Beantwoord

Wanneer kan ik op z'n vroegst overstappen zodat ik alsnog mijn welkomstkorting krijg?

• 15 juni 2017
  • 1 reactie
  • 125 keer bekeken

Ik heb onderstaande vraag gemaild naar Qurrent.

Goedemorgen, Ik zit sinds 10-8-2016 bij Qurrent. Ik heb variabele prijzen voor onbepaalde tijd, geen opzegboete, 30 dagen opzegtermijn en een welkomstkorting van € 200,00.(een jaar blijven bij Qurrent) Per welke datum kan ik eventueel mijn contract opzeggen om mijn welkomstkorting ad. € 200,00 niet kwijt te raken. ( is dat 30 dagen +14 dagen vrijblijvend, dus 44 dagen voor 10-8-2017 of kan dat al per heden) ik wil niet graag mijn welkomstkorting ad. € 200,00 kwijtraken. Graag een spoedige reactie per mail!

ik krijg naar 4 dagen bericht van Melissa van Qurrent.
Op 10 augustus 2017 ben je een jaar klant bij ons. Vanaf deze datum kun je overstappen zonder de welkomstkorting kwijt te raken.
Ik ben nog niks wijzer geworden. Kan ik dus op 27 juni a.s. mijn contract opzeggen. Bij een nieuwe energieleverancier heb je 14 dagen bedenktijd, ik heb 30 dagen opzegtermijn en ik wil niet mijn welkomstkorting kwijtraken. Dus 44 dagen voor 10 augustus, kom ik uit op 27 juni. Wie geeft mij duidelijk antwoord
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 16 juni 2017, 09:50

Hoi Reinier,

Jammer om te horen dat het mailtje van mijn collega Melisa niet helemaal duidelijk was. Ik probeer het nogmaals toe te lichten.
Je contractjaar verloopt op 10-08-2017. Dus je krijgt de welkomstkorting als je nieuwe leverancier na deze datum daadwerkelijk de levering start op je adres. Zodat je dus het jaar vol maakt en je welkomstkorting krijgt. Je hebt gelijk dat door de bedenktijd en opzegtermijn je op zijn laatst 44 dagen van tevoren aan moet melden bij een nieuwe leverancier om er zeker van te zijn dat ze precies op 10-08-2017 de levering starten. Je hoeft echter niet per se precies 44 dagen van tevoren aan te melden bij je nieuwe leverancier. Je kunt je bij voorbeeld nu alvast aanmelden en simpelweg bij hen aangeven dat je wil dat ze per 10-08-2017 de levering starten.

Ik hoop dat de situatie nu wat duidelijker is. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag.

Groeten,
Natalia
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Reinier,

Jammer om te horen dat het mailtje van mijn collega Melisa niet helemaal duidelijk was. Ik probeer het nogmaals toe te lichten.
Je contractjaar verloopt op 10-08-2017. Dus je krijgt de welkomstkorting als je nieuwe leverancier na deze datum daadwerkelijk de levering start op je adres. Zodat je dus het jaar vol maakt en je welkomstkorting krijgt. Je hebt gelijk dat door de bedenktijd en opzegtermijn je op zijn laatst 44 dagen van tevoren aan moet melden bij een nieuwe leverancier om er zeker van te zijn dat ze precies op 10-08-2017 de levering starten. Je hoeft echter niet per se precies 44 dagen van tevoren aan te melden bij je nieuwe leverancier. Je kunt je bij voorbeeld nu alvast aanmelden en simpelweg bij hen aangeven dat je wil dat ze per 10-08-2017 de levering starten.

Ik hoop dat de situatie nu wat duidelijker is. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag.

Groeten,
Natalia

Reageer