Beantwoord

Hebben jullie een energiecontract met flexibele tarieven?

• 16 juli 2018
  • 4 reacties
  • 204 keer bekeken

Badge +3
Geachte lezer(es)

Ik vroeg mij af of Qurrent al bezig is met een energie contract dat werkt met uurprijzen voor stroom en dagprijzen voor gas.
En geeft dit echt voordeel?
Ik ben erg geïnteresseerd hierin.
icon

Beste antwoord door MK102 17 juli 2018, 13:28

Qurrent heeft inderdaad een pilot lopen waar afgerekend wordt met uurprijzen:

https://www.qurrent.nl/slimenergiecontract

Of het voordeliger is durf ik niet te zeggen, dat hangt er denk ik vanaf of je zelf flexiebel bent in het aanzetten van apparaten, en of je zonnepanelen hebt welke meestal in de periode met lage tarieven het meest opleveren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Qurrent heeft inderdaad een pilot lopen waar afgerekend wordt met uurprijzen:

https://www.qurrent.nl/slimenergiecontract

Of het voordeliger is durf ik niet te zeggen, dat hangt er denk ik vanaf of je zelf flexiebel bent in het aanzetten van apparaten, en of je zonnepanelen hebt welke meestal in de periode met lage tarieven het meest opleveren.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @F.E.Vos,

Bedankt voor je bericht.

@MK102 geeft het goede antwoord, ons slimme energiecontract hanteert stroomtarieven per uur.
De voordeligheid hiervan hangt inderdaad af van of jij bereidt bent om de tarieven goed in de gaten te houden en je verbruik hier op af te stemmen.
Uiteraard is een slimme meter ook vereist voor deze contractvorm.

Groeten,
Julian
Reputatie 3
Badge +10
Hoi mk102,

ja het contract kan je aangaan, echter kan dit niet enkelt voor energie en geld ook voor het gas tarief,
dit heb je minder in de hand omdat er daar maar 2 tarieven gelden van 00-06 en 06-24 uur,
ik heb zo een contract en heb tariefen meegemaakt van 1,10 per cuub gas, hier is heel lastig mee om te gaan omdat je niet in de kouw gaat zitten of douchen in de nacht, electriciteit werkt wel goed, en kan leuk werken, bij duur tarief terug leveren en als goedkoop is gebruiken.

@Julian van Qurrent , of kan het nu wel los afgesloten worden van elkaar gas en electriciteit, zou wel een pre hebben

groet,
richard
Badge +5
Hoi Prenger,

Bedankt voor het delen van je ervaringen met het slimme energiecontract. Helaas is het inderdaad niet mogelijk om alleen voor elektra een slim energiecontract af te sluiten. Het is alleen mogelijk om een slim energiecontract af te sluiten voor zowel elektra als gas.

Groet,
Serena

Reageer