Beantwoord

Qurrent en mijn vorige leverancier hebben een termijnbedrag afgeschreven. Hoe lossen jullie dit op?

Hallo Qurrent.
In November zijn wij overgestapt van Greenchoice naar jullie en per 7-dec zouden wij nu van jullie de stroom moeten ontvangen. Een beetje lastig te zien in het stopcontact, maar hey, we gaan er maar vanuit dat het nu bij jullie vandaan komt.

Echter blijkt nu dat we in december tweemaal betaald hebben. Eenmaal bij jullie, en eenmaal bij Greenchoice.

Ik heb vandaag al contact gezocht met Greenchoice en die geven aan dat jullie 1 dag te laat waren met de opzegging, en dat daarom december nog doorbelast is door ze.

Voor ons is het een beetje lastig beoordelen bij wie we nu precies moeten zijn, dus ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 15 januari 2018, 08:45

Hallo MHJ Esch,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Qurrent en mijn vorige leverancier hebben een termijnbedrag afgeschreven. Hoe lossen jullie dit op?

Stap je midden in de maand over en krijg je minimaal 15 dagen van de overstapmaand energie van ons? Dan brengen we je hiervoor een volledig termijnbedrag in rekening.

We schrijven elke maand rond de 26e van de maand je termijnbedrag af. Je betaalt op de 26e voor de komende maand. Let op, de afschrijving van het eerste termijnbedrag kan op een andere datum dan de 26e plaatsvinden.

Je vorige leverancier kan je voor je overstapmaand ook een termijnbedrag in rekening hebben gebracht. Zij zullen dit met je verrekenen in de eindnota met je verbruik tot de overstapdatum. Zo betaal je nooit dubbel voor je verbruik.

Groet, Nina
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo MHJ Esch,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Stap je midden in de maand over en krijg je minimaal 15 dagen van de overstapmaand energie van ons? Dan brengen we je hiervoor een volledig termijnbedrag in rekening.

We schrijven elke maand rond de 26e van de maand je termijnbedrag af. Je betaalt op de 26e voor de komende maand. Let op, de afschrijving van het eerste termijnbedrag kan op een andere datum dan de 26e plaatsvinden.

Je vorige leverancier kan je voor je overstapmaand ook een termijnbedrag in rekening hebben gebracht. Zij zullen dit met je verrekenen in de eindnota met je verbruik tot de overstapdatum. Zo betaal je nooit dubbel voor je verbruik.

Groet, Nina
Hallo Nina,

Dit is de uitleg van de andere partij:
Ik kan me voorstellen dat het vragen oproept als u bij twee partijen een termijnbedrag voor de maand december moet betalen. Ik leeg graag aan u uit op welke manier we dit hebben verwerkt.
Op de eindafrekening berekenen wij aan de hand van de meterstanden hoeveel KWh stroom u heeft verbruikt tot het moment dat u bent overgestapt. Dit wasvoor €80,82 aan elektraverbruik. Hier tegenover hebben we de betaalde termijnbedragen gezet tussen 7 oktober 2017 en 7 december 2017. Dit zijn de bedragen van november en december dus dit is bij elkaar €60 geweest. U moest €20,82 betalen op de eindnota. Als wij het termijnbedrag van december niet hadden geincasseerd, was de bijbetaling €30 hoger geweest.Voor de volledigheid heb ik de eindafrekening in de bijlage van deze e-mail gezet.

oftewel, zij factureren ons voor de periode december, maar jullie ook...
Reputatie 4
Badge +12
Hoi MHJEsch,

Bij de meeste energieleveranciers betaal je voorschotten. Alle voorschotten, inclusief teveel geïnde, worden in mindering gebracht op je eindnota. Greenchoice zegt dat ze dat gedaan hebben. Je zult op je eindnota dus vast zien dat het voorschot over december ook in mindering is gebracht op je eindnota.

Groet, Frans
Nee,zoals je kunt lezen hebben zij de 30 euro van December alsnog berekend.
Reputatie 4
Badge +12
Nee, zoals je kunt lezen, had je € 50,82 moeten bijbetalen als ze die € 30 voorschot van december niet hadden geïncasseerd.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi MHJEsch,

Het laatste termijnbedrag wordt inderdaad verrekend op je eindnota. Dit zou je daarop moeten kunnen terug lezen!

Groet,

Jeroen
sinds kort ontvang ik energie via Current en betaal ook het termijnbedrag. echter mijn oude energieleverancier blijft ook termijnbedragen innen.

Qurrent zou de overstap regelen. is dit geregeld??
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @Henkkolk,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Ik heb deze verplaatst naar dit topic, waarin we meer uitleg hierover geven.

Omdat je op 7-2-2018 bent overgestapt, hebben wij het termijnbedrag voor februari afgeschreven, maar het is ook mogelijk dat je vorige leverancier heeft afgeschreven. Dit wordt uiteraard verrekend op de eindnota, zo betaal je nooit dubbel voor je energie.

Fijn weekend!

Groetjes, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen