Beantwoord

Kan ik de tenaamstelling van mijn contract wijzigen?

• 27 september 2018
  • 3 reacties
  • 448 keer bekeken

Ik en mijn (inmiddels ex)partner zijn uit elkaar. Hij blijft in ons huis wonen en neemt de contracten over. Ons contract bij jullie staat op mijn naam. Nu las ik dat het niet mogelijk is om de naam op een contract te wijzigen. Welke stappen kan ik wel ondernemen?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 1 oktober 2018, 10:40

Hoi @M. van der Beek.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Helaas kan de tenaamstelling van het contract inderdaad nooit worden veranderd omdat het contract persoonsgebonden is. In dit geval kan je ex-partner zich bij ons aanmelden voor een nieuw contract. Als de bedenktijd van zijn aanmelding erop zit zal jouw contract automatisch worden opgezegd en dan kunnen we jouw opzegboete crediteren en zorgen dat je deze niet in rekening gebracht krijgt op je eindnota.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @M. van der Beek.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Helaas kan de tenaamstelling van het contract inderdaad nooit worden veranderd omdat het contract persoonsgebonden is. In dit geval kan je ex-partner zich bij ons aanmelden voor een nieuw contract. Als de bedenktijd van zijn aanmelding erop zit zal jouw contract automatisch worden opgezegd en dan kunnen we jouw opzegboete crediteren en zorgen dat je deze niet in rekening gebracht krijgt op je eindnota.

Groeten,
Julian
Hoi @Julian van Qurrent,

We (ik en mijn ex-partner) hebben de stappen doorlopen als door jou beschreven. Hij heeft zich aangemeld voor een nieuw contract, wat reeds in is gegaan. Het oude contract is inmiddels zoals beloofd ook automatisch opgezegd, echter is de opzegboete wel in rekening gebracht op de eindnota. Willen jullie dit bedrag alsnog zo snel mogelijk crediteren?

Ik zie overigens dat mijn titel is aangepast. Mag er nog even netjes een komma tussen 'wijzigen' en 'kan'? 😉

Groeten,

M. van de Beek
Reputatie 3
Badge +9
Hoi M. van de Beek.

Bedankt voor je bericht.

Ik zie inderdaad dat er op de eindnota ten onrechte een opzegvergoeding in rekening is gebracht en dat terwijl je het allemaal volgens onze instructies hebt uitgevoerd. Mijn excuus hiervoor!
Zojuist heb ik correctie van de eindnota aangevraagd bij onze afdeling facturatie. Dat betekent dat de nota nu niet zal worden geïncasseerd tot deze gecorrigeerd is (ofwel de opzegboete hier van af is gehaald). Zodra dit is gebeurd ontvang je eerst een creditnota van ons die de incorrecte nota herstelt. Als je deze hebt ontvangen, ontvang je binnen enkele momenten de gecorrigeerde nota.

Groeten,
Julian

Reageer