Beantwoord

Verlengen alleen voor 3 jaar mogelijk?

• 10 februari 2019
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb een aanbod om te verlengen voor 3 jaar vast. Ik heb nu nog een variabel contract.
Ik zou bijvoorbeeld 1 jaar willen verlengen i.p.v. 3 jaar. Daarom heb ik gekeken naar andere aanbieders op een vergelijkingssite die ook beltarieven e.d. vergelijkt. Blijkt dat ik bij een concurrent zo'n 70 euro goedkoper uit kan zijn bij een contract van 1 jaar. Dus het 3 jarige aanbod van Qurrent is niet aantrekkelijk te noemen.

Waarom krijg ik maar één keuzemogelijkheid van Qurrent om te verlengen?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 13 februari 2019, 09:13

Hoi Pieter,

Dankjewel voor je bericht, en welkom op de community!
Ik heb je naast het 3-jarig aanbod een extra aanbod voor 1 en voor 2 jaar toegestuurd per mail.

Wat belangrijk is bij het vergelijken van de bedragen is dat je naar de tarieven kijkt, niet naar het termijnbedrag.
Het kan zijn dat wij je termijnbedrag hebben gebaseerd op een ander verbruik dan de andere aanbieders.
Kijk daarom vooral naar de tarieven die je vastlegt. Als ik je daarmee kan helpen dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Pieter,

Dankjewel voor je bericht, en welkom op de community!
Ik heb je naast het 3-jarig aanbod een extra aanbod voor 1 en voor 2 jaar toegestuurd per mail.

Wat belangrijk is bij het vergelijken van de bedragen is dat je naar de tarieven kijkt, niet naar het termijnbedrag.
Het kan zijn dat wij je termijnbedrag hebben gebaseerd op een ander verbruik dan de andere aanbieders.
Kijk daarom vooral naar de tarieven die je vastlegt. Als ik je daarmee kan helpen dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Ha Joost,

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad 2 e-mails ontvangen. Het duurde even voordat ik door had dat ik moest klikken op het pijltje rechts bij "Bekijk andere aanbiedingen" maar ik heb het gezien. Hartelijk dank daarvoor.

Echter, in de voorstellen wordt niet wordt aangegeven op basis van welke (geschatte) hoeveelheden m3 en kWh de berekening werd gedaan. (Waarom niet eigenlijk?)

Ik zou wel kunnen terugrekenen maar met al die toeslagen en kosten - en gebrek aan kennis over hoe deze zich verhouden tot het verbruik- weet ik niet of mijn berekening juist is.

Daarom wil ik graag bij deze voorstellen zien welke verbruiken hieraan ten grondslag zijn genomen bij de berekeningen door Qurrent. Is dat mogelijk?

Mvg, Pieter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PieterG.

Bedankt voor je reactie.

Het verbruik waarmee je verlengaanbod is berekend is gelijk je standaard jaarverbruik (SJV). Dit is je gemiddelde energieverbruik van de afgelopen drie tot vijf jaar en dat is gelijk aan:

Stroom normaal: 3496 kWh
Stroom dal: 2814 kWh
Gas: 1776 m³

Groeten,
Julian
Hallo Julian,

Dank je voor het opzoeken en toelichten van deze cijfers. Ik wil niks anders dan snel een aanbod accepteren en hier niet te lang bij stil staan maar het lukt niet.

De afgelopen 2 jaar was ik klant bij Qurrent op mijn huidige adres. Een gemiddelde van 3 tot 5 jaar kan daarom niet.
Maar dit terzijde want er is mij iets bijzonders opgevallen waardoor ik nu begrijp waarom jou collega Joost in een eerdere reactie hierboven mij aanmoedigde om vooral niet te letten op het (aantrekkelijke) maandbedrag.

Mijn gasverbruik in de door Qurrent opgegeven berekening in het 3 jarige aanbod is gesteld op Euro 853,32 per jaar. Als ik dit deel door mijn door jou opgegeven SJV verbruik van 1776m3 dan kom ik op een gas-tarief van 0,48 per m3...

