Beantwoord

Kan je voor mij opzeggen?

• 13 februari 2019
  • 5 reacties
  • 88 keer bekeken

Badge
Ik wil mijn contract per 31 maart 2019 opzeggen in verband met het niet meer zelfstandig wonen. Met ingang van 11 februari 2019 woon ik namelijk bij zorginstelling Argos in Rhoon. Kunt u dit voor mij regelen en bevestigen?
icon

Beste antwoord door AnnieVial-VanderKolk 15 februari 2019, 19:02

Hallo Simon,

Mijn moeder heeft inmiddels de e-mail gelezen en is geschrokken van de boete die ze dan moet betalen. Haar opname in een verpleeginrichting is niet vrijwillig maar omdat zelfstandig wonen niet meer ging. Zij heeft teveel dagelijkse zorg nodig en woont nu op een gesloten afdeling. Waarom wordt dit gezien als contractbreuk en niet als overmacht? Als mijn moeder had kunnen kiezen was ze gewoon thuis blijven wonen. Ik vind de €100,00 boete niet netjes en vraag Qurrent voor een beetje begrip en coulance.

Groet,

Jerry Bleijenberg
zoon Annie Vial
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @AnnieVial-VanderKolk,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht!

Ik heb heb het contract opgezegd per 31 maart 2019. Ik heb een mailtje gestuurd naar het voor ons bekende e-mailadres over de opzegging.

Groet,
Simon
Badge
Hallo Simon,

Mijn moeder heeft inmiddels de e-mail gelezen en is geschrokken van de boete die ze dan moet betalen. Haar opname in een verpleeginrichting is niet vrijwillig maar omdat zelfstandig wonen niet meer ging. Zij heeft teveel dagelijkse zorg nodig en woont nu op een gesloten afdeling. Waarom wordt dit gezien als contractbreuk en niet als overmacht? Als mijn moeder had kunnen kiezen was ze gewoon thuis blijven wonen. Ik vind de €100,00 boete niet netjes en vraag Qurrent voor een beetje begrip en coulance.

Groet,

Jerry Bleijenberg
zoon Annie Vial
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AnnieVial-VanderKolk.

Bedankt voor je reactie.

In dit geval is er sprake van overmacht. Als je een intakebewijs of een ander document waaruit blijkt dat mevrouw Vial is opgenomen in een verzorgingstehuis kan opsturen naar 'vraag@qurrent.nl', kunnen we de opzegvergoeding crediteren.
Vergeet in de e-mail niet het klantnummer of postcode en huisnummer van mevrouw Vial - van der Kolk te noemen.

Groeten,
Julian
Badge
Bedankt voor de correctie Julian.
Reputatie 2
Badge +9
Goedemorgen @AnnieVial-VanderKolk,

We hebben uw mail inmiddels binnen gekregen, dank daarvoor!
Bij deze kan ik bevestigen dat we de boete niet in rekening gaan brengen.

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen