Vraag

Overstap aanbod

• 1 februari 2019
  • 5 reacties
  • 260 keer bekeken

Beste Qurrent,

Wij zijn erg verbaasd door jullie overstapaanbod om verschillende redenen

• actueel verbruik is max 1500kWh per jaar waarbij windtegoed nog niet verrekend is. We zitten nu op een te hoog (dit jaar extra investeringen gedaan waardoor verbruik aanzienlijk gedaald is) maandbedrag van Euro 60 en het nieuwe voorgesteld maandbedrag wordt Euro 125. Dit is op geen enkel feit gebaseerd
  • Bij overstap via een energievergelijker naar Greenchoice krijg ik een aanbod met exclusieve deal voor lagere tarieven als via aanbod van Qurrent. Ik zou verwachten dat de verplichte overstap tussen Qurrent en Greechoice met de beste voorwaarden zou gebeuren. Nu zie ik onderstaande verschillen
  • Greenchoice via Qurrent dagtarief € 0,2359, daltarief € 0,2150 en vaste leveringskosten € 69,- per jaar
  • Aanbod Greenchoice via vergelijker dagtarief € 0,21905, daltarief € 0,19993 en vaste leveringskosten € 27,- per jaar
Wij willen graag bij de groenste energieleverancier van nederland blijven met het behoud van onze windtegoeden. Wij hebben het milieu zeer hoog staan en hier ook fors in geïnvesteerd, zowel in verlagen energieverbruik en aanschaffen windtegoeden. We zijn echter wel teleurgesteld in de nu gedane aanbieding door Qurrent aan een trouwe klant.

Fam. de Kroon

5 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @JohndeKroon,

Dankjewel voor je bericht!

Je nieuwe termijnbedrag is inderdaad niet goed berekend. Het is gebaseerd op je verbruik alleen, en je teruglevering is niet meegenomen.
Maar zoals je zelf al aangeeft teken je voor de tarieven, en niet voor het termijnbedrag.

Het kan zo zijn dat aanbiedingen via prijsvergelijkers verschillen van de aanbieding die je bij ons krijgt.
Het is wel goed om de prijzen goed te bekijken:
  • Het kan zijn dat eventuele welkomstkortingen al worden verrekend met het geschatte termijnbedrag.
  • Daarnaast zijn er ook verschillen in tarieven tussen bijvoorbeeld 1-jarige en 3-jarige contracten. Vaak wordt op prijsvergelijkers een 1 jarig contract aangeboden met een heel scherp tarief om nieuwe klanten te werven.
  • Je Windtegoeden worden omgezet naar Windvangers bij Greenchoice, en blijf je dus gewoon houden. Je bent natuurlijk vrij om zelf een nieuw contract af te sluiten bij Greenchoice, maar dan kun je de Windtegoeden helaas niet meenemen en worden die opgezet.
Ik hoop dat je je kan vinden in onze missie en dat je wil blijven meedoen met onze groene stroom!
Als je je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag natuurlijk!

Groet, Joost
Beste Joost,

Bijzonder dat je zegt dat prijsvergelijkers een 1 -jarig contract aanbieden met een heel scherp tarief, zelfs scherper als wat jullie bieden.
Onderstaand staat op jullie site, zou eerlijk zijn als je hieraan zou voldoen

Profiteer ik als klant van Qurrent straks van een extra voordelig tarief bij Greenchoice?

Ja, als je nu verlengt, profiteer je van een extra voordelig tarief bij Greenchoice. Dit tarief is nergens anders te vinden en ontvang je alleen als klant van Qurrent.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @JohndeKroon,

Dank voor je reactie. Je krijgt tarieven die geldig zijn in de maand dat je verlengaanbod wordt gestuurd.
Deze kunnen per maand per leverancier verschillen.

We doen een zo scherp mogelijk verlengaanbod voor je, maar daarbij krijg je niet altijd de tarieven die op prijsvergelijkers staan. Verlengaanbiedingen zijn altijd anders dan nieuwe aanbiedingen.

Groet, Joost
Beste Qurrent,

Helaas, ik heb ondertussen spijt dat ik ooit met Qurrent in zee ben gegaan. Verwachting was dat het een community was waarbij klanten het belangrijkste zijn. Blijkt echter dat ze zich niet anders gedragen als iedere Energie leverancier.
Ik zie verschillende mensen om me heen die ieder een beter aanbod van greenchoice krijgen als ik als ex-current gebruiker. Nogmaals als je zo brutaal bent om op je site onderstaande te vermelden

Profiteer ik als klant van Qurrent straks van een extra voordelig tarief bij Greenchoice?

Ja, als je nu verlengt, profiteer je van een extra voordelig tarief bij Greenchoice. Dit tarief is nergens anders te vinden en ontvang je alleen als klant van Qurrent.

Hou je dan ook simple aan deze uitspraken en kom niet met excuses, ben zwaar teleur gesteld afgelopen jaren in qurrent.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @JohndeKroon,

Bedankt voor je bericht. Wij hebben je altijd zo goed mogelijk proberen te helpen en ik vind het dan ook jammer dat je zwaar teleurgesteld bent in ons.

Wat betreft de verschillende prijzen. Dit komt door het feit dat het om verschillende producten gaat. Wij hebben een verlengaanbod gestuurd met 100% Nederlandse wind. Op de vergelijkers staat groenmix, wat een ander product is. Ook ligt het aan de maand waarop het aanbod is gedaan. Onze aanbieding is met tarieven van de maand waarop de verlenging gestuurd is. De tarieven op de vergelijkers worden maandelijks aangepast. Daardoor kan er dus ook nog eens verschil in de tarieven zitten.

Ik hoop dat het zo duidelijker is waar het verschil vandaan komt.

Groet, Simon

Reageer