Beantwoord

Hoe kan ik mijn opzegvergoeding declareren?

Ik ben in oktober overgestapt van Essent naar Qurrent. Ik heb de eindafrekening van Essent ontvangen en daar zit ook 250 euro boete in. Deze zouden jullie (Qurrent) aan mij terug betalen. Wanneer zal dit gaan gebeuren? En/of moet ik hier iets voor doen?

vr.gr.

C. van der Meer
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 4 januari 2018, 14:09

Hoi C. van der Meer,

Allereerst welkom bij Qurrent en welkom op onze community!

De opzegvergoeding kan je declareren via www.qurrent.nl/declaratieformulier. Ik zou je aanraden dit zo snel mogelijk te doen. Zodra deze is verwerkt, wordt de opzegvergoeding van de vorige leverancier vergoed op je eerste jaarnota.

Groet,
Tessa

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi C. van der Meer,

Allereerst welkom bij Qurrent en welkom op onze community!

De opzegvergoeding kan je declareren via www.qurrent.nl/declaratieformulier. Ik zou je aanraden dit zo snel mogelijk te doen. Zodra deze is verwerkt, wordt de opzegvergoeding van de vorige leverancier vergoed op je eerste jaarnota.

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,

Ik heb diverse malen geprobeerd om mijn eindafrekening via Essent te verzenden, maar helaas lukt dit niet???!!!!!!!!! Ook heb ik diverse keren geprobeerd te bellen met uw organisatie, na meerdere malen meer dan een half uur in de wacht te hebben gestaan en nog steeds te woord te zijn gestaan heb ik de moed opgegeven. Als ik dan ook nog als klap op de vuurpijl vandaag bel om 10 voor half 5 en ik het bandje te horen krijg dat jullie gesloten zijn terwijl op de site staat dat jullie tot 17.00 uur bereikbaar zijn, ben ik er echt even klaar mee.
Het eea is voor mij echt waardeloos geregeld. Graag z.s.m. uw reactie of nog beter iemand die mij persoonlijk belt op 06 401 74 706.
Alvast hartelijk dank.

Corrie van der Meer
Reputatie 4
Badge +8
Hallo Corrie,

Het is de laatste tijd ontzettend druk op onze klantenservice, maar wij zijn druk bezig dit te verbeteren. Sorry hiervoor.

Je mag de eindnota van Essent ook mailen naar vraag@qurrent.nl. Dan kunnen wij het voor je verwerken.

Groet,
Tessa
Hallo Tessa,

Dank voor je reactie, ik ga proberen om mijn eindafrekening via het door jouw aangegeven mailadres door te geven.

vr.gr.

Corrie van der Meer
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Corrie,

Als trouwe Qurrent klanten mogen we toch hopen dat die boete betaald wordt uit de door Qurrent ontvangen boete voor overstappers naar Essent en uit de door jou de komende jaren te betalen bijdrage aan Qurrent.

Dat hele overstap- en verlengcircus met premies, bonussen, kortingen en boetes kost een hoop kapitaal en menskracht die beter ten goede komt aan verduurzaming van de energievoorziening. Ik realiseer me dat er ook veel werkgelegenheid mee gemoeid is, maar dat geldt ook voor andere uitwassen van marketing.

Corrie, waarom voelde jij je gedwongen een contract bij Essent op te zeggen? En Qurrent, waarom hadden jullie de neiging die overstap financiëel aan te moedigen?

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Corrie,

Ik heb je eindnota erbij gepakt. Ik heb hem verwerkt en we zullen de 250 euro opzegboete op je eerste jaarnota verrekenen. Nogmaals mijn excuses voor de drukte, alles is nu wat de eindnota betreft in orde.

Groet,

Jeroen
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Frans,

Veel leveranciers werken met opzegboetes om te voorkomen dat mensen elke week van energieleverancier veranderen. In sommige gevallen nemen we deze opzegboete over zo dat de klant makkelijker kan overstappen naar de groenste energieleverancier van Nederland, lijkt me niks mis mee toch? :)

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Jeroen,

Als opzegboetes bedoeld zijn om te voorkomen dat mensen te makkelijk overstappen naar andere leveranciers, ondergraaf je dat door die boete te compenseren. Daarmee houd je het overstapcircus aan de gang en daar is niks groens aan. Het lijkt hooguit goed voor de werkgelegenheid, maar gezien jullie achterstanden is daar geen gebrek aan.

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +5
Hi Frans,

Het is niet alleen zo dat wij, energieleveranciers, een boete in rekening brengen om te voorkomen dat klanten overstappen. Bij een contract wordt er een inschatting gemaakt hoeveel energie wordt verbruikt. Die energie wordt ingekocht. Omdat de energie wordt ingekocht, nadat de bedenktijd is verstreken, kan hier een boete in rekening voor worden gebracht.

Groetjes,
Nathan

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen