Vraag

Klacht

• 21 mei 2019
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Beste Daniël,

graag wil ik een klacht indienen inzake de afhandeling van een probleem welke wij bij jouw collega Isabella Kropholler hebben voorgelegd.

Sinds zo’n 4 maanden! Probeer ik de jaarnota’s van 2016, 2017 en 2018 op te vragen van de energie aansluiting welke voor de VvE van ons gebouw is.

Het betreft een grootverbruikaansluiting met een variabel contract.

Naar het schijnt bestaat er geen grootverbruik tarief bij Qurrent en wordt daarom het consumenten tarief in rekening gebracht.

De jaarnota’s heb ik nodig voor een verrekening met onze warmteleverancier welke energie via onze meter verbruikt. Enkel de tarievenlijst van internet is niet voldoende, zij hebben de nota nodig.

nu Qurrent door Green Choice is overgenomen schijnt het niet te lukken om de nota’s nogmaals te sturen.

Daarnaast zijn wij in afwachting van de uitbetaling van de subsidie die wij krijgen via de postcode roos. Er is inmiddels een berekend gemaakt en een overzicht verstuurd, maar ondanks de toezegging dat er uitbetaald zal worden hebben wij nog niets ontvangen.

Ons contract zou dit jaar vernieuwd worden en ondergebracht onder her merk Green Choice. Ik heb een aanmeldformulier naar Isabella Kropholler gestuurd, maar geen contract ontvangen. Ook hier wordt niet op gereageerd.

Ondanks dat ik meerdere malen een e-mail heb gestuurd en haar geprobeerd heb te bellen krijg ik geen enkele respons. Terugbelverzoeken via jullie klantenservice, voicemail berichten en e-mails worden genegeerd. Dat past niet echt in jullie goede score op communicatie gebied.

Wat ik verwacht:

jaarnota over 2016-2017-2018
uitbetaling subsidie
nieuw energiecontract met tarieven voor grootverbruik

Ik hoop dat via deze weg er we eindelijk contact mogelijk is en dat iemand mij verder kan helpen.

Ik hoor het graag.

Groeten,
Ronald Knipp

7 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hoi @Ronald.Knipp,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Een hele vervelende situatie, wij hebben je klacht ontvangen en in behandeling genomen. Hier hoor je zo snel mogelijk meer over.

Het is voor ons een beetje onduidelijk welke jaarnota's je precies verwacht. Bij grootverbruikers versturen wij elke maand een afrekening en is er geen sprake van een jaarnota.
We kunnen wel al je maandelijks facturen uit het verleden nogmaals per post versturen.

Voor de uitbetaling van de subsidie voor de postcoderoos hebben wij een ledenverklaring en beschikking van de belastingdienst nodig. Deze ontvangen wij graag per mail, dit kan naar vraag@qurrent.nl

Groeten,

Roufaida
Beste Roufaida,

bedankt voor jouw reactie. Inmiddels heeft jouw collega Tanja ook al gereageerd.

Het verbaast mij dat er nu wel voor grootverbruikaansluitingen regels zijn, daar eerder gemeld werd dat jullie systeem dat niet kon verwerken en wij daarom consumenten tarieven voor kleinverbruik betalen.
Maar goed, wat ik nodig heb is bewijslast van de energieprijs per kWh. Dat kan een jaarnota zijn of maandnota’s zolang er maar vermeld wordt welk tarief gehanteerd wordt. Wij hebben een variabel contract.
Als er alleen maandnota’s zijn dan ontvang ik daar graag over de afgelopen 3 jaren een kopie van.

De ledenverklaring en beschikking van de belastingdienst is al in jullie bezit. De berekening is ook al door jullie gemaakt en toegezegd uit te zullen keren, het wachten is alleen op de daadwerkelijke afhandeling. Jouw collega Isabella Kropholler heeft al deze gegevens.

Het nieuwe contract heb ik nog niet ontvangen. Ook dat zou ik graag ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Ronald Knipp
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Ronald.Knipp,

Zojuist heb ik alle Kosten en Verbruik Overzichten (VKO) sinds je klant bij ons bent naar je gemaild. Dit betreft niet alle maanden sinds je klant bij ons bij ons bent, aangezien niet vanaf de allereerste maand een VKO is verstuurd.

Tevens heb ik je meest recente contract naar je gemaild.

Vriendelijke groet,

Tomer
Beste Tomer,
bedankt voor jouw e-mails.

Wat heengestuurd hebt betreft mijn persoonlijke energiecontract.

Deze gegevens heb ik niet nodig, die heb ik.

Ik heb juist de gegevens nodig van de grootverbruikaansluiting van de VvE. Dat is de aansluiting waarop alle gebouw installaties zijn aangesloten.

Jouw collega Isabella Kropholler weet precies waar ik het over heb.

Wellicht dat je bij haar navraag kunt doen en die gegevens naar mij versturen?

groeten,
ronald
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ronald,

Ik heb collega Isabella gesproken en ze neemt contact met je op. Ik hoop dat alles snel opgelost is.

Groet, Tanja
Beste Tanja,

bedankt voor de terugkoppeling.

Ik wacht het bericht van Isabella af.

Mocht ik volgende week nog niets van haar gehoord hebben, dan laat het je weten.

Hartelijke groeten,
ronald
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Ronald.Knipp.

Bedankt voor je reactie.

Zojuist heb ik je meest recente nota voor de VvE grootverbruikaansluiting naar het bij ons bekende mailadres verstuurd.
Helaas is dit momenteel de enige nota die inzichtelijk is, bij het ophalen van de andere nota's wordt er een foutmelding getoond.

We gaan aan de slag om dit probleem te verhelpen, zodra we meer nieuws voor je hebben, koppelen we dat hier aan je terug.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen