent hier de oorzaak van is, eerder een van de speelballen, net als wij: de consument.

hoe dan ook - als je me uit kan leggen waarom de leveringskosten veel (~115€) hoger zijn (en waarom ik dat zou moeten willen betalen, danwel hoe dit lager kan worden) en hoe de verlengbonus werkt zal ik dit zeker in overweging nemen.

alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +13
Als het goed is heb je zojuist mijn collega Floor gesproken. Zij weet alle ins en outs van de vaste leveringskosten en dergelijke.

Hoop dat het meer duidelijkheid gaf :)

Groetjes, Tanja
Badge
dankjewel - gesprek met Floor was zeker informatief en heeft mijn vragen beantwoord. we beraden ons 🙂

fijn weekend
Reputatie 5
Badge +13
Goed om te horen, jij ook een fijn weekend! 🙂
Badge
Hallo Tanja

Het zal je plezieren dat ik het verlengingsaanbod heb geaccepteerd - echter ik zie daar geen bevestiging van - geen email en ook niets in 'Mijn Energie'

Is er iets fout gegaan?
Reputatie 5
Badge +13
Zeker leuk dat je blijft! Ik zal je verlenging controleren, had je met 1,2 of 3 jaar verlengd?

Groetjes, Tanja
Badge
3 jaar 🙃
Reputatie 5
Badge +13
Volgens mij heb je de bevestiging inmiddels binnengekregen. Klopt dat? 🙃🙆🏻
Badge
dat is correct - ben nog wel verward - het aanbod en de voorwaarden lijken elkaar tegen te spreken mbt de bonus.
In het aanbod staat dat de bonus jaarlijks bij de jaarnota wordt verrekend, in de voorwaarden staat dat dit pas na 24 maanden wordt gedaan.
Ik mag hopen dat het aanbod hier correct is en de voorwaarden incorrect zijn, maar zou dit graag bevestigd zien.

PS: best nog wel ingewikkeld, zo'n verlenging......... nog niet eerder zoveel (moeten) communiceren voor een overstap, laat staan ergens blijven... 😮
Reputatie 3
Badge +8
Hallo ikk3,

Bedankt voor je bericht.

Bij de verlenging krijg je de verlengbonus afhankelijk van het contract dat je hebt afgesloten.
Bij het 1-jarige voorstel gaat het inderdaad om een verrekening bij de eerste jaarnota, maar bij de 2- en 3-jarige contracten wordt dit inderdaad pas later verrekend.
Bij een 2-jarig contract wordt de verlengbonus pas verrekend bij de tweede jaarnota, en bij het 3-jarige voorstel wordt de verlengbonus verdeeld over de 2e en de 3e jaarnota.
Ik begrijp dat dit voor verwarring kan zorgen, maar dit is de reden waarom het in de voorwaarden staat aangegeven.

Natuurlijk kunnen we in het 2e en 3e jaar het termijnbedrag voor je verlagen, door de verlengbonus mee te nemen. Voor het 1e jaar raad ik dit niet aan, omdat je dan mogelijk onnodig bij moet betalen op de jaarnota.
Kunnen we je hier t.z.t. mee helpen?

Groet, Nina
Badge
Hallo Nina

Uit de bevestigings-email:
Energiepakket: 3 Jaar Prijs Zeker + € 100 Korting op eerste jaarnota + € 100 Korting op tweede jaarnota + € 100 Korting op derde jaarnota

ik neem aan dat dit klopt, en niet de "kleine lettertjes" - maar dat kan je me vast bevestigen.
Badge
Nina?
Reputatie 4
Badge +8
Hallo ikk3,

We hebben je vandaag en gisteren proberen te bellen om dit te bespreken, maar helaas konden we je niet bereiken.
Om deze reden hebben wij jou zojuist een e-mail gestuurd.

Groet,
Tessa
Badge
Hallo Tessa,

dankjewel - ik was beide keren op een ander toestel in gesprek.
Ik heb net bevestigend geantwoord op je email.

dank en groet
Ewald
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ewald,

Ik heb zojuist gereageerd op je mail :)

Groetjes, Tanja
Badge
Hi Tanja

liep van het weekend nog tegen een probleempje aan - heb hierover gemaild - ik hoop dat je dit ook op kan lossen

dankjewel!
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ewald, ik zal je mail beantwoorden. Hopelijk heb ik een oplossing :)

Groetjes, Tanja
Badge
Hoi Tanja

Dankjewel voor je hulp. De oplossing werkt!

happy customer 😀

fijn weekend vast!
Reputatie 5
Badge +13
Jeej! happy Tanja 😁

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen