Beantwoord

Ik heb een spoedaanmelding gedaan, waarom heb ik nog geen betaling gehad?

• 5 december 2017
  • 1 reactie
  • 101 keer bekeken

Beste meneer, mevrouw,

Vorige week heb ik een spoedaanvraag ingediend om energie geleverd te krijgen vanaf 4 december. Bij de informatie over een spoedaanvraag stond op de website dat er 400 euro borg afgeschreven zou worden, samen met het termijnbedrag. Nu vraag ik mij af wanneer dit bedrag afgeschreven zal worden. De stroom en het gas worden geleverd, maar er is niets afgeschreven.

Ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,
Coen Bergenhenegouwen
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 5 december 2017, 16:22

Hallo Coen,

Bedankt voor je bericht. Welkom op de community en welkom bij Qurrent!

Je hebt een spoedaanmelding aangevraagd, zodat je binnen de bedenktijd van je energiecontract energie geleverd krijgt.

Bij een spoedaanmelding is niet automatisch een borgbedrag benodigd.

Het is nodig om borg te betalen bij de volgende 3 scenario's:
-Inactieve aansluiting
-Kredietwaardigheidscontrole
-Te hoog verbruik

Als je geen mail hebt gehad waarin wordt verzocht om borg, dan is het ook niet nodig om borg te betalen.

Wat betreft het termijnbedrag: de eerste afschrijving zal nog volgen. Normaliter incasseert Qurrent vooraf, maar de eerste maand kan deze afschrijving afwijken. Het termijnbedrag voor december wordt (naar verwachting) morgen afgeschreven. Eind december wordt het termijnbedrag voor januari afgeschreven.

Heb je verder nog vragen? Kijk gerust rond op de community! We helpen elkaar hier graag verder.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Coen,

Bedankt voor je bericht. Welkom op de community en welkom bij Qurrent!

Je hebt een spoedaanmelding aangevraagd, zodat je binnen de bedenktijd van je energiecontract energie geleverd krijgt.

Bij een spoedaanmelding is niet automatisch een borgbedrag benodigd.

Het is nodig om borg te betalen bij de volgende 3 scenario's:
-Inactieve aansluiting
-Kredietwaardigheidscontrole
-Te hoog verbruik

Als je geen mail hebt gehad waarin wordt verzocht om borg, dan is het ook niet nodig om borg te betalen.

Wat betreft het termijnbedrag: de eerste afschrijving zal nog volgen. Normaliter incasseert Qurrent vooraf, maar de eerste maand kan deze afschrijving afwijken. Het termijnbedrag voor december wordt (naar verwachting) morgen afgeschreven. Eind december wordt het termijnbedrag voor januari afgeschreven.

Heb je verder nog vragen? Kijk gerust rond op de community! We helpen elkaar hier graag verder.

Groetjes, Nina

Reageer