Beantwoord

Waarom houdt het verlengaanbod geen rekening met mijn teruglevering?

• 27 november 2017
  • 2 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik ben eind vorig jaar klant bij Qurrent geworden. Qurrent kwam gunstig uit de vergelijking en heeft een mooi gedachte goed. Deze week kreeg ik een nieuw aanbod van Qurrent. Op zich heel mooi en ik had dit bij mijn vorige leveranciers nog niet mee gemaakt dus een compliment waard.
Nu de vraag, Current houd goed bij wat er bij mij op energie niveau gebeurd. Ze weten dus dat ik behoorlijk terug lever. Ik ga er van uit dat Qurrent in staat is om een goede schatting te maken van mijn jaar gebruik en het aanbod af te stemmen op mijn gesaldeerde verbruik.
Helaas krijg ik een aanbod dat is gebazeerd op uitsluitend de lever telwerken en word er geen rekening gehouden met de saldering van de teruglevering en de eventuele teruglevering die het verbruik overstijgt. Bij zo'n aan bod zou je je als klant gekend voelen. Waarom gebeurd het dan niet op die manier?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 30 november 2017, 11:43

Hallo W.Ravensbergen,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden.

Wat goed om te lezen dat je zelf veel energie opwekt! Dat is uiteindelijk de missie van Qurrent, dat we samen net zoveel energie opwekken als dat we verbruiken.

Het verlengaanbod wordt opgesteld op basis van het historisch verbruik van de woning, oftewel het standaard jaarverbruik (SJV). Dit SJV wordt door de netbeheerder bijgehouden en betrekt de afgelopen 3 tot 5 jaar.
Wanneer je een meter hebt die zowel verbruik als teruglevering registreert, dan wordt deze teruglevering niet automatisch meegenomen in het SJV.
In een verlengaanbod staan uiteindelijk tarieven per kWh en m³ aangegeven en de vaste leveringskosten, en uiteindelijk zijn dit de kosten die van belang zijn.

Natuurlijk is het mogelijk om een termijnbedrag aan te passen naar wens. Als de jaarnota is opgesteld, is het uiteraard mogelijk om die als leidraad te gebruiken en hierop een termijnbedrag aan te passen.
Ik help je graag verder als je nog meer vragen hebt!

Groet, Nina
Bekijk origineel

2 reacties

Hele andere ervaring, dus. Mijn tarieven, volgens voorstel meer dan 25% omhoog
Reputatie 3
Badge +8
Hallo W.Ravensbergen,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden.

Wat goed om te lezen dat je zelf veel energie opwekt! Dat is uiteindelijk de missie van Qurrent, dat we samen net zoveel energie opwekken als dat we verbruiken.

Het verlengaanbod wordt opgesteld op basis van het historisch verbruik van de woning, oftewel het standaard jaarverbruik (SJV). Dit SJV wordt door de netbeheerder bijgehouden en betrekt de afgelopen 3 tot 5 jaar.
Wanneer je een meter hebt die zowel verbruik als teruglevering registreert, dan wordt deze teruglevering niet automatisch meegenomen in het SJV.
In een verlengaanbod staan uiteindelijk tarieven per kWh en m³ aangegeven en de vaste leveringskosten, en uiteindelijk zijn dit de kosten die van belang zijn.

Natuurlijk is het mogelijk om een termijnbedrag aan te passen naar wens. Als de jaarnota is opgesteld, is het uiteraard mogelijk om die als leidraad te gebruiken en hierop een termijnbedrag aan te passen.
Ik help je graag verder als je nog meer vragen hebt!

Groet, Nina

Reageer