Op basis van de informatie die ik nu van Qurrent heb, lijkt het erop alsof hier zo'n 30% weg-gejokt van de werkelijke kosten.
Dien ten gevolge wordt een aantrekkelijk maandbedrag getoond dat dus ook veel te laag is.
Als ik hiermee akkoord zou gaan dan word ik na een jaar onprettig verrast met een dikke eindafrekening.

Ik hoop dat ik voor dit cijfer-gegoochel een goede verklaring mag ontvangen van Qurrent op basis waarvan eventuele vermoedens van misleiding weggenomen kunnen worden.

Graag zou ik een aanbod ontvangen dat is gebaseerd op de juiste getallen met een herleidbare transparante berekening.

Alvast bedankt.

Mvg, Pieter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PieterG.

Bedankt voor je bericht.

Zojuist heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken. Helaas zonder succes. Dit omdat ik zag dat je gisteren het verlengaanbod hebt geaccepteerd en ik graag nog wilde weten of je hier vragen over had.
Wat betreft de tarieven van dit verlengaanbod kan ik je vertellen dat deze uiteraard gelijk zijn aan de tarieven die worden vermeld in je contractbevestiging (stroom normaal: € 0,2319; stroom dal: € 0,2136 en gas: € 0,7574).

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan kan je deze altijd in deze topic kwijt of aan ons doorgeven via 088 777 1200.

Groeten,
Julian
Ik heb inderdaad geaccepteerd maar ik wil per direct de 3 jarige contractverlenging opzeggen omdat er een hogere gasprijs in staat dan in het aanbod werd genoemd!

(aanbod was +/- 0,6884 cent per m2 gas en in contract staat 0,7574 ).

Na een poosje puzzelen is me duidelijk dat er wederom met cijfers wordt gegoogeld. Vooraf werd op geen enkele wijze uitgelegd wat er ging gebeuren en hoe e.e.a. voor mij herleidbaar (dus gewoon glashelder) wordt berekend. Nu blijkt dat er 100 euro korting wordt gegeven en als ik dit omzet op mijn jaargasverbruik dan blijkt dat het verschil tussen aangeboden gasprijs en gasprijs in contract hier mee overeenkomt voor alleen het eerste jaar!
Dat betekent dat ik niet 3 jaar dezelfde prijs van 0,6884 betaal maar alleen het eerste jaar de aangeboden prijs betaal. De 2 jaar daarna betaal ik dus 0,7574.

Dit stond NIET zo vermeld in het contractverlengingsvoorstel dart ik vooraf kreeg. Sterker nog, dit voorstel suggereerde sterk dat ik 3 jaar de aangeboden tarieven zou krijgen. Geen woord over eenmalige korting van 100,- of wat dan ook.

Kortom, als Qurrent mij niet gewoon een helder voorstel kan doen en mij misleidt met onduidelijk cijfergegoogel dan zeg ik de verlenging op. Uit principe.

Schriftelijk opzeggen kan blijkbaar niet want een e-mail adres is nergens te vinden. Slecht geregeld. Dan toch maar weer bellen en in de lange wachtrij gaan...
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @PieterG,

Ik kan het verlengaanbod helaas niet zien, maar er zou geen verschil in moeten zitten in vergelijking met het daadwerkelijke contract. Daarnaast gaat het om een Prijs Zeker contract, wat inhoudt dat de tarieven gedurende de looptijd van het contract gelijk blijven.

Je verlenging is geannuleerd. Hiervan ontvang je ook een bevestiging per mail.

Groet,
Tomer
Helaas,

(Na telefonisch en e-mailcontact:)
Mijn verlengaanbod voor 1 jaar is kwijt en nu krijg ik opeens geen nieuwe meer. Ik word doorverwezen naar Greenchoice die Qurrent heeft overgenomen.

Wat een gedoe bij Qurrent.
Genoeg nu, ik stap over naar een andere leverancier.

Klant kwijt dus.

Groet,
Pieter

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen