Beantwoord

Hoe hoog zijn de vaste leveringskosten?

• 27 december 2016
  • 8 reacties
  • 1329 keer bekeken

Badge +2
L.s,

We hebben in september ons contract verlengt met weer een jaar.
In mijn tarievenblad staat dan € 6,35 leveringskosten per maand per product voor 2017.
Als ik nu mijn gegevens op site bij jullie invoer is er sprake van € 5,25 leveringskosten per product per maand in 2017.
Kan ik ook van dat verlaagde tarief uitgaan?

Groeten Jan
icon

Beste antwoord door Trevor 27 december 2016, 06:55

is het een niet zonder btw en het andere met? want 6.35 is 1.21 maal 5.25...
Bekijk origineel

8 reacties

is het een niet zonder btw en het andere met? want 6.35 is 1.21 maal 5.25...
Badge +2
Nee hoor €126,- voor gas en stroom en inclusief BTW.
Dat maakt € 5,25 per product per maand.
Badge +6
Als je een jaarcontract hebt afgesloten dan gelden dezelfde vaste tarieven en leveringstarieven voor heel de contractduur. De enige tarieven die tussentijds kunnen wijzigen zijn de tarieven waar Qurrent zelf geen invloed op heeft, zoals de energiebelasting en de vaste kosten van de netbeheerder.

Bij de berekening op de website zie ik ook € 63 per jaar per product vaste leveringskosten, oftewel € 5,25 per maand, maar dit is exclusief btw! De btw staat namelijk apart vermeld bij de berekening. Inclusief 21% btw is het € 6,35 per maand.
Badge +2
Nee op jullie site staat € 5,25
En inclusief BTW
Badge +6
Nee, dat is exclusief btw. Alleen het totaal wordt inclusief btw getoond.

Reken maar na: 456,00 + 190,65 + 63,00 − 310,81 = 398,84. Dat is excl. btw, dus er moet nog 21% bij. Dat is 83,76, en dat is precies wat er bij btw staat. 398,84 + 83,76 = 482,60, en dat is precies wat er bij het totaal staat.

Trouwens, je schrijft 'jullie', maar ik ben echt geen Qurrent medewerker 😉
Reputatie 5
Badge +13
De vaste leveringskosten zijn inderdaad ongewijzigd gebleven. Het is in totaal € 6,35 leveringskosten inc. BTW, per aansluiting, per maand.

Groetjes, Tanja
Badge +5
Wel raar, toen ik een variabel contract had waren ze 6,05 en nu bij een vast contract 6,35 of is het een gewone verhoging geweest?
Als 'vaste' klant verwacht je eerder het tegenovergestelde 🙂
Reputatie 5
Badge +13
Hoi RGM, er heeft juli 2016 inderdaad een kleine verhoging plaats gevonden van 6.05 naar 6.35.

Ben je benieuwd waarom? Hieronder een informatief stukje :)

Waarom gaat het vastrecht omhoog van € 6,05 per product per maand naar € 6,35 per product per maand?
Qurrent leeft van het vastrecht, wij verdienen niet op je verbruik door je de inkoopprijs te bieden. Qurrent heeft al 2,5 jaar lang geen verhoging gedaan op het vastrecht.

Echter de kosten zijn wel gestegen, denk bijvoorbeeld aan de inflatie. Daarom zijn we genoodzaakt onze vastrechtkosten te verhogen. Dit is iets wat elke leverancier doet en Qurrent heeft daar in het begin bewust geen verhoging in plaats laten vinden. De verhoging geldt alleen voor onze nieuwe klanten en nieuwe contracten. Bij huidige contracten blijven klanten € 6,05 per product per maand betalen tenzij je een variabel contract hebt.

Groetjes, Tanja

Reageer