Beantwoord

Waarom is mijn verlengaanbod duurder dan het aanbod van vorig jaar?

• 8 december 2017
  • 12 reacties
  • 424 keer bekeken

Beste.. Ik heb een verlengingsvoorstel ontvangen en probeer al 2 weken in contact met Qurrent te komen. Dat is niet erg klantvriendelijk. Aan de telefoon kan je uren wachten en dan heb je nog niemand aan de lijn. Op email ontvang je geen antwoord en dat ik ook niet echt zakelijk. Ik vraag mij af waarom het verlengingsvoorstel 1310 euro per jaar is. Voor een contract van 3 jaar. En ik dit jaar 1020 euro heb betaald. Dat is een verhoging van 28%. Dat accepteert toch niemand. Ik niet in ieder geval. Ik heb meegedaan met de inschrijving van VEH en dan moet ik betalen voor Qurrent 1236 euro. Maar als ik overstap naar NLE moet ik 1058 euro betalen. Verschil is 178 euro. Ook erg veel. Maar lager dan het prive verlengingsvoorstel onder het mom van, WIJ willen u graag houden. Ook apart. En als klap op de vuurpijl. Bij VEH kan ik naar Choice voor 3 jaar, voor 1149 euro. Een verschil van 161 euro per jaar. Als je hier de achteraf compensatie van 200 euro vanaf trek, kom je nog op het ongelofelijke verschil van 283 euro. Dat is echt niet meer normaal. Ik begrijp niet waarom Qurrent opeens zo omhoog gaat. Zo gaan de klanten toch weg. En Qurrent weet toch ook alles van de landelijke inschrijvingen. Waarom dan toch uw bestaande klanten zo hoog voorstel doen. Dat is zeker niet klantvriendelijk en zorgt er dus echt voor dat je klanten weer weglopen. Je gaat toch niet opeens 28% meer betalen, voor een contract van 3 jaar. Want dan kan je en 3 jaar niet weg en je betaald 28% meer. Beetje gek. Graag nog even bekijken of e.e.a wel klopt en anders is het helaas.
Ik hoop nu eindelijk eens een antwoord te krijgen. Met vr.gr. Rob van der Zeeuw
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 11 december 2017, 16:02

Hallo Rob de Zeeuw,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Vorig jaar heb je meegedaan aan de energieveiling van Vereniging Eigen Huis. Bij een energieveiling wordt er gebruik gemaakt van actietarieven onder de inkoopprijs en maak je gebruik van de voordeligste energietarieven, een goedkoper vastrecht en een welkomstkorting.

Het verlengaanbod is inmiddels toegestuurd. Qurrent levert energie tegen de inkoopprijs en het verlengaanbod bevat de huidige inkooptarieven. Deze zijn dus hoger dan de tarieven van de energieveiling.

Via onderstaande topics kun je nog meer uitleg vinden.

Krijg ik nog een speciaal VEH verlengaanbod?
Waarom heeft mijn verlengaanbod hogere tarieven?

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid!

Groet, Nina
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Rob de Zeeuw,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Vorig jaar heb je meegedaan aan de energieveiling van Vereniging Eigen Huis. Bij een energieveiling wordt er gebruik gemaakt van actietarieven onder de inkoopprijs en maak je gebruik van de voordeligste energietarieven, een goedkoper vastrecht en een welkomstkorting.

Het verlengaanbod is inmiddels toegestuurd. Qurrent levert energie tegen de inkoopprijs en het verlengaanbod bevat de huidige inkooptarieven. Deze zijn dus hoger dan de tarieven van de energieveiling.

Via onderstaande topics kun je nog meer uitleg vinden.

Krijg ik nog een speciaal VEH verlengaanbod?
Waarom heeft mijn verlengaanbod hogere tarieven?

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid!

