Beantwoord

Contract verlengd?

• 6 december 2018
  • 1 reactie
  • 213 keer bekeken

Ik heb gisteren een email ontvangen waarbij mijn termijnbedrag is aangepast en het volgende in de mail staat.

Je contract is verlengd. Je maakt de komende tijd gebruik van nieuwe tarieven en voorwaarden. Deze nieuwe tarieven hebben we gecombineerd met het standaard jaarverbruik op je adres om zo je termijnbedrag opnieuw te berekenen.

Ik heb echter helemaal niet mijn contract verlengd, en als het goed is stap ik eind van deze maand over naar Greenchoice na precies 1 jaar Qurrent. Gaat dit helemaal goed en betaal ik nu ineens geen andere tarieven dan afgesproken in mijn contract?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 6 december 2018, 10:16

Hoi @lwbord,

Dankjewel voor je bericht!
Ik begrijp de verwarring. Ik zie inderdaad dat je eind van de maand gaat overstappen. Normaal gesproken zou je dan overgaan in een nieuw contract of in een variabel contract. Daar berekenen we alvast je termijnbedrag op.

Deze berichten hebben elkaar gekruist, excuus daarvoor!
Het kan zijn dat we eind van de maand al een incasso doen, ondanks je overstap. Dat komt omdat we pas kort van te voren officieel bericht krijgen dat de overstap doorgaat.
Het kan zijn dat de incasso dan al klaarstaat bij de bank. In dat geval krijg je het teveel betaalde gewoon weer terug op je eindafrekening!

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @lwbord,

Dankjewel voor je bericht!
Ik begrijp de verwarring. Ik zie inderdaad dat je eind van de maand gaat overstappen. Normaal gesproken zou je dan overgaan in een nieuw contract of in een variabel contract. Daar berekenen we alvast je termijnbedrag op.

Deze berichten hebben elkaar gekruist, excuus daarvoor!
Het kan zijn dat we eind van de maand al een incasso doen, ondanks je overstap. Dat komt omdat we pas kort van te voren officieel bericht krijgen dat de overstap doorgaat.
Het kan zijn dat de incasso dan al klaarstaat bij de bank. In dat geval krijg je het teveel betaalde gewoon weer terug op je eindafrekening!

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost

Reageer