Beantwoord

Hoe kan ik mijn gasaansluiting/levering tijdelijk stoppen?

• 17 september 2017
  • 5 reacties
  • 305 keer bekeken

Bij welke gasleverancier ben ik via Qurrent aangesloten?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 20 september 2017, 14:59

Hoi Simon,

Om jouw gascontract op te zeggen, dien je dit aan ons door te geven.
Ik zie dat dit inmiddels al telefonisch heeft plaatsgevonden, vanaf heden zal de netbeheerder Stedin je op de hoogte houden over de verzegeling of verwijdering van jouw gasmeter.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Simon,

Welkom op onze community. Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wij, Qurrent, zijn je stroom- en gasleverancier. Je kunt je gascontract niet tijdelijk bij ons opzeggen. Als je geen gas verbruikt, en je gasaansluiting fysiek af wil laten sluiten, dan moet je bij je netbeheerder (Stedin) zijn. Zij gaan namelijk over alle fysieke aspecten van de levering. Als zij je gasaansluiting afsluiten, kun je ook bij ons je galevering administratief opzeggen. Als de aansluiting nog actief blijft, kun je je contract bij ons niet opzeggen, omdat je in Nederland ten alle tijden verplicht bent om een leverancier te hebben voor je stroom en gas.

Heb ik je een antwoord kunnen geven waar je naar zocht?

Groet,

Natalia
Beste Natalia,

op de website van Stedin staat dat bij tijdelijke afsluiting de aanvraag hiervoor via je energieleverancier moet gebeuren.
Kunt u die aanvraag voor mij bij Stedin doen?

Alvast bedankt

S. Baaij
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Simon,

Om jouw gascontract op te zeggen, dien je dit aan ons door te geven.
Ik zie dat dit inmiddels al telefonisch heeft plaatsgevonden, vanaf heden zal de netbeheerder Stedin je op de hoogte houden over de verzegeling of verwijdering van jouw gasmeter.

Groeten van Giulia
Bedankt voor je antwoord. Ik wacht de reactie van Stedin af.

vriendelijke groeten

Simon
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Simon,

Ik lees dat de gasmeter snel wordt verzegeld!
Wanneer deze meter wordt verzegeld, wordt deze door de netbeheerder administratief uitgezet en dan kunnen wij dit gascontract verwijderen. Natuurlijk zullen wij een nieuw termijnbedrag voor je instellen op basis van het bij ons bekende elektriciteitsverbruik.
Hopelijk is zo alles duidelijk en ik wil je een fijn weekend verder wensen!

Groetjes, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen