Beantwoord

Waarom wijkt mijn energietarief in mijn VKO af van het energietarief in mijn contract?

• 16 maart 2018
  • 3 reacties
  • 112 keer bekeken

Badge
Zojuist ontvang ik een verbruiks- en kostenoverzicht waarbij voor gas een tarief van € 0,5905 per m3 staat vermeld. In mijn contractgegevens 1 jaar Prijs Zeker CIE21 wordt echter een tarief van € 0,5596 vermeld. Wat klopt hier niet?
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 19 maart 2018, 13:25

Hoi Janvaneerden,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je gegevens erbij gepakt en dit verschil in tarief heeft te maken met de verhoging van de energiebelasting door de overheid. Het kale leveringstarief per m3 blijft hetzelfde, wat ook is bevestigd in jouw contract.
Zoals vermeld staat in het verbruiks- en kostenoverzicht kan de overheid de energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en BTW aanpassen. Hierdoor kan het energietarief wijzigen.

Groet,
Serena
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Hoi Janvaneerden,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je gegevens erbij gepakt en dit verschil in tarief heeft te maken met de verhoging van de energiebelasting door de overheid. Het kale leveringstarief per m3 blijft hetzelfde, wat ook is bevestigd in jouw contract.
Zoals vermeld staat in het verbruiks- en kostenoverzicht kan de overheid de energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en BTW aanpassen. Hierdoor kan het energietarief wijzigen.

Groet,
Serena
Badge
Serena bedankt, dat is duidelijk.
Ik ga er van uit dat ik straks bij de eindafrekening dat verhoogde bedrag zie vanaf begin dit jaar.

Met vriendelijke groet,
Jan van Eerden
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jan,

Dit zul je inderdaad ook op de eindafrekening zien!

Groet,

Jeroen

Reageer