Beantwoord

Waarom betaal ik na mijn overstap een maandbedrag aan Qurrent en mijn vorige leverancier?

  • 31 maart 2017
  • 1 reactie
  • 162 keer bekeken

Ben kortgeleden Qurrent. 30/3 van Qurrent doorgekregen dat levering van (groene) energie via Qurrent is gestart. Ik hb echter deze maand zowel van Nuon (normale maanbedrag) als aan Qurrent (nieuw bedrag volgens contract) betaald voor energielevering. Hoe zal verrekening gaan plaatsvinden. Heb nog niets gezien over de metersand op het moment van de overstap. Ik hoor graag.

Met viendelijke groet,
Pieter de Boer
Brinklaan 57B
1404 ER BUSSUM
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 4 april 2017, 16:22

Hallo PieterdeBoer,

Goed dat je onze community gevonden hebt als plek om je vraag te stellen. Helaas hebben onze andere leden je nog niet aan een antwoord geholpen dus doe ik dat bij deze 🙂

Het technische antwoord is als volgt:
Als je minimaal 15 dagen van de maand gebruik maakt van onze energie, brengen we je een maandbedrag in rekening. Dit doen we doorgaans rond de 26e van de maand, voorafgaand aan de maand van levering. Op de jaarnota maken wij dan de balans op en verrekenen we al je betaalde maandbedragen met je jaarverbruik.

In de praktijk betekent het dit:
Je vorige leverancier kan je voor je dezelfde overstapmaand ook een maandbedrag in rekening hebben gebracht. Zij zullen dit met je verrekenen in de eindnota met je verbruik tot de overstapdatum. Zo betaal je nooit dubbel voor je verbruik. Mocht je teveel betaald hebben voor je verbruik, krijg je het via je eindnota terug. Deze eindnota dien je binnen uiterlijk 6 weken na je overstap te hebben ontvangen.

Wat betreft de meterstanden, deze dien je altijd aan je nieuwe leverancier, dus aan ons, door te geven. Wij vragen je hier per e-mail om, tenzij je een slimme meter hebt. Een snelle check leert dat jij die hebt, je hoeft dus niets meer te doen.

Zijn je vragen zo beantwoord? Dan heet ik je alvast van harte welkom bij Qurrent.

Groeten van Annick
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +5
Hallo PieterdeBoer,

Goed dat je onze community gevonden hebt als plek om je vraag te stellen. Helaas hebben onze andere leden je nog niet aan een antwoord geholpen dus doe ik dat bij deze 🙂

Het technische antwoord is als volgt:
Als je minimaal 15 dagen van de maand gebruik maakt van onze energie, brengen we je een maandbedrag in rekening. Dit doen we doorgaans rond de 26e van de maand, voorafgaand aan de maand van levering. Op de jaarnota maken wij dan de balans op en verrekenen we al je betaalde maandbedragen met je jaarverbruik.

In de praktijk betekent het dit:
Je vorige leverancier kan je voor je dezelfde overstapmaand ook een maandbedrag in rekening hebben gebracht. Zij zullen dit met je verrekenen in de eindnota met je verbruik tot de overstapdatum. Zo betaal je nooit dubbel voor je verbruik. Mocht je teveel betaald hebben voor je verbruik, krijg je het via je eindnota terug. Deze eindnota dien je binnen uiterlijk 6 weken na je overstap te hebben ontvangen.

Wat betreft de meterstanden, deze dien je altijd aan je nieuwe leverancier, dus aan ons, door te geven. Wij vragen je hier per e-mail om, tenzij je een slimme meter hebt. Een snelle check leert dat jij die hebt, je hoeft dus niets meer te doen.

Zijn je vragen zo beantwoord? Dan heet ik je alvast van harte welkom bij Qurrent.

Groeten van Annick

Reageer