Groet, Nina
Beste Nina, Bedankt voor uw reactie. Allereerst begrijp ik niet waarom ik steeds een nieuw wachtwoord moet aanmaken om in te kunnen loggen. Daar word ik gek van en dat hoort niet.
Terugkomend op uw reactie. Dat is een standaard antwoord die ik steeds voorbij zie komen. U kunt gewoon niet bij u klanten komen met een voorstel dat 28% procent hoger is. Ik betaal nu 85 euro en moet gaan betalen 109 euro. Dat is te gek voor woorden. En iedere keer dan komen u betaald een voordelig energietarief. Dat is dus niet waar. Dat heb ik hierboven geschreven. Bij NLE 1058 euro en bij Green Choice 1149 euro voor 3 jaar en bij Qurrent via VEH 1236 euro.. Bij Qurrent 1310 euro via een prive voorstel en dan aangeven wij willen u graag houden. Ja.... alleen moet ik 28% meer betalen. Dat kan niet en dat is geen goed voorstel Zo lopen u klanten weg. Dat is toch logisch. Ik ga toch geen 1310 euro per jaar betalen als ik 1149 euro per jaar kan betalen. Dat is toch echt een groot verschil. Conclusie jullie zij gewoon te duur. Ik wil dus weten of er nog een ander voorstel komt en anders moet ik toch echt overstappen. Wat dit vind ik eigenlijk stelen. Het tarief per kwh gaat van 0.1675 naar 0.1966 voor het normale tarief en van 001509 naar 0.1836 bij het dal tarief. Dat is al een stijging van 17% en 28%. En dat mag ik betalen omdat Qurrent zo graag wil dat ik klant blijf. Nou dat is toch geen mooi voorstel als er meerder bedrijven zijn die veel goedkoper zijn. Dus graag een reactie met een ander voorstel en anders is het jammer maar helaas. Maar ik ben geen dief van mijn eigen portemonaie . En nu niet weer met een standaard antwoord komen dat ik de laagste prijs ontvangen dat is niet waar, want ook andere geven een beter tarief. Met vr.gr. Rob van der Zeeuw
Als je alleen naar het geld kijkt dan kan je het beste ieder jaar overstappen.

Als je ook naar andere zaken kijkt (zoals het milieu) dan kan je er voor kiezen om niet voor de laagste prijs te gaan.
Reputatie 4
Badge +12
@Rob van der Zeeuw,

Ik vind dit buitengewoon genant. Je bent dus een jaar gematst met stroom voor 3 cent onder de inkoopsprijs. Iedereen weet hoe het werkt. Die drie cent komt ergens vandaan. Voornamelijk uit het abonnement dat ik en anderen aan Qurrent betalen. Dat hadden we er net voor over om je over de streep te trekken. In de hoop dat je zou blijven en middels het abonnement voortaan zou bijdragen aan het collectief in plaats van parasiteren. Nu lig je op je knieën te smeken en te dreigen dat je nog langer gematst moet worden omdat je anders weg gaat. Ik wordt hier niet goed van. Ga alsjeblieft ergens anders lopen parasiteren. Bij voorkeur bij een kolenboer.

Groet, Frans
Beste Frans,
Wie ben jij om zo een reactie te sturen. Ik schrijf naar Qurrent omdat zij nooit telefonisch te bereiken zijn. Maar op een reactie en een mening van jou zit ik niet te wachten. Ik vraag mij af of je zo zou reageren als ik erbij ben. Je weet niets en hebt wel een mening over mij. Je kan die beter achterwege laten. Ik stel mijn vraag aan Qurrent.
1. ik ben verleden jaar overgestapt op groene energie. Het verschil was klein met Nuon maar ik dacht laat ik overstappen op groene energie.
2. Er is mij niet verteld dat omdat Qurrent iets goedkoper was. Ik bij contract verlenging 28% meer zou betalen. Dan was ik inderdaad niet overgestapt.
3. Qurrent geeft aan dat het marktconforme prijzen zijn. Dat is dus niet zo.
4. Jij geeft aan dat jij en andere dat hebben betaald. Ja. dag... Frans... En anders bedankt. Misschien kan je het nog een keer doen. Want blijkbaar is marktconform bij Qurrent veel hoger dan bij andere groene leveranciers.
5. Ik lig niet op mijn knieën te smeken. Ik verwacht een prijs die ook bij andere betaald wordt.
6.Parasiteren. Misschien kan jij dan nog een keer zeggen in mijn gezicht. Want op dit soort opmerking van iemand die mij niet kent zit ik niet te wachten. Ik bemoei mij ook niet met jou. Bijkbaar heb jij veel tijd en kan jij je bemoeien met iemand die gewoon een prijs wil betalen wat hij ook ergens anders moet betalen. Dat heet Qurrent de kans geven om een beter bod te doen en anders ga ik inderdaad ergens anders minder betalen Ook voor groene energie.
7. Bemoei jij je ook met mensen die afdingen bij de aanschaf van een auto. Moeten die ook doen wat jij wilt.
8. En geld van jou. Ach dat zal wel meevallen. Misschien geld van het sponsorschap. Dat gaat wel veel geld heen.
Dus graag je niet met mijn zaken bemoeien en zeker geen mening over mij hebben. En anders een grote jongen zijn en je adres er ook bijzetten. Maar geen gekke dingen over mij schrijven. Dat ben ik niet van gediend en dat heb ik ook niet over anderen gedaan. Ik schrijf naar Qurrent wat ik wil. En niet wat meneer Frans de pionier wilt.
Groet,
Rob
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Rob,

Zoals mijn collega al aangaf heb je gebruik gemaakt van een aanbieding van Vereniging Eigen Huis via de collectieve veiling. Deze tarieven waren eenmalig, onder de inkoopprijs, en dus niet marktcomfort. Deze kunnen we dan ook niet meer aanbieden.
Ik kan je dus helaas geen ander voorstel doen dan we in het verlengaanbod hebben gedaan.

