Sticky

Hoe werkt de overstap naar Qurrent?

• 7 februari 2017
  • 17 reacties
  • 1638 keer bekeken

Je hebt de keuze gemaakt voor Qurrent en je aangemeld, wat nu? We leggen het je stap voor stap uit!

We bepalen een overstapdatum
Dit is nog best een kunst dus doen we uiterst zorgvuldig. Als je je bij Qurrent hebt aangemeld, controleren wij direct de einddatum van je huidige contract.

Is de einddatum verder dan 44 dagen maar binnen zes maanden? Dan respecteren we natuurlijk de einddatum van je huidige contract. Je zult een dag na het aflopen van je contract naar ons overstappen. Zo voorkomen we dat er een boete in rekening gebracht wordt.

Is de einddatum verder dan zes maanden in de toekomst? Ons aanbod is maar 6 maanden geldig. Om ervoor te zorgen dat je hier toch gebruik van kunt maken, zullen we na het verstrijken van je bedenktijd je huidige contract opzeggen met 30 dagen opzegtermijn. Dit kan een boete van je huidige leverancier ten gevolge hebben. Als dit aan de orde is en er geen sprake is van een vergoeding, waarschuwen we je hiervoor per e-mail, direct na ontvangst van je aanmelding. Zo weet je direct waar je aan toe bent.

Let wel, we zeggen alleen je contract voor je op als je je hebt aangemeld als huidige bewoner. Heb je aangegeven dat je energie van Qurrent wilt in je nieuwe huis? Dan zeggen we je vorige leverancier in je oude woning niet voor je op.

Je krijgt je contract
Je ontvangt je contract binnen 3 tot 5 dagen na je aanmelding en hierin zie je terug welke overstapdatum we voor je aanhouden en wat je maandbedrag wordt. Natuurlijk vind je hier ook de gemaakte afspraken over de duur, de tarieven en je welkomstcadeautje terug. Ook heb je vanaf de dagtekening van het contract recht op 14 dagen bedenktijd zodat je alle informatie rustig kunt bestuderen.

We zeggen je huidige contract op na het verstrijken van je bedenktijd
Wij zeggen dus je oude leverancier op. Hier heb jij geen omkijken naar. Dit gaat via een nationaal systeem waarin leveranciers berichten naar elkaar kunnen sturen. Er kan dus geen mailtje of brief kwijt raken, de opzegging komt altijd aan. Bij sommige energieleveranciers is dit opzeggingsbericht niet altijd inzichtelijk voor de klantenservice, ook krijg je niet altijd een bevestiging dat je contract door ons is opgezegd. We begrijpen natuurlijk dat dit verwarrend kan zijn.

Wij verzekeren je echter dat wij het opzegbericht versturen én dat je nooit zonder stroom of gas komt te zitten. Jouw huidige leverancier is verplicht om de levering voort te zetten tot wij de levering van hen overnemen, tenzij er sprake is van betalingsproblemen waardoor zij genoodzaakt zijn de levering te beëindigen

We hebben je meterstanden nodig
Rond je overstapmoment verzoeken wij je per e-mail om je meterstanden. In de e-mail is een link opgenomen naar een pagina waar je eenmalig deze standen aan ons kunt doorgeven. Wij geven de meterstanden namens jou door aan je vorige leverancier zodat zij de eindnota voor je op kunnen maken.

De groene energielevering start!
Van deze heuglijke dag merk je echter maar weinig. Er verandert thuis niets aan je meter of aan je stopcontacten. Je lampen blijven het doen, de kachel blijft branden. Administratief zorgen je netbeheerder en wij ervoor dat het duidelijk is dat de overstap rond is zodat je oude leverancier aan de slag kan met je eindnota.

Zo makkelijk is het dus. Toch nog vragen? Stel ze hier gerust.

17 reacties

Badge
Hi @Tamara van Qurrent Ik heb me aangemeld bij Qurrent met een ingangsdatum van 1-12-2017. Ik zie echter in de aanmeldingsmail dat ik geen recht heb op teruggave van de boete van mijn vorige leverancier. Ik heb begrepen dat jullie deze overstapboete vergoeden als ik een "Groene Cheque" heb. Kan je me uitleggen hoe dit werkt?

By the way, mijn vorige leverancier was EON, dus ik denk dat ik hierbij een goede stap gedaan heb, dus ik heb er geen moeite mee.

Alvast bedankt.

Menno van Eck
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Menno,

Welkom bij de allergroenste! Ik zie dat je gekozen hebt voor een contract met drie maanden gratis stroom. Dit betekent inderdaad dat we de opzegboete niet kunnen vergoeden. Heb je nog vragen over je aanmelding waar ik je bij kan helpen?

