Beantwoord

Wat gebeurt er als je contract afloopt?

• 4 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 456 keer bekeken

Over enkele weken eindigt mijn contract voor 1 jaar. Wat gebeurt er daarna? Wordt het maandelijks opzegbaar?

(Ik wil in elk geval géén automatische verlenging.)
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 augustus 2017, 12:21

Hoi Leonardo,

Ja dat klopt, bij afloop van het contract zal jouw contract maandelijks opzegbaar worden.
Vanaf dat moment maak je gebruik van variabele tarieven.
Indien je zelf graag het contract met 1,2 of 3 jaar wilt verlengen, kun je dat aan ons doorgeven óf zelf het nieuwe aanbod wat je per e-mail hebt ontvangen, accepteren.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hoi Kitty,

Bedankt voor je bericht.
Ik zie dat het verlengingsaanbod inmiddels ook al is gesloten. Het verlengingsaanbod blijft namelijk 2 maanden na het einde van het contract bestaan.
Als je wil verlengen kun je gebruik maken van de tarieven die op dit moment gelden. We hebben dan wel meterstanden nodig, zodat we de contractwijziging kunnen doorvoeren.
Is dat iets waar je gebruik van zou willen maken?

Groetjes, Nina
Waar/hoe kan ik dan mijn contract verlengen, zonder gebruik te maken van het 'verlengingsaanbod'? Met dat aanbod ga ik namelijk meer betalen, en dat wil ik uiteraard niet. Of moet ik dan eerst mijn contract opzeggen en dan een nieuw contract aanvragen? Dat lijkt me erg omslachtig.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Kitty!

Fijn dat je ons hebt opgezocht via de community, welkom 🙂

Het komt vaak voor dat het maandbedrag in het verlengaanbod hoger is, dit heeft te maken met het historisch verbruik van de afgelopen vijf jaar op dat adres.
Als je op jouw jaarnota precies voldoende hebt betaald of zelfs geld hebt teruggekregen, kun je het maandbedrag aanhouden wat je voorheen elke maand betaalde.

Het betekent dus niet dat je dat maandbedrag moet aanhouden als je het contract aangaat, óf dat de tarieven zo hoog zijn dat je daarom ineens dat maandbedrag moet betalen.
Wij zijn ons terdege van bewust dat veel klanten in de afgelopen vijf jaar zijn gaan besparen en dat vele klanten nog geen vijf volledige jaren op hun adres wonen.
Het maandbedrag aanpassen in dit geval is dus geen probleem.

Om het tarief opnieuw vast te zetten, kies je dus een contract voor een bepaalde periode vanuit het verlengaanbod.
Wanneer het contract ingaat, kunnen wij per direct het maandbedrag voor je aanpassen.

Groeten van Giulia
Ik wil mijn contract graag verlengen, maar dit kan enkel met het 'nieuwe' verlengingsaanbod, waardoor ik meer per maand ga betalen. Kan ik ook mijn contract verlengen tegen een vast tarief (het is nu maandelijks opzegbaar geworden tegen variabel tarief), zonder dat ik meer ga betalen en een 'gratis' stukje windmolen koop? Of moet ik dan een nieuwe contract afsluiten? Zo ja, waar kan ik dat dan aangeven/invullen?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Leonardo,

Een automatische verlenging bestaat niet bij ons, een verlenging is waar de klant zelf toestemming voor moet geven.
Mijn collega Vita bedoelt dat je normaal gesproken een verlenging had moeten ontvangen via e-mail voordat het contract zou aflopen, echter loopt jouw contract niet af omdat je een variabel contract hebt.
Dit contract is ten aller tijden, maandelijks opzegbaar.

Mocht je dit ooit in de toekomst willen omzetten naar een 1,2 of 3 jarig contract met vaste tarieven, kun je dit aan ons doorgeven.

Groeten van Giulia
Hallo Vita,

Geen idee waar u uit afleidt dat ik wil verlengen. Ik wil juist een automatische verlenging voorkomen.
Hoi Leonardo,

Leuk dat je wilt verlengen!
Je maakt op dit moment al gebruik van een variabel contract.
Om die reden wordt er geen verlengaanbod gestuurd.
Uiteraard bieden we je graag een 1, 2 of 3 jarig contract aan.
Dit zijn de tarieven die je ook op de site kunt vinden.
Wil je een offerte van een bepaalde contractsduur per mail?

Groetjes, Vita
Hallo Giulia,

Een aanbod per e-mail heeft mij nog niet bereikt. Misschien komt het nog?

Groeten van Léon.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Leonardo,

Ja dat klopt, bij afloop van het contract zal jouw contract maandelijks opzegbaar worden.
Vanaf dat moment maak je gebruik van variabele tarieven.
Indien je zelf graag het contract met 1,2 of 3 jaar wilt verlengen, kun je dat aan ons doorgeven óf zelf het nieuwe aanbod wat je per e-mail hebt ontvangen, accepteren.

Groeten van Giulia

Reageer