Beantwoord

Verlengaanbod Greenchoice

• 27 juni 2019
  • 8 reacties
  • 1234 keer bekeken

Beste,

Er is mij een verlengaanbod gestuurd welke meer dan het dubbele is van mijn huidige termijnbedrag. Aangezien het een nieuwbouwwoning betreft begrijp ik dat er nog geen historische data is behalve het jaar dat ik er woon.
Maar het termijnbedrag is zelfs hoger dan het termijnbedrag bij het aangaan van het contract. Daar werd ook al met een veel te hoog verbruik gewerkt voor een eenpersoonshuishouden.
Na aanmelding is het termijnbedrag gehalveerd en nog zit ik onder het gemiddelde verbruik.

Het aanbod is blijkbaar een automatisch gegenereerd iets, welke totaal geen rekening houd met de klant. Kan ik ook een serieus aanbod verwachten?

Met vriendelijke groet,

Richard
icon

Beste antwoord door Kelly van Qurrent 12 juli 2019, 09:02

Beste @FransvanderMeij,

Bedankt voor je bericht! Iedereen ontvangt een persoonlijk, aantrekkelijk aanbod van Greenchoice. Voor inhoudelijke vragen over het verlengaanbod kan het beste contact opgenomen worden met Greenchoice. Ik zie dat inmiddels het verlengaanbod geaccepteerd is dus hoop dat alle vragen goed zijn beantwoord. Fijn weekend alvast!

Met vriendelijke groet,

Kelly.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RJ86.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Het voorgestelde termijnbedrag in het verlengaanbod is gebaseerd op je standaard jaarverbruik (gemiddelde verbruik op betreffende woning over de afgelopen drie tot vijf jaar). Het kan zijn dat dit geen accurate afspiegeling van jouw daadwerkelijke verbruik is als er bijvoorbeeld een andere gezinssamenstelling was op dit adres voordat jij er kwam wonen of omdat er een bedrijf gevestigd was.
Helaas kunnen we het termijnbedrag in het verlengaanbod niet aanpassen. De tarieven per kWh en m³ en de vastrechtkosten zijn echter waarvoor je daadwerkelijk wordt afgerekend, dus ik zou je adviseren om naar deze gegevens te kijken. Uiteraard kan je termijnbedrag worden aangepast als het verlengcontract van kracht is gegaan.

Groeten,
Julian
Beste,

Ik heb een verlengaanbod ontvangen. De tarieven voor gas en elektra zijn op zich mooi en het is fijn dat de Windtegoeden kunnen worden omgezet in Windvangers.
Wat ik echter niet begrijp is waarom de vaste leveringskosten in dit aanbod hoger zijn dan de reguliere vaste leveringskosten van contracten bij Greenchoice: € 108 versus €138 per jaar.
Daarnaast wordt in het aanbod ook de wettelijke verlaging energiebelasting (€ 311,62 voor 2019) slechts gedeeltelijk door gevoerd: € 257,52
Kunnen jullie toelichten waarom dit is?

Op deze wijze vloeit het voordeel van de aantrekkelijke tarieven volledig weg en vraag ik me af wat er uniek aan dit aanbod voor Qurrent klanten is. Het lijkt gewoon gelijk aan een regulier contract bij Greenchoice.

met vriendelijke groet

Frans
Badge
Beste @FransvanderMeij,

Bedankt voor je bericht! Iedereen ontvangt een persoonlijk, aantrekkelijk aanbod van Greenchoice. Voor inhoudelijke vragen over het verlengaanbod kan het beste contact opgenomen worden met Greenchoice. Ik zie dat inmiddels het verlengaanbod geaccepteerd is dus hoop dat alle vragen goed zijn beantwoord. Fijn weekend alvast!

Met vriendelijke groet,

Kelly.

ik begrijp nog niet waarom eerdere reactie van u, hier terugkomt
Reputatie 1
Ook ik ben benaderd door Greenchoice terwijl dit niet zou gebeuren: hier denken de telefonische verkopers heel anders over: "een speciale aanbieding voor mij als oud klant met een bijzonder tarief, dit voor de automatische overgang van alle Qurrent-klanten".
Ik heb de aanbieding laten komen.
  1. de tarieven zijn hoger dan de huidige Qurrent tarieven
  2. het winddeel tegoed vervalt
  3. de aanbieding is niet voldoende gespecificeerd
Ik ga hier niet op in en als dit de wijze is waarop Qurrent klanten door Greenchoice worden begroet, voorspelt dit niet veel goeds.
Ik kan niet anders dan me elders oriënteren, 'een gewaarschuwd mens"....
Robin

Ik heb nooit iets gehoord van Greenchoice over verlening of iets van aanbod.

Ook niet over winddelen die ik nu heb of wat.

Ik heb altijd begrepen dat Qurrent fuseerde met Greencoice en rest blijft het zelfde maar blijkbaar niet.

Anders moeten ze geld waar winddelen voor gekocht zijn maar terug geven zodat andere aanbieder kan gezocht worden.

Ik heb het verlengaanbod geaccepteerd maar zie nog steeds geen verhoging van het aantal winddelen. Hoe zit dat?

Louis van Riel

heb nog niets vernomen van greenchoice en bemerk wel dat de mijnqurrent een enorme niet kloppende puinhoop is. is dit vanwege de aankomende overname?

Reageer