Beantwoord

Ik ben een nieuwe bewoner, kan mijn contract eerder ingaan?

• 29 november 2017
  • 1 reactie
  • 88 keer bekeken

Beste Qurrent,

Ik ga op mijn zelf wonen en heb veder nooit een contract afgesloten bij een ander engerie maatschapij. Op 20-11-2017 heb ik de sleutel gehad en heb mijn direct aangemeld bij jullie. Maar jullie geven aan dat mijn contract pas 23-12-2017 in gaat . Ik heb ook alleen maar stroom nodig hoe kan ik dit aanpassen. Graag hoop ik dat u kan zorgen dat mijn contract enkel stroom zo spoedig mogelijk kan in gaan zodat ik niet zonder stroom kom te zitten. En graag hoor ik van u wat mijn maadelijkste stroom kosten gaan worden. Voor 1 persoons huishouden.

Met vriendelijke groet,

Michael Cornfield
Klant nummer 255342

Moderator Nina: *** wegens privacy de adresgegevens verwijderd
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 4 december 2017, 09:33

Hoi Michael,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken, maar voor de volledigheid ook hier een reactie.

Omdat bij de aanmelding werd doorgegeven dat het ging om een leverancierswissel (huidige bewoner) in plaats van een inhuizing (nieuwe bewoner), is de startdatum 23-12-2017 verwerkt.
Omdat je de nieuwe bewoner bent, kunnen we de startdatum natuurlijk vervroegen. In dit geval doen we een spoedaanmelding, waarmee je akkoord gaat met de levering van energie binnen de wettelijke bedenktijd.

Je gebruikt geen gas, maar je hebt wel een actieve gasmeter. Er moet daarom hier wel een contract voor worden afgesloten. Indien de gasmeter administratief uit wordt gezet door de netbeheerder, dan wordt dit natuurlijk aan ons doorgegeven.
Het termijnbedrag hebben we hierop voor je aangepast.

Bevestigingen van de spoedaanmelding en het termijnbedrag ontvang je per e-mail.

Heel veel geluk gewenst in de nieuwe woning!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hoi Michael,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!
Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken, maar voor de volledigheid ook hier een reactie.

Omdat bij de aanmelding werd doorgegeven dat het ging om een leverancierswissel (huidige bewoner) in plaats van een inhuizing (nieuwe bewoner), is de startdatum 23-12-2017 verwerkt.
Omdat je de nieuwe bewoner bent, kunnen we de startdatum natuurlijk vervroegen. In dit geval doen we een spoedaanmelding, waarmee je akkoord gaat met de levering van energie binnen de wettelijke bedenktijd.

Je gebruikt geen gas, maar je hebt wel een actieve gasmeter. Er moet daarom hier wel een contract voor worden afgesloten. Indien de gasmeter administratief uit wordt gezet door de netbeheerder, dan wordt dit natuurlijk aan ons doorgegeven.
Het termijnbedrag hebben we hierop voor je aangepast.

Bevestigingen van de spoedaanmelding en het termijnbedrag ontvang je per e-mail.

Heel veel geluk gewenst in de nieuwe woning!

Groetjes, Nina

Reageer