Teleurgesteld in Qurrent

  • 1 december 2017
  • 2 reacties
  • 139 keer bekeken

  • Q-specialist
  • 15 reacties
Na enkele jaren tevreden klant te zijn geweest bij Qurrent is mijn geduld na vele beloftes op...

Recent verhuisd waarbij ik heb aangegeven mijn 3-jarig contract mee te willen nemen. Verschillende malen contact met de helpdesk, waar telkens toezeggingen worden gedaan die niet worden nagekomen. Telefonisch slecht bereikbaar en mails wordt ook niet gereageerd.

Na eerder deze week mijn beklag te hebben gedaan zou ik binnen 2 dagen gebeld worden door een manager, maar ook dit is niet gebeurd.

Ik wil nu mijn contract - dat conform de voorwaarden uit 2016 maandelijks opzegbaar is - opzeggen, maar ik krijg via een andere groene leverancier te horen dat mijn contract nog tot 2019 loopt en dat ik een opzegboete kan verwachten als ik overstap.

Hoop echt dat ik snel duidelijkheid kan krijgen over mijn contract en dat Qurrent de communicatie op orde krijgt.

2 reacties

Onderstaande opmerking staat in mijn contract uit 2016, dat lijkt me vrij duidelijk?!
"Je hebt gekozen voor 3 jaar Prijs Zeker: groene stroom voor 3 jaar met een vaste prijs. Het contract is
boetevrij en maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen."
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Co3n,

Bedankt voor je bericht.
Wat vind ik het vervelend om te lezen dat je ontevreden bent geworden over Qurrent en dat je wil opzeggen.
Het klopt dat het momenteel erg druk is en dat we daardoor lastiger te bereiken zijn, maar ik vind het erg vervelend dat er toezeggingen niet zijn nagekomen. Ik heb je mails gelezen en natuurlijk dit bericht, en daaruit haal ik dat je op dit moment toch afscheid wil nemen van Qurrent.

Je hebt inderdaad destijds een 3 jaar Prijs Zeker contract aangevraagd, wat boetevrij opzegbaar is en een opzegtermijn heeft van 30 dagen. Dit contract is inmiddels meeverhuisd naar een nieuwe woning.
Het contract heeft dus wel een einddatum 4-10-2019, maar indien je voor die tijd wil overstappen krijg jij geen opzegvergoeding in rekening gebracht.
Het klopt dat toekomstige leveranciers een waarschuwing geven indien een startdatum te ver in de toekomst zit, maar in dit geval kan ik met zekerheid zeggen dat je geen opzegvergoeding in rekening gebracht krijgt wanneer je overstapt.

Ik begrijp deze overweging en ik wil je via deze weg excuses aanbieden.

Indien je toch nog vragen hebt, dan help ik je hier natuurlijk graag mee verder. Ik hoop dat we je vertrouwen weer kunnen herstellen en dat we je (al dan niet in de toekomst) weer mogen verwelkomen.

Groet, Nina

Reageer