Beantwoord

Hoe kan ik mijn groene cheque verzilveren?

  • 4 oktober 2017
  • 41 reacties
  • 7486 keer bekeken

ik probeer mijn groene check te verzilveren op de site maar het lukt niet. Wie heeft het zelfde probleem?

Groeten, Remi
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 5 oktober 2017, 15:14

Goedemiddag RemideGroot,

Welkom op de community!

Als je gebruik maakt van een contract met een Groene Cheque kun je de opzegvergoeding van je vorige leverancier bij ons declareren. De opzegvergoeding van je vorige leverancier wordt dan met maximaal € 250,- door ons vergoed op je eerste jaarnota.

Om dit voor je in orde te kunnen maken, dien je het declaratieformulier Groene Cheque hier in te vullen. Log in met je Mijn Energie account. Heb je deze nog niet? Activeer je account dan eerst met het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Mocht dit onverhoopt niet lukken, kun je een screenshot maken van de foutmelding die je te zien krijgt.
Zo kunnen wij je meteen op weg helpen.

Alvast bedankt voor je medewerking én moeite.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Thomas,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.
Je hebt inderdaad een Groene Cheque in je contract waarmee je de opzegboete van je vorige leverancier bij ons kunt declareren.
Je kunt dit doen door de eindnota van je vorige leverancier hier te uploaden.

Meer informatie over de declaratie van je Groene Cheque vind je in je contractbevestiging.

Groeten,
Julian
Beste Qurrent,

ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt naar u, en heb nu van mijn vorige leverancier een eind nota gekregen van €242 maar nou staat mij bij dat de gene die ik heb gesproken over de telefoon tijdens het overstappen dat de boete betaald werd voor mij omdat ik overstapte.

Heb ik dus het goed begrepen of niet en zo ja waar moet ik de eindnota heen sturen?


Met Vriendelijke groet
Thomas Arts
Reputatie 3
Badge +8
Hoi @berri,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic. Hier vind je je antwoord!

Groet, Nina
hoe regel ik dat snel met Qurrent
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Henri,

Het mailtje is binnen! Ik heb deze voor je verwerkt :)

Groet,
Tomer
thanks.. eindelijk 😉
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Henri,

Je mail is goed binnengekomen! Ik heb je opzegboete meteen verwerkt en we zullen het verrekenen met je eerste jaarnota.

Groet,

Jeroen
heb mijn mail adres inmiddels zelf gewijzigd.. zou nu wel gekoppeld kunenn worden?>?
Hebben jullie het nu gehad of niet?? zorg anders dat ik dat via de website kan doen.. wel zo makkelijk he?
ik kan niet mij hele mail omgeving aan jullie aanpassen hoor.. Wat doen julie met andere mailtjes?? Weggooien???
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Henri,

Bedankt voor je bericht. Ik kan de mail nog steeds niet vinden onder jouw gegevens. Heb je deze gestuurd naar vraag@qurrent.nl? Het is daarbij belangrijk dat je mailt vanuit het adres dat bij ons bekend is: ***corver@*****web.nl.

Groet,
Tomer
ga het nu doen.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Henri,

Met dat mailadres kan ik ook geen mail van je terugvinden in onze administratie. Kan je de eindnota van je vorige leverancier nogmaals sturen naar vraag@qurrent.nl?

Groet,
Tessa
via

info@insight-software.nl

vermoedelijk
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Henri,

Ik kan onder jouw gegevens geen mail vinden met de afrekening. Kan het zijn dat je hebt gemaild vanuit een ander mailadres dan dat waarmee je bij Qurrent staat aangemeld (eindigend met multiweb.nl)?

Groet,
Tomer
o ja, nee verrekenen met de maandbedragen hoeft niet hoor...
Hoi Tessa...
Het was bij mij niet mogelijk dat via de site te doen.. (ook niet met verschillende browsers.. werkte gewoon niet). Toen email gestuurd met afrekening....
Reputatie 4
Badge +8
Hoi HenriCorver,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat het pas op de jaarnota wordt uitbetaald, terwijl je de boete nu al moet betalen. Andere leveranciers die het meteen uitbetalen, vorderen het dan ook wel weer terug als je binnen het jaar overstapt. Dit hoeven wij dan weer niet te doen. Het is een keuze die gemaakt wordt door het bedrijf. 😉

Wij zijn natuurlijk erg blij dat je bij Qurrent blijft! We kunnen uiteraard de opzegvergoeding wel delen door het aantal termijnbedragen wat je nog moet betalen en hiermee jouw komende termijnbedragen verlagen indien je dit wenst. Graag verneem ik dan van je.

Groet,
Tessa

Ps: ik zie dat je de opzegvergoeding van de vorige leverancier nog niet bij ons hebt gedeclareerd. Vergeet je dit niet? 🙂
vervelend is wel dat je het pas bij een jaarafrekening terugkrijgt!! En je moet het NU al betalen!!! Andere maatschappijen betalen direct !! Ik blijf wel bij qurrent hoor 😉
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @PeterFeenstra,

Bedankt voor je bericht. Ik heb deze verplaatst naar dit topic.
Jij hebt de Groene Cheque gedeclareerd, maar deze is niet op de jaarnota verwerkt. Inmiddels heb je contact gehad met mijn collega's hierover en de jaarnota wordt voor je gecorrigeerd.

Ik wens je een prettige dag toe!

Groet, Nina
Vandaag afrekening ontvangen, ingangsdatum levering was 22jan2017. Wel toen boete betaald 250 euro. Er is mij toegezegd dat die 250 euro teruggegeven wordt via eindafrekening. Nu dus. Echter dat bedrag is zo te zien niet verrekend.
Mijn concrete vraag is uiteraard of jullie die 250 euro alnog via de eindafrekening 2017 willen retourneren.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @GerjanvanVoorst,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic.

Je maakt gebruik van de Groene Cheque, dus tot maximaal €250 van de opzegvergoeding kun je bij ons declareren. De eindnota heb je al bij ons ingediend, en per e-mail heb je hiervan een bevestiging ontvangen. Dit krijg je terug op de eerste jaarnota.

Groet, Nina

juli overgestapt naar van Nuon naar Qurrent, augustus eindafrekening nuon ontvangen en een opzegvergoeding moeten betalen van € 400,-. Er is beloofd dat we een gedeelte terug zouden krijgen maar hebben tot op heden nog niets ontvangen. Graag reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Karin,

Welkom op de community! Ondanks de melding hebben wij je formulier toch binnen gekregen. Deze wordt momenteel verwerkt door mijn collega's. Zodra dat is gebeurd ontvang je een mail van ons!

Groet,

Jeroen
Beste,

Al enige malen probeer ik via www.qurrent.nl/declaratieformulier cq https://www.qurrent.nl/declaratieformulier/declaratiegegevens mijn goed leesbare kopie van de eindrekening van de vorige energieleverancier met een specificatie van de opzegvergoeding (het bewijsstuk) up te loaden. Echter keer op keer krijg ik de melding: "Onze excuses, het is niet gelukt om je declaratie te versturen. Probeer het op een later tijdstip nog eens". Tevens een contactformulier verzonden met dezelfde vraag maar moet 2 weken wachten op antwoord? Via telefoon wordt ik minuten lang in de wacht gezet. Waar kan ik de declaratie indienen voordat de jaarrekening verstuurd wordt?? Graag wil ik dit uiteraard nu geregeld hebben en niet nog een jaar op de vergoeding moeten hoeven wachten.

Mvg,
Karin

Reageer