Beantwoord

Groene Stroom/Opzegvergoeding

• 24 november 2017
  • 1 reactie
  • 165 keer bekeken

Ik zit momenteel nog bij Energie Direct maar werd gebeld door een energie-vergelijker die mij vertelde dat mijn huidige leverancier een 4.3 scoorde op het leveren van groene stroom, waar ik wel van uit ging gezien het contract wat ik gekozen had. Had eigenlijk beter moeten weten, maar kreeg dus te horen van medewerkster energie-vergelijker dat ik bij jullie niet meer ga betalen maar jullie wel kunnen aantonen een groene leverancier te zijn. Ik kreeg te hoen dat ik bij jullie(is berekend door gebruik van mij/slimme meter) dat ik niet meer ga betalen dan wat ik nu doe, en dat is voor mij momenteel belangrijk gezien ik geen werk heb en bur-nout ben. Alleen kan het kabinet volgend jaar, en dat geld voor alle energieleveranciers de kosten iets verhogen maandelijks.

Ik heb dus via de mail het contract van naar mij toe Qurrent laten sturen en ga deze eerst doornemen. als alles zo is als afgesproken dan overweeg ik naar jullie over te stappen. maar alleen als de opzegboete binnen redelijke tijd word vergoed. Ik kan het geld(200 euro boete) eigenlijk niet missen. Ik begreep dat ik nog een opzegboete formulier toegezonden krijg waarop ik de boete kan vermelden. deze krijg ik dan door jullie vergoed. Ik wil er geen jaar op willen wachten anders gaat de deal niet door. Ik wil de boete, en dit moet toch mogelijk zijn binnen uiterlijk 2 maanden teruggestort zien op mijn rekening. gezien er lange wachtlijsten zijn bij de klantenservice stuur ik deze mail en hoop z.s.m. binnen week een antwoord. ik heb nl 2 weken bedenktijd om akkoord te gaan met het contract en die gaan nu in.

Vriendelijke groet, Arjen de Haan
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 27 november 2017, 10:27

Hoi Arjen,

Goed dat je ons hier hebt weten te vinden!

Je hebt zeker de groenste leverancier gevonden. Op de laatste test van de Consumentenbond scoorden wij een dikke 10! Zie de rangelijst onderaan dit bericht.

Als je een contract met Groene Cheque hebt ontvangen, krijg je de volledige boete van je vorige leverancier vergoed. De boete wordt verrekend op de jaarnota. Deze verrekening kunnen wij niet eerder laten plaatsvinden.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Arjen,

Goed dat je ons hier hebt weten te vinden!

Je hebt zeker de groenste leverancier gevonden. Op de laatste test van de Consumentenbond scoorden wij een dikke 10! Zie de rangelijst onderaan dit bericht.

Als je een contract met Groene Cheque hebt ontvangen, krijg je de volledige boete van je vorige leverancier vergoed. De boete wordt verrekend op de jaarnota. Deze verrekening kunnen wij niet eerder laten plaatsvinden.

Groet,
Tomer

Reageer