Slechte beurt Qurrent

• 20 april 2018
  • 1 reactie
  • 100 keer bekeken

Ergens begin dit jaar een verlengaanbod gehad met een aantrekkelijke lage stroomprijs. Hier op ingeschreven, maar toen ik het energie contract in mijn mailbox ontving, stonden hier opeens veel hogere prijzen in voor stroom.
Hierover gebeld met Qurrent, waar ik te horen kreeg dit men mij een verkeerd aanbod had gedaan en dat dit aanbod hoorde bij een gebied in friesland waar men blijkbaar een eigen qurrent windmolen heeft. En ik zou niet in dit postcodegebied wonen. Hierbij aangegeven dat dit dan heel jammer is voor Qurrent, maar als je een dergelijk aanbod doet en de klant dit accepteerd, je wettelijk verplicht ben deze overeenkomst aan te gaan als bedrijf. Ja, dat vond de degene aan de telefoon ook wel en ik zou worden teruggebeld. Na een week een mailtje in de inbox dat men deze lage prijs niet aanbied en ik alleen de keuze heb om de contract verlenging ongedaan te maken.
Wettelijk gezien kan dit helemaal niet! Als een winkel een klant een brood aanbied voor één euro, en dit blijkt een fout te zijn, dan is de winkelier verplicht de koop door te laten gaan, als de prijs aannemelijk is.
Hele slechte beurt hier Qurrent, zo zet je jezelf niet in de markt als betrouwbare leverancier!

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rolf,

Dankjewel voor je bericht.

Je hebt gelijk het is inderdaad niet zo netjes dat het zo gelopen is. Om deze reden hebben wij je naast de tarieven in het contract nog een compensatie geboden. Echter kunnen wij je de aangeboden tarieven niet aanbieden. De buurtmolen heeft hetzelfde energietarief, echter hoeven klanten geen energiebelasting te betalen als ze in dat postcodegebied wonen en deelnemen aan de molen. We kunnen het je niet aanbieden omdat het wettelijk buiten de postcoderoos valt.

Nogmaals sorry dat het zo is gelopen.

Groet,
Tessa

Reageer