Beantwoord

Opzeggen of doorgaan?

• 19 januari 2018
  • 5 reacties
  • 192 keer bekeken

Goedemiddag, Ik probeer al een tijdje te bellen, maar de wachttijd is toch te lang. Vorige jaar ben ik na jaren Essent overgestapt naar Qurrent... het jaar loopt nu af dus ik oriënteer mij op doorgaan bij jullie of overstappen. Maar heb een paar vragen;

1. Als ik kijk naar mijn huidige gebruik dan zie ik daar voor stroom en gas ook bedragen bij staan. Is dit volledig of komen daar nog extra kosten bij zoals bv Netbeheerkosten?

2. Als ik mijn stroomverbruik 3978 deel door bedrag 840,55 dan kom ik uit op 0,21 uit terwijl in mijn offerte destijds 0,15/0,16 stond? Als ik alles zo doorreken, heb ik per maand voorschot betaald van 201,- per maand en kom ik straks uit op ca. 160/170,- per maand. Nu doen jullie mij ook een voorstel voor 3 jaar maar dan is dat voor bedrag van 235,- per maand.... lijkt mij niet passend en noopt mij tot overstappen... Kunnen jullie mij per omgaande antwoord geven a.j.b.

Dank je,
Kees van Soest
Van Gaverenlaan 3
4835 CD Breda
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 22 januari 2018, 13:49

Hallo CHJ van Soest,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Bij de verbruikskosten in Mijn Energie wordt enkel gekeken naar het verbruik en de energietarieven. Vaste leveringskosten en netbeheerkosten vallen hier buiten.
Deze kosten zijn natuurlijk wel berekend in het termijnbedrag. Als we bij een termijnbedrag een inschatting doen voor de verdeling stroom en gas, dan zijn de netbeheerkosten en vaste leveringskosten hierin wel meegenomen.

Inmiddels heb je een collega van me gesproken en heb je de verlenging besproken en geaccepteerd. De contractvoorwaarden en het tariefblad zijn per e-mail naar je verstuurd.
Ik hoop dat alles naar wens is en mocht je vragen hebben: schroom dan niet om ze hier te stellen. We helpen je graag!

Groet, Nina

PS> Mijn collega Tanja heeft in dit topic ook nog informatie gegeven over waarom overstappen eigenlijk niet duurzaam is.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo CHJ van Soest,

Bij de verbruikskosten in Mijn Energie wordt enkel gekeken naar het verbruik en de energietarieven. Vaste leveringskosten en netbeheerkosten vallen hier buiten.
Deze kosten zijn natuurlijk wel berekend in het termijnbedrag. Als we bij een termijnbedrag een inschatting doen voor de verdeling stroom en gas, dan zijn de netbeheerkosten en vaste leveringskosten hierin wel meegenomen.

Inmiddels heb je een collega van me gesproken en heb je de verlenging besproken en geaccepteerd. De contractvoorwaarden en het tariefblad zijn per e-mail naar je verstuurd.
Ik hoop dat alles naar wens is en mocht je vragen hebben: schroom dan niet om ze hier te stellen. We helpen je graag!

Groet, Nina

PS> Mijn collega Tanja heeft in dit topic ook nog informatie gegeven over waarom overstappen eigenlijk niet duurzaam is.
Goedemiddag, Ik probeer al een tijdje te bellen, maar de wachttijd is toch te lang. Vorige jaar ben ik na jaren Essent overgestapt naar Qurrent... het jaar loopt nu af dus ik oriënteer mij op doorgaan bij jullie of overstappen. Maar heb een paar vragen;

1. Als ik kijk naar mijn huidige gebruik dan zie ik daar voor stroom en gas ook bedragen bij staan. Is dit volledig of komen daar nog extra kosten bij zoals bv Netbeheerkosten?

2. Als ik mijn stroomverbruik 3978 deel door bedrag 840,55 dan kom ik uit op 0,21 uit terwijl in mijn offerte destijds 0,15/0,16 stond? Als ik alles zo doorreken, heb ik per maand voorschot betaald van 201,- per maand en kom ik straks uit op ca. 160/170,- per maand. Nu doen jullie mij ook een voorstel voor 3 jaar maar dan is dat voor bedrag van 235,- per maand.... lijkt mij niet passend en noopt mij tot overstappen... Kunnen jullie mij per omgaande antwoord geven a.j.b.

Dank je,
Kees van Soest
Van Gaverenlaan 3
4835 CD BredaHallo CHJ van Soest,

Groet, Nina

Beste Nina.
dank je voor je reactie, ik heb inmiddels een nieuw voorstel van je collega Jesse Schmitz ontvangen maar zie in andere offerte toch scherpere tarieven. Vindt het niet netjes om hier andere partij te noemen maar wil wel graag overleggen met Jesse... kan hij mij bellen op 06 55158888
Reputatie 3
Badge +9
Hoi CHJvanSoest,

Heb het even met Jesse besproken maar de tarieven die hij aanbiedt zijn onze scherpste tarieven. Als allergroenste energieleverancier kunnen we op dit moment nog niet goedkoper zijn. Ik hoop dat ondanks het verschil je met ons aan een duurzamer Nederland wil blijven werken.

Groet,

Jeroen
Beste Jeroen,

Dat kan zijn maar in mijn alternatieve offerte van Energie Flex heb ik tarieven inclusief btw, overheidsheffingen 2018 en netwerkbeheerkosten 2018 van Stroom Normaal/Dal met een verschil van 0,02 en leveringskosten -16,- en GAS een verschil van 0,03 en leveringskosten -16,-...helemaal doorgerekend scheelt dit op jaarbasis ca.575,- ,ca. 50,-
per maand. Ik wil in principe graag bij Qurrent blijven maar hier moet toch een tussenstap in te maken zijn. Jullie sturen mij een offerte... die is toch ook onderhandelbaar?
Gr Kees
Reputatie 4
Badge +8
Hoi CHJ van Soest,

Wij leveren energie tegen inkoopprijs. Deze tarieven kunnen wij daarom helaas niet aanpassen. Daarbij is Energieflex alles behalve duurzaam, zoals onderstaand overzicht laat zien. Ik hoop je daarom toch bij Qurrent te kunnen houden :)

Groet,
Tomer

Reageer