Beantwoord

Waarom zijn de vaste leveringskosten hoger?

• 24 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 344 keer bekeken

Afgelopen jaar klant geworden via Vereniging Eigen Huis. Bij de tarieven gekeken en gezien dat de vaste leveringskosten voor zowel gas als
electra €2,42 per maand x 12=€58,14 per jaar. Ben nu toe aan contractverlenging en zie nu bij de vaste leveringskosten €138,- per jaar staan. Graag een verklaring van iemand. Zeker als er groot wordt aangekondigd dat nieuwe en bestaande klanten hetzekfde tarief betalen.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 26 oktober 2017, 12:19

Hallo EADMasthoff,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Bedankt voor de toevoeging en de verwijzing naar het topic, Frans!

Jij bent via Vereniging Eigen Huis bij Qurrent terecht gekomen. Je maakt met dit contract gebruik van speciale tarieven en verlaagde vaste leveringskosten.
De vaste leveringskosten zijn bij dit contract €2,42 (inclusief BTW). Bij al onze andere contracten liggen de vaste leveringskosten hoger. Dit VEH contract wordt niet meer aangeboden. Wanneer je een contract met een vaste looptijd kiest, dan worden de vaste leveringskosten voor die periode vastgesteld. Heb je een variabel contract? Dan kunnen de vaste leveringskosten worden aangepast gedurende de looptijd.
Onze vaste leveringskosten zijn nu €6,96 per aansluiting (inclusief BTW).

In dit topic vind je verder meer informatie over belastingverhoging en over het vastrecht/vaste leveringskosten.
Ik hoop dat ik je hiermee meer duidelijkheid heb kunnen geven!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Ik vrees dat je ergens teveel door 2 gedeeld hebt, en de BTW niet hebt meegerekend. Ook vorig jaar waren de leveringskosten per product ongeveer € 58 per jaar. Inclusief BTW is dat ongeveer € 70 en voor twee producten, gas en stroom dus ongeveer € 140.

https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/hoe-hoog-zijn-de-vaste-leveringskosten-321

Groet, Frans
Hieronder de prijsopbouw van mijn huidige stroomcontract. Vaste kosten gas zijn hetzelfde.

Einddatum
energiecontract en tarieven
22 december 2017
Leveringskosten stroom Normaaltarief Daltarief
Leveringstarief per kWh* € 0,0321 € 0,0184
Energiebelasting per kWh € 0,1007 € 0,1007
Opslag Duurzame Energie (ODE)* € 0,0056 € 0,0056
BTW € 0,0291 € 0,0262
Totaal incl. BTW € 0,1675 € 0,1509
Vaste leveringskosten € 2,42 per maand

Ik ga ervan uit dat in beide gevallen de prijs excl. BTW is.

Qurrent, verklaar u nader.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo EADMasthoff,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Bedankt voor de toevoeging en de verwijzing naar het topic, Frans!

Jij bent via Vereniging Eigen Huis bij Qurrent terecht gekomen. Je maakt met dit contract gebruik van speciale tarieven en verlaagde vaste leveringskosten.
De vaste leveringskosten zijn bij dit contract €2,42 (inclusief BTW). Bij al onze andere contracten liggen de vaste leveringskosten hoger. Dit VEH contract wordt niet meer aangeboden. Wanneer je een contract met een vaste looptijd kiest, dan worden de vaste leveringskosten voor die periode vastgesteld. Heb je een variabel contract? Dan kunnen de vaste leveringskosten worden aangepast gedurende de looptijd.
Onze vaste leveringskosten zijn nu €6,96 per aansluiting (inclusief BTW).

In dit topic vind je verder meer informatie over belastingverhoging en over het vastrecht/vaste leveringskosten.
Ik hoop dat ik je hiermee meer duidelijkheid heb kunnen geven!

Groetjes, Nina

Reageer