Beantwoord

Waarom is de heffingskorting niet meegenomen in het verlengaanbod?

• 22 februari 2018
  • 1 reactie
  • 160 keer bekeken

Beste Qurrent,

Ik kan geen touw vastknopen aan het verlengaanbod dat ik krijg. Ik loop tegen de volgende zaken aan:
  1. Mijn verlengaanbod wordt gebaseerd op een verbruik van 8 maanden en geeft dus geen eerlijk overzicht over heet jaarverbruik aangezien de belangrijkste wintermaanden hier geen onderdeel van vormen. Vanwege het verbruik lijken de kosten goedkoop, maar dit is feitelijk alleen een bedrag dat geldt voor 8 maanden stroom i.p.v. 12.
  2. In mijn verlengaanbod zie ik geen heffingskorting, als ik als 'nieuwe' klant een berekening laat maken zie ik deze wel. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten.
Met bovenstaande punten heb ik een aantal berekeningen naast elkaar gezet, respectievelijk het verlengaanbod (met een te laag geschat verbruik), een berekening gebaseerd op het verlengaanbod met een realistischer verbruik en een berekening die ik heb gemaakt als 'nieuwe' klant (realistisch).

Als ik de berekeningen naast elkaar zet en vervolgens de totale kosten deel door het geschatte KWh verbruik per jaar kom ik bij het verlengaanbod absurd hoog uit. Een groot deel hiervan zit in de heffingskosten waarvan het onduidelijk is waarom deze zijn weggelaten.

Ik heb de onduidelijkheden van de berekening aangegeven bij een telefoontje m.b.t. mijn verlengaanbod. De reactie was dat ik het feitelijk maar zelf uit mocht zoeken.

Kan iemand mij uitleggen welke aanbieding er nou voor mij bedacht is en waarom de heffingskorting daarin ontbreekt?

Met vriendelijke groet,
Thomas Heeren
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 23 februari 2018, 11:51

Hoi Thomas,

Allereerst van harte welkom op de community!
Ik kijk graag met je naar dit probleem, want ik zie inderdaad terug dat er geen sprake is van de heffingskorting op jouw adres. Daarom heb ik dit aangekaart bij mijn collega's op de betreffende afdeling, zodat dit wordt aangepast.
Als dit eenmaal is aangepast, wordt dit meegenomen in het verlengingsaanbod. Dat moet dus nog even op zich laten wachten. Verder wil ik aangeven dat wij jouw maandbedrag baseren op basis van het verbruik dat jouw netbeheerder heeft vermeld op jouw adres.
Dit is dus te laag, aangezien jij zelf aangeeft wij een hoger verbruik zouden moeten hanteren. Helaas valt dit niet voor ons aan te passen, aangezien wij niet het gemiddelde verbruik kunnen wijzigen en ons systeem dit gebruik voor het berekenen van een maandbedrag.

Ik adviseer je sowieso dan om de tarieven te vergelijken, aangezien jij daarmee direct kan zien of dit voordelig voor je is of niet.
Jouw huidige tarieven zijn als volgt :

Normaaltarief : € 0,1945 per kWh
Daltarief : € 0,1807 per kWh

Ik hoor graag van je of hiermee jouw vraag beantwoord is, en of ik verder nog iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Nathan
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Thomas,

Allereerst van harte welkom op de community!
Ik kijk graag met je naar dit probleem, want ik zie inderdaad terug dat er geen sprake is van de heffingskorting op jouw adres. Daarom heb ik dit aangekaart bij mijn collega's op de betreffende afdeling, zodat dit wordt aangepast.
Als dit eenmaal is aangepast, wordt dit meegenomen in het verlengingsaanbod. Dat moet dus nog even op zich laten wachten. Verder wil ik aangeven dat wij jouw maandbedrag baseren op basis van het verbruik dat jouw netbeheerder heeft vermeld op jouw adres.
Dit is dus te laag, aangezien jij zelf aangeeft wij een hoger verbruik zouden moeten hanteren. Helaas valt dit niet voor ons aan te passen, aangezien wij niet het gemiddelde verbruik kunnen wijzigen en ons systeem dit gebruik voor het berekenen van een maandbedrag.

Ik adviseer je sowieso dan om de tarieven te vergelijken, aangezien jij daarmee direct kan zien of dit voordelig voor je is of niet.
Jouw huidige tarieven zijn als volgt :

Normaaltarief : € 0,1945 per kWh
Daltarief : € 0,1807 per kWh

Ik hoor graag van je of hiermee jouw vraag beantwoord is, en of ik verder nog iets voor je kan betekenen.

Groetjes,
Nathan

Reageer