Beantwoord

Waarom word de boete van mijn vorige energieleverancier, pas na 12 maanden vergoed?

• 28 februari 2017
  • 4 reacties
  • 204 keer bekeken

Geachte Qurrent,

In januari van dit jaar zijn wij op aanraden van een lokale telecommunicatie bedrijf/winkel en hun assistentie daarbij overgestapt naar uw energieleveringsbedrijf.
De overstap boete zou worden vergoed door uw organisatie, daar wij dus de groene variant hebben.

Wij hebben van onze vorige energieleverancier een eindnota ontvangen van 259,58 hiervan zou door u 200,00 worden vergoed.
Daarnaast is door uw organisatie ook al het eerste termijn van 131,00 afgeschreven.
Dit terwijl het lokale telecommunicatiebedrijf had berekend dat dit een bedrag van 122,53 zou zijn?

Er word dus deze maand van onze rekening een bedrag van 390,58 afgeschreven voor energie.
Met in achtneming dat de desbetreffende 200,00 boete pas na 12 maanden word vergoed, komen wij hierdoor dus wel in de financiele problemen.

Kan het niet zo zijn dat uw organisatie de desbetreffende 200,00 boete gaat verrekenen met de komende eindnota van het eerste contractjaar bij uw organisatie?
Of is het toch mogelijk om op korte termijn het boete bedrag te mogen ontvangen van uw organisatie?

Mijn man en ik zijn in totale verontwaardiging over deze transfer.
We zullen wel bij uw organisatie blijven, maar in de toekomst geen stappen ondernemen om zomaar over te stappen.
Dit kost gewoon veelste veel.

Ik hoop met deze vraag ook andere clienten te informeren over boete clausules.

Hoogachtend,

mevr. H. Zentjens
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 1 maart 2017, 15:01

Hoi Zentjens,

Het maandbedrag kan je via Mijn Energie gemakkelijk aanpassen naar €122. Het verschil kan komen door de inschatting van het maandbedrag bij ons. Wij krijgen van de netbeheerder een gemiddeld jaarverbruik door (wat er gemiddeld op je adres de afgelopen 3-5 jaar is verbruikt), hierop wordt het maandbedrag geschat.

Boetevergoeding
Het is helaas alleen mogelijk om het volledige bedrag op je jaarnota uit te keren.
Ik begrijp dat dit financieel lastig kan zijn. Wat we je wel kunnen bieden is de mogelijkheid om de vergoeding al te verrekenen in je maandbedrag (Maandbedrag - (totale vergoeding : 12 maanden).

Mocht je hiervan gebruik willen maken kan je dit hier of aan de klantenservice doorgeven.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Zentjens,

Het maandbedrag kan je via Mijn Energie gemakkelijk aanpassen naar €122. Het verschil kan komen door de inschatting van het maandbedrag bij ons. Wij krijgen van de netbeheerder een gemiddeld jaarverbruik door (wat er gemiddeld op je adres de afgelopen 3-5 jaar is verbruikt), hierop wordt het maandbedrag geschat.

Boetevergoeding
Het is helaas alleen mogelijk om het volledige bedrag op je jaarnota uit te keren.
Ik begrijp dat dit financieel lastig kan zijn. Wat we je wel kunnen bieden is de mogelijkheid om de vergoeding al te verrekenen in je maandbedrag (Maandbedrag - (totale vergoeding : 12 maanden).

Mocht je hiervan gebruik willen maken kan je dit hier of aan de klantenservice doorgeven.

Groeten van Tanja
hallo Tanja van Qurrent,

Hartelijke dank voor de reactie.
Het zou inderdaad fijn zijn als de vergoeding dan met het maandbedrag verrekent kan worden.

Dus als dit in werking gezet kan worden.

Mvg Zentjens
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Zentjens,

Kan je me je postcode en huisnummer sturen? Dan kan ik het voor je aanpassen. Je mag het me ook in een privébericht sturen.

Groetjes, Tanja
mijn gegevens verstuurd via een PB.
Super bedankt alvast.

Reageer