Beantwoord

Waarom heeft mijn verlengaanbod hogere tarieven?

• 27 november 2017
  • 9 reacties
  • 321 keer bekeken

Vanuit 2017 zou ik 25% meer kwijt zijn volgens aanbod. Belachelijk natuurlijk. En dan spreek je over telefoon wat af en bevestigen ze wat anders.....

Ik was er voor gewaarschuwd, dat Qurrent dit soort trucen uithaalt na eerste jaar....
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 30 november 2017, 11:29

Hallo Hans,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Je bent vorig jaar bij Qurrent gekomen via de collectieve inkoop energie van Vereniging Eigen Huis. Via deze weg maakte je gebruik van de voordeligste energietarieven, een goedkoper vastrecht en een welkomstkorting.

Het verlengaanbod is inmiddels toegestuurd. We maken gebruik van de huidige inkooptarieven. Deze zijn (helaas) hoger dan de tarieven van vorig jaar.

Verder wordt in dit verlengaanbod gekeken naar het verbruik van de afgelopen 3-5 jaar, het standaardjaarverbruik (SJV). Dit SJV kan afwijken van het daadwerkelijke verbruik, en hierdoor kan het termijnbedrag wat afwijken. Teruglevering wordt hierin niet automatisch meegenomen door de netbeheerder en een korting wordt niet automatisch verrekend in het termijnbedrag.
Uiteindelijk gaat het voor de eigen vergelijking om de leveringstarieven per kWh of m³, de vaste leveringskosten en verdere mogelijke kortingen.

Via onderstaande topics kun je nog wat meer uitleg vinden:
Waarom zijn de vaste leveringskosten hoger?
Krijg ik nog een speciaal VEH-verlengaanbod?

Heb je nog meer vragen over het verlengaanbod? Dan kun je die hier natuurlijk stellen. We horen graag van je!

Groet, Nina
Bekijk origineel

9 reacties

Vorig jaar van energieleverancier naar Qurrent overgestapt!
Ging minder betalen!!!!
Krijg nu een aanbod waarbij mijn totale verbruik (2 adressen)op jaarbasis 638,16 Euro hoger zou zijn.
Overigens is het contract op 1-2-2017 ingegaan.Hoe kan dit dan nu al bekend zijn.
Nog geen jaar geleverd gekregen en geen meterstanden door gegeven.
Vanuit 2017 zou ik 25% meer kwijt zijn volgens aanbod. Belachelijk natuurlijk. En dan spreek je over telefoon wat af en bevestigen ze wat anders.....
Niemand is dus ook te bereiken, dus dan maar hier kijken

Ik was er voor gewaarschuwd, dat Qurrent dit soort trucen uithaalt na eerste jaar....
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Hans,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Je bent vorig jaar bij Qurrent gekomen via de collectieve inkoop energie van Vereniging Eigen Huis. Via deze weg maakte je gebruik van de voordeligste energietarieven, een goedkoper vastrecht en een welkomstkorting.

Het verlengaanbod is inmiddels toegestuurd. We maken gebruik van de huidige inkooptarieven. Deze zijn (helaas) hoger dan de tarieven van vorig jaar.

Verder wordt in dit verlengaanbod gekeken naar het verbruik van de afgelopen 3-5 jaar, het standaardjaarverbruik (SJV). Dit SJV kan afwijken van het daadwerkelijke verbruik, en hierdoor kan het termijnbedrag wat afwijken. Teruglevering wordt hierin niet automatisch meegenomen door de netbeheerder en een korting wordt niet automatisch verrekend in het termijnbedrag.
Uiteindelijk gaat het voor de eigen vergelijking om de leveringstarieven per kWh of m³, de vaste leveringskosten en verdere mogelijke kortingen.

Via onderstaande topics kun je nog wat meer uitleg vinden:
Waarom zijn de vaste leveringskosten hoger?
Krijg ik nog een speciaal VEH-verlengaanbod?

Heb je nog meer vragen over het verlengaanbod? Dan kun je die hier natuurlijk stellen. We horen graag van je!

Groet, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @130572,

Ik heb je bericht naar dit topic verplaatst. Hopelijk schept dit duidelijkheid.

Groet, Nina
Dit is dus blijkbaar al jaren directie beleid om mensen binnen te hengelen en vervolgens de tarieven drastisch omhoog te schroeven in het jaar daarna. Ik had het idee, tijdens jaarvergadering, dat directie anders met mensen om wilde gaan. Dit is diep triest en te schandalig voor woorden.
Daarnaast had ik iemand aan de telefoon die ging kijken wat mogelijk was en met een bod kwam dat redelijk was. Ik vroeg om dat te bevestigen en vervolgens zie ik in de link dat dat helemaal niet zo bevestigd wordt. Dat is dus regelrecht bedrog. Ik denk dat dit leuke onderwerpen zijn voor social media sites.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @HansZelf,

Bedankt voor je berichten, ook per e-mail. Het antwoord op je vragen worden hier in dit topic gegeven.

Zoals aangegeven, heb jij vorig jaar meegedaan aan de veiling van Vereniging Eigen Huis. Qurrent deed hier vorig jaar voor het eerst aan mee. Bij een veiling wordt gebruik gemaakt van lagere tarieven, ook om mensen enthousiast te maken over een overstap naar Qurrent. Een overstap naar 100% groene energie. Qurrent doet dit jaar niet mee aan de energieveiling van Vereniging Eigen Huis, maar blijft gebruik maken van de energie tegen inkooptarieven.

De tarieven die je aangeboden hebt gekregen zijn de huidige tarieven tegen inkoopprijs. Wij verkopen onze energie tegen inkooptarieven en verdienen niet aan je energieverbruik. Deze tarieven bieden wij iedereen aan, en zijn de tarieven die worden aangeboden aan al onze nieuwe klanten.

We hopen dat ondanks onze huidige en normale tarieven je gebruik wil maken van onze groene energie.

Groetjes, Nina
Badge +4
Nina

zou ik de juiste standen van 2017 mogen ontvangen zodat ik daar mee verder kan winkelen

stuur maar naar mijn email adres

mvg John
Reputatie 3
Badge +8
Hoi John,

Het standaard jaarverbruik heb ik zojuist per mail naar je toegestuurd.
In Mijn Energie kun je de meterstanden van het afgelopen jaar terugvinden.
Ik wens je een fijne dag toe!

Groetjes, Nina

Reageer