Groet,

Jeroen
Reputatie 5
Badge +14
Als je je niet kunt vinden in het voorstel van Qurrent neem je toch gewoon een andere leverancier.
Het is zelfs mogelijk om via andere energieveilingen toch een goedkoper contract te krijgen dan wat je in de toekomst bij Qurrent zou moeten betalen.

Het is een keuze die men maakt en niet meer. Daarnaast kun je je zelf afvragen hoe het mogelijk was dat in de energie veiling via V.E.H. Qurrent als enige overbleef.
Beste John,
Qurrent bleef ook zeker niet alleen over bij VEH. De goedkoopste daar waren NLE en Green Choice. Met een verschil van enkele honderden euro. Het voorstel van Qurrent bij VEH was wel goedkoper, dan die ik direct van Qurrent heb ontvangen. Dat is jammer en vreemd. Maar ik ga dus overstappen. Ik wilde best blijven maar het verschil en een stijging van 28% is te hoog.
Hoi Rob,

Zoals mijn collega al aangaf heb je gebruik gemaakt van een aanbieding van Vereniging Eigen Huis via de collectieve veiling. Deze tarieven waren eenmalig, onder de inkoopprijs, en dus niet marktcomfort. Deze kunnen we dan ook niet meer aanbieden.
Ik kan je dus helaas geen ander voorstel doen dan we in het verlengaanbod hebben gedaan.

Groet,

Jeroen
Hallo Jeroen,
Bedankt voor uw reactie. Dan is het jammer, maar ik ga niet 28% meer betalen. Ik ga dus overstappen naar NLE of Green Choice via NEH. Succes met jullie onderneming. Zelfs de Nuon e.d. zijn goedkoper. Jullie stijgen met 300 euro en dat kan echt niet.
Helemaal eens met Rob. Dat soort prijsstijgingen zijn niet te rechtvaardigen, schrijf dan niet in onder kostprijs. IK ben ook overgestapt terwijl dat zeker niet mijn plan was. Maar met een totaal onbereikbare klantenservice ( 24 november mail moet nu nog worden beantwoord, telefonisch onbereikbaar) zie ik geen enkele reden nog te blijven.
Reputatie 2
Badge +5
Hi Rob,

Helaas zou het zomaar kunnen dat wij op dit moment hoger liggen qua prijs. Daarom doen wij er ook een extratje bovenop. Wij weten dat er lagere prijzen worden aangeboden door andere leveranciers. Maar bij ons gaat het niet alleen om de prijs. Je kan het vergelijken met bijvoorbeeld biologisch vlees van de slager, ten opzichte van een kiloknaller bij een supermarkt. Uiteraard zal de kiloknaller goedkoper zijn dan het stukje vlees van de biologische slager. Wij proberen dit wel te compenseren. Maar compenseren is niet altijd voldoende hebben wij gemerkt.

Ja, op dit moment zijn wij duurder. Wij bieden tarieven aan tegenover de inkoopprijs, en op dit moment kopen wij nu in tegenover een hoger tarief in vergelijking met andere leveranciers. Andere leveranciers zijn meestal niet zo duurzaam als wij dat zijn. De prijzen liggen lager bij andere leveranciers simpelweg omdat er in een groter volume energie wordt ingekocht, met de daarbij horende certificaten die erop worden geplakt. Wij hadden je graag dezelfde prijzen willen aanbieden, maar dat zou niet realistisch zijn.

Ik vraag je niet om bij ons het contract vast te leggen voor 3 jaar. Wat ik wel zou waarderen is dat er begrip is voor onze situatie. Het is natuurlijk ook niet gewenst dat onze klanten allemaal overstappen. Maar wat wij wel wensen is dat iedereen bewust wordt dat er groene alternatieven zijn betreft energieleveranciers. Hopelijk ben jij dat nu ook, en zien wij je misschien niet volgend jaar terug, maar wie weet in de komende jaren.

Hopelijk is het zo duidelijk voor iedereen hier. Schroom vooral niet te reageren, ik beantwoord alles met alle liefde 🙂.

Groetjes,
Nathan

Reageer