Beantwoord

Fout met opzeggen en verlengen wat nu?

• 22 januari 2018
  • 2 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb donderdag contact gehad met Linda van de klantenservice over een opzegging. Ik heb meegedaan aan collectieve inkoop stroom via de VEH. Daar heb ik me ingeschreven bij NLE. Een dag later werd ik toen gebeld door iemand van Qurrent met een nog betere aanbieding. Hij gaf aan dat Qurrent zou opzeggen bij NLE. Dit is niet gedaan en nu krijg ik een rekening van NLE.
Ik begreep van Linda dat bij een verlenging ik zelf had moeten opzeggen en dat dit verkeerd is verteld door haar collega.
Ik kom niet onder het contract uit zonder boete bij NLE. Linda gaf aan dat ik, doordat ik fout ben ingelicht ik kon overstappen naar NLE zonder boete van Qurrent. Ik zou hier vrijdag een bevestiging van krijgen. Die heb ik nu dus nog niet ontvangen en maak me hier dus zorgen over. Tevens zou ze navragen of ik toch kon blijven bij Qurrent en dat Qurrent dan alsnog de boete zou betalen.

graag krijg ik hiervan een bevestiging.

met vriendelijke groet,
M.J. Hamers
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 15 februari 2018, 12:05

Hoi M.J. Hamers,

Excuses dat je zo lang op een antwoord hebt moeten wachten. De situatie is als volgt:

Allereerst hebben wij geen opzegvergoeding in rekening gebracht voor de overstap naar NLE. Dus op jouw eindnota staat geen opzegvergoeding vermeld.

Echter heb je ook aangegeven graag bij Qurrent te willen blijven. Dit willen wij ook graag natuurlijk 🙂 Als je terugkomt naar Qurrent, zullen wij de opzegvergoeding van NLE vergoeden. Echter is dit dan niet met hetzelfde contract als het verlengcontract (1 jaar + € 100,00). Dit kan met een driejarig contract met Groene Cheque. Als jouw voorkeur alsnog uitgaat naar het verlengcontract, kan dit ook, maar dan zonder vergoeding van de boete.

Graag vernemen wij van je waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi M.J.Hamers,

Welkom op de community. Ik heb het even bij mijn collega nagevraagd en we zijn er momenteel nog mee bezig. Zoals mijn collega aangaf zijn we aan het kijken of we de overstapboete van NLE kunnen overnemen voor als je bij Qurrent blijft.
Mocht dat niet lukken dan brengen we bij de overstap geen boete in rekening. Zodra we hier duidelijkheid over hebben laten we het je weten!

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi M.J. Hamers,

Excuses dat je zo lang op een antwoord hebt moeten wachten. De situatie is als volgt:

Allereerst hebben wij geen opzegvergoeding in rekening gebracht voor de overstap naar NLE. Dus op jouw eindnota staat geen opzegvergoeding vermeld.

Echter heb je ook aangegeven graag bij Qurrent te willen blijven. Dit willen wij ook graag natuurlijk 🙂 Als je terugkomt naar Qurrent, zullen wij de opzegvergoeding van NLE vergoeden. Echter is dit dan niet met hetzelfde contract als het verlengcontract (1 jaar + € 100,00). Dit kan met een driejarig contract met Groene Cheque. Als jouw voorkeur alsnog uitgaat naar het verlengcontract, kan dit ook, maar dan zonder vergoeding van de boete.

Graag vernemen wij van je waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Groet,
Tessa

Reageer