Vraag

Krijg ik een boete als ik overstap naar een andere leverancier?

• 14 december 2018
  • 2 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik wil overstappen naar een andere leverancier. Ik heb een contract tot bij 2022 Qurrent, maar met variabel tarief. Betaal ik nu wel of geen boete bij overstap?

Met vriendelijke groet,
Ingemar Paalman

2 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @IPaalman.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Momenteel heb je bij ons nog een 3 Jaar Prijs Zeker contract dat loopt tot 1 september 2020. Dit betekent dat je geen variabele tarieven maar vaste tarieven bij ons hebt tot 1 september 2020.
Ik denk trouwens al wel te weten waarom je denkt dat je variabele tarieven hebt, namelijk vanwege de vermelding van de 'variabele leveringskosten' op je jaarnota.
Hier staat 'variabel' omdat de kosten voor je verbruik variëren afhankelijk van hoeveel je verbruik bedraagt. Het betekent dus niet dat je een variabel tarief hebt.

Momenteel zou je bij een overstap naar een andere leverancier daarom wel een boete van € 150,- in rekening gebracht krijgen.
Uiteraard zie ik je niet graag vertrekken, als er iets is waar je ontevreden over bent of vragen over hebt hoor ik dit heel graag van je zodat we dit wellicht voor je kunnen aanpassen of beantwoorden.

Groeten,
Julian
o.k. Dank u voor een helder antwoord.

Mvg Ingemar

Reageer