Beantwoord

Misleidend verlengingsaanbod

• 3 december 2017
  • 2 reacties
  • 131 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Op 1 februari loopt mijn contract af en dus kreeg ik een verlengingsaanbod. Dat is gebaseerd op

0 kWh normaal | 143 kWh dal | 2392 m3 gas.

Maar omdat ik volgende week een elektrische auto krijg zal het elektriciteitsverbruik flink hoger worden. Ik was dan ook verheugd met het aanbod:

Stroom (Incl. btw) € 0,1454 per kWh.
Gas (Incl. btw) € 0,5943 per m3

Geen uitsplitsing naar normaal of dag overigens. Totdat ik verder naar onder scrolde en de totalen bekeek:

Stroom: € 27,24 per jaar

Dat is dus omgerekend (bij 143 kWh):

€ 0,1905 per kWh.

Er zal wel weer ergens een foutje zitten. Maar de kans is groot dat dat in mijn nadeel uitpakt.

Wie kan mij hierover opheldering geven?
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 5 december 2017, 14:59

Hoi @G.J.vanDrie en @I.Mark-vanBoeckel,

Het klopt dat wij door een systeemfout tijdelijk verkeerde tarieven hebben aangeboden. Dit is nu gecorrigeerd.

G. J. van Drie, de tarief die in je huidig contractaanbod staat vermeld, is correct. De tarief van € 0,1454 per kWh is foutief.

Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Als je het termijnbedrag aangepast wil hebben, horen wij dat graag.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

2 reacties

Ik kreeg donderdag jl ook dit verlengaanbod. Omdat ik het een goed bod vind wilde ik er gebruik van maken en belde om te vragen waarom er geen daltarief bijstond. Degene die ik aan de telefoon had kon het verlengaanbod niet zien en adviseerde een dag te wachten. Vrijdag stond het aanbod nog steeds bij mijn berichten en heb ik nogmaals contact met Qurrent gezocht (via messenger). Al met al werd mij gezegd dat dit bod een foutje was en dat ik een ander aanbod zou krijgen en ook een bod via VEH. De aanbieding via VEH had ik al en was niet van plan hierop in te gaan omdat de winnaar van de veiling een veel beter bod heeft.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @G.J.vanDrie en @I.Mark-vanBoeckel,

Het klopt dat wij door een systeemfout tijdelijk verkeerde tarieven hebben aangeboden. Dit is nu gecorrigeerd.

G. J. van Drie, de tarief die in je huidig contractaanbod staat vermeld, is correct. De tarief van € 0,1454 per kWh is foutief.

Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Als je het termijnbedrag aangepast wil hebben, horen wij dat graag.

Groet,
Tomer

Reageer