Beantwoord

Wat is de boete bij opzeggen?

• 24 december 2017
  • 10 reacties
  • 1043 keer bekeken

Wat is het boete bedrag die je moet betalen als je bij qurrent weg wilt. Ik heb namelijk voor een paar maanden geleden iemand bij de deur gehad die mij een contract aan bood. dit heb ik geaccepteerd. Ik vroeg geldt dit voor 1 jaar. Ja zij hij toen. nu kom ik erachter dat ik 3 jaar aan dit contract vast zit. Deze gaat in maart in.
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 27 december 2017, 16:22

Hoi K.Bruinewoud,

Welkom op de community!

Bij het opzeggen van een drie-jarig contract bedraagt de opzegboete 250 euro.

Ik hoop natuurlijk dat je bij ons blijft en zo Nederland groener maakt. :)

Groet,

Jeroen

Aanvulling van moderator Nina

Hoe hoog is de opzegvergoeding?
Hieronder zie je wat de opzegvergoedingen zijn per resterende looptijd van het contract. De bedragen zijn per product, dus enkel stroom of gas. Heb je zowel stroom als gas, dan is de opzegvergoeding het dubbele.

• korter dan 1,5 jaar 50 EUR per product
  • 1,5 - 2 jaar 75 EUR per product
  • 2 tot 2,5 jaar 100 EUR per product
  • langer dan 2,5 jaar 125 EUR per product

Variabele contracten krijgen