Groet,

Jeroen
Hoi,

Mijn contract bij Nuon loopt op 31-12-2017 af. Nu zou ik via gaslicht.com een contract bij Qurrent willen afsluiten, alleen kan ik op gaslicht.com geen ingangsdatum kiezen.
Ik zie in deze thread dit staan:
"Is de einddatum verder dan 44 dagen maar binnen zes maanden? Dan respecteren we natuurlijk de einddatum van je huidige contract. Je zult een dag na het aflopen van je contract naar ons overstappen. Zo voorkomen we dat er een boete in rekening gebracht wordt."

Ik zou graag bevestiging willen dat, als ik via gaslicht.com een contract bij Qurrent afsluit, het nieuwe contract bij Qurrent pas na het aflopen van mijn huidige contract bij Nuon ingaat, ik de welkomstbonus van Nuon dus behoud en geen overstapboete hoef te betalen. Op gaslicht.com zelf kan ik er namelijk niet veel informatie over vinden.

Mvg,
Willem
Hoi,

Mijn contract bij Nuon loopt op 31-12-2017 af. Nu zou ik via gaslicht.com een contract bij Qurrent willen afsluiten, alleen kan ik op gaslicht.com geen ingangsdatum kiezen.
Ik zie in de "Hoe werkt de overstap naar Qurrent?" thread dit staan:
"Is de einddatum verder dan 44 dagen maar binnen zes maanden? Dan respecteren we natuurlijk de einddatum van je huidige contract. Je zult een dag na het aflopen van je contract naar ons overstappen. Zo voorkomen we dat er een boete in rekening gebracht wordt."

Ik zou graag bevestiging willen dat, als ik via gaslicht.com een contract bij Qurrent afsluit, het nieuwe contract bij Qurrent pas na het aflopen van mijn huidige contract bij Nuon ingaat, ik de welkomstbonus van Nuon dus behoud en geen overstapboete hoef te betalen. Op gaslicht.com zelf kan ik er namelijk niet veel informatie over vinden.

(In de "Hoe werkt de overstap naar Qurrent?" thread heb ik deze vraag ook gesteld, maar ik denk dat daar overheen gekeken wordt. De vraag daar kan verwijderd worden.)

Mvg,
Willem
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Willem1988,

Wat leuk dat je wilt overstappen naar Qurrent. Het klopt inderdaad dat we rekening houden met de einddatum van je huidige contract. In dit geval zullen we per 1-1-2018 beginnen met het leveren van knalgroene energie. Na je aanmelding ontvang je het contract en heb je nog twee weken bedenktijd, mocht er toch een verkeerde datum in het contract staan passen we dit zonder moeite voor je aan!

Welkom alvast!

Groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge +10
Hey @Tamara van Qurrent waar vind ik het document voor de overstap vergoeding want heb ik nog tegoed van jullie.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Prenger,

Bedankt voor je bericht.

Als je een contract hebt met een Groene Cheque, dan staat hierin weergegeven hoe je deze kan verzilveren.
Meer informatie vind je terug in dit topic:
Hoe kan ik mijn Groene Cheque verzilveren?

We zien je bericht graag tegemoet!

Groetjes, Nina
Beste Qurrent,

We zijn sinds december 2017 terug overgestapt naar Qurrent. Uw collega's waren langs de deur geweest en hebben ons overtuigd terug over te stappen. Hierbij werd ons verzekerd dat de boete die we zouden krijgen van onze oude leverancier betaald zou worden door Qurrent. Helaas hebben we nu de rekening van Qurrent en de rekening van onze oude leverancier plus de boete binnen gehad en geen nieuws van Qurrent dat ze de boete zouden betalen.

Na wat zoeken op de website heb ik het factuur ingediend via het declaratieformulier maar helaas nog steeds niets gehoord. Ik heb meerdere keren geprobeerd te bellen. (Helaas had ik na 40 min. nog steeds niemand aan de lijn)

Volgende maand verhuizen we en nu hebben we op twee adressen de levering van Qurrent wat ook weer een kostenplaatje met zich mee brengt en laat een verhuizing nou net niet heel goedkoop zijn dus het zou fijn zijn als de de boete die we nu voorgeschoten hebben retour gestort kan worden.

We horen graag spoedig van Qurrent.

Fam. Milo
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Familie Milo,

Allereerst welkom terug bij Qurrent en welkom op de community! 🙂

Ik kan helaas de declaratie niet terugvinden, dus om deze reden is hij ook nog niet in behandeling genomen. Kan je de eindafrekening van de vorige leverancier mailen naar vraag@qurrent.nl? Dan zorg ik ervoor dat hij wordt verwerkt. Hij wordt echter volgens de voorwaarden van de Groene Cheque vergoed op de eerste jaarnota. (of in jullie geval door de verhuizing, na 1 jaar levering).

Daarnaast zorg ik ervoor dat de boete op je eindnota van ons wordt gecrediteerd. Binnen zes tot acht weken ontvang je een nieuwe eindnota van ons.

Groet,
Tessa
Beste Tessa,

Even in het Kort:
1) 1 december overgestapt naar Qurrent
2) 12 december de declaratie in gediend voor de boete die Qurrent zou declareren van de vorige leverancier! (Medewerker en website zeggen iets ander over deze declaratie)
3) Na 2 weken niets gehoord te hebben 3 keer geprobeerd te bellen... 1 keer 48 minuten in de wacht, 2de keer 51 minuten in de wacht en de 3de keer 41 minuten in de wacht gestaan.. toen maar opgehangen (Tevens was dit op verschillende dagen en tijdstippen)
4) Gemaild met mijn vraag.. maar geen antwoord gekregen
5) Als laatste dan maar via deze community een bericht geplaatst en daar kreeg ik gelukkig wel antwoord op al is hier helaas niets mee gedaan..
6) Nogmaals gemaild zoals Tessa aangaf in het bericht maar weer geen reactie...
7) Weer gebeld, ditmaal na 10 minuten iemand aan de lijn Halleluja!!! (Dit was de laatste week van januari)
😎 Wij ontvangen excuses, omdat Qurrent ons niets heeft laten weten maar de aanvraag staat bij de financiële afdeling en er wordt mij beloofd dat het binnen een week opgelost is en op onze rekening staat.
9) Nu weer TWEE weken later, wel de rekeningen van Qurrent ontvangen, netjes betaald maar niets en nergens een declaratie van de boete of een update.

Nu zijn we terug overgestapt naar Qurrent omdat we groene energie erg belangrijk vinden en dat het prijs verschil nihil was met de leverancier waarbij we zaten... Maar op deze manier heb ik erg veel spijt van de overstap. Qurrent is onbereikbaar voor zijn klanten en heeft ons voorgelogen over de boete zie zij zouden declareren.

Het kost mij nu al ongeveer 6 uur tijd om überhaupt contact te krijgen met Qurrent, als we dat omrekenen in arbeidsuren zijn jullie wel een hele dure overstap geweest met daarbij opgeteld de €250 die nooit gedeclareerd.

We kijken uit naar de reactie, het zou netjes zijn als jullie ons bellen of bericht geven over de status met daarbij een datum dat wij de volledige declaratie terug zien op ons rekening. Mochten wij weer niets horen dan zullen wij helaas afscheid nemen van Qurrent.

Vriendelijke groet,

Fam. Milo
Reputatie 4
Badge +8
Hoi familie Milo,

Dank voor dit bericht.

Wij hebben de eindnota van je vorige leverancier met de vermelding van de boete in goede orde ontvangen. Wij zullen de volledige boete vergoeden op de eerstvolgende jaarnota.

Verder kan ik hierbij bevestigen dat wij de energielevering aan jouw adres in Amsterdam in verband met je verhuizing beëindigen per 28 februari 2018.

Groet,
Tomer
Ik zou er goed over nadenken of je uberhaupt zou overstappen naar Qurrent, vorig jaar die fout gemaakt gelukkig nu vanaf.
Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om ooit weer terug te keren naar qurrent.

Groet, Dave
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @DaveKloosterman,

Welkom op de community.

Jammer om te horen dat je niet tevreden was over je overstap naar ons. Waar heeft dit mee te maken gehad?
Uiteraard willen we graag weten wat je niet beviel aan je periode als klant bij ons zodat we hiervan kunnen leren en onszelf kunnen verbeteren.

Groet,
Julian
Hallo,
Ik heb per 11 juli voor het eerst een appartement. Mijn contract bij Qurrent gaat per 18 juli in. Hoe zit het met de week daar tussen? Moet ik daarvoor nog iets doorgeven?
Vriendelijke groet,
Amanda van der Heiden
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MandaMusic,

Dank je wel voor je bericht.

Goed om te horen dat je hebt gekozen voor de allergroenste energieleverancier op je eerste appartement!
In principe hoef je niets voor deze week door te geven, tenzij je een brief krijgt van de netbeheerder.
Als je deze brief krijgt, neem dan telefonisch contact met ons op en dan zorgen we er voor dat de levering eerder begint.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Ik zou er goed over nadenken of je uberhaupt zou overstappen naar Qurrent, vorig jaar die fout gemaakt gelukkig nu vanaf.
Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om ooit weer terug te keren naar qurrent.

Groet, Dave

Zal wel meevallen anders kom je niet terug op dit forum.

Reageer