Beantwoord

Opzeggen contract i.v.m. samenwonen

• 31 december 2018
  • 6 reacties
  • 199 keer bekeken

Beste Qurrent,

Per 1-2-2019 ga ik samenwonen in de woning van mijn vriend. Mijn huurappartement zeg ik op met alle daarbij horende diensten. Hier valt Qurrent ook onder. Mijn vriend heeft al een energieleverancier en behoudt deze voorlopig. We gaan overwegen over te stappen naar Qurrent, maar dat is nog niet besloten.
Daarom wil ik per 1-2-2019 mijn contract bij Qurrent stopzetten.
Mijn Klantnummer is 163426

Graag ontvang ik per e-mail een bevestiging van het stopzetten van mijn contract.

Met vriendelijke groet,

D. Horsten
icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 2 januari 2019, 11:00

Hoi Debbie,

Stadswarmte is gebonden aan 1 leverancier. Deze leverancier is de enige optie als leverancier voor stadswarmte. Als we jouw contract zouden verhuizen naar het adres van je vriend dan leveren we daar alleen stroom, en blijft de stadswarmte bij de leverancier die dat verzorgt. Het is in principe geen probleem om het contract te verhuizen.

Groet,

Fokke
Bekijk origineel

6 reacties

Beste Qurrent,

Zojuist heb ik bovenstaande vraag: 'Opzegging contract i.v.m. samenwonen' geplaatst. Voordat het contract opgezegd wordt, had ik toch nog enkele vragen:
  • Als mijn vriend wilt overstappen naar Qurrent, kan dat dan als hij voor zijn woning gebruik maakt van Stadswarmte voor warm water? De leverancier moet dit kunnen aanbieden.
  • Mijn contract voor mijn huurhuis loopt voor een éénpersoonshuishouden met Gas en Elektriciteit. Maar het huis van mijn vriend heeft alleen Elektriciteit en hij krijgt warm water via Stadswarmte. Omdat het Gas wegvalt, kan mijn contract dan mee verhuizen?
Ik hoor het graag van u.

Met vriendelijke groet,

D. Horsten
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Debbie,

Stadswarmte is gebonden aan 1 leverancier. Deze leverancier is de enige optie als leverancier voor stadswarmte. Als we jouw contract zouden verhuizen naar het adres van je vriend dan leveren we daar alleen stroom, en blijft de stadswarmte bij de leverancier die dat verzorgt. Het is in principe geen probleem om het contract te verhuizen.

Groet,

Fokke
Beste Fokke,

Ik begrijp het. Als ik mijn contract laat verhuizen naar het adres van mijn vriend, krijg ik dan alsnog een boete voor het Gas onderdeel dat dan wegvalt?

Groet,
Debbie
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Debbie,

Omdat je nog bij ons blijft voor stroom en wij het toejuichen als mensen van het gas af gaan, brengen wij uit coulance geen boete in rekening voor het opzeggen van het gas.

Groet,

Fokke
Beste Fokke,

Ik heb zojuist mijn verhuizing doorgegeven via Mijn Qurrent. Voor de zekerheid, is dit goed aangekomen bij jullie?

Met vriendelijke groet,

Debbie
Reputatie 2
Badge +9
Hi Debbie,

De verhuizing is binnengekomen ja. Deze moet nog verwerkt worden.
Zodra dit is gebeurd krijg je daar een bevestiging van per mail, hou die dus in de gaten!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen