Vraag

Uitlezen slimme meter na verhuizing

• 4 juli 2019
  • 2 reacties
  • 154 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik hou van data, vooral sinds ik zonnepanelen heb. Nu heb ik sinds 1 juli een nieuwe woning, gelukkig weer met zonnepanelen en dus ben ik natuurlijk razend benieuwd naar het rendement!

Maar nu geeft hij wel aan dat er 3 juli voor het laatst gesynchroniseerd is, maar dat de gegevens van de slimme meter nog niet uitgelezen kunnen worden (vraag ik mij wel af waar jullie dan mee synchroniseren). Hoe werkt dit? Wanneer kan ik wel uit gaan lezen op het nieuwe adres? Is dit gebruikelijk bij een overgang?

(oh en dan ook gelijk nog een vraagje): Daarnaast heb ik een belachelijk hoog bedrag toebedeeld gekregen als voorschotbedrag. Berekend op een netto verbruik van bijna 8000 kWh, termijn ik in mijn vorige woning op ongeveer 54 kWh zat vorig jaar. Daarnaast ook ruim 1000 m3 gas, terwijl ik nu op de 700 ongeveer zit. Ik weet dat mijn huis iets groter is, maar het is ook veel beter geïsoleerd en er liggen veel betere zonnepanelen op het dak. Waarom kan het termijnbedrag niet aanpassen?

2 reacties

Badge
Beste @MBlonk,

Gefeliciteerd met de nieuwe, groene woning!

Ik heb jouw gegevens doorgenomen en ik zie dat gelukkig alles goed ingesteld staat bij je slimme meter om de data uit te lezen. Deze data ontvangen wij via de slimme meter van jouw netbeheerder, dit gebeurt soms met enige vertraging. Deze vertraging is max. 5 werkdagen. Het heeft dus niet zozeer te maken met de verhuizing maar simpelweg de tijd die nodig is om de data te ontvangen en weer te geven.

Voor het termijnbedrag stel ik inderdaad graag een verlaging voor. Bij de verhuizing is een termijnbedrag voorgesteld op basis van het historisch verbruik dat gekoppeld is aan jouw nieuwe adres - dit verbruik ligt zeker niet in lijn met je daadwerkelijke verbruik/opwek. Ik heb je zodoende een nieuw voorstel voor een termijnbedrag toegestuurd per e-mail. Wij horen het graag als je hiermee akkoord bent, dan passen wij het voor je aan.

Fijn weekend alvast!

Groetjes Kelly.
Helaas bleken de antwoorden niet te kloppen. Ik bleek onverwacht niet meer bij qurrent te zitten (niet netjes dat jullie dat niet goed gecontroleerd hebben). Inmiddels ben ik weer een weekje terug bij jullie, maar nu zit ik weer op dat belachelijke hoge tarief! Niet het tarief wat wij een maand geleden overeen gekomen waren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt wel een beetje teleurgesteld ben in de service van Qurrent. Niet juist kijken naar data, maar gewoon standaard antwoorden geven en nu bijna een 2x zo hoog maandbedrag binnen 3 dagen 2x afschrijven van mijn rekening. Zucht, dit maakt toch wel dat ik serieus ga overwegen om na afloop echt over te gaan naar een andere energieleverancier. Dit is niet oke om zo slecht met je klanten en administratie om te gaan...

Groet Mel

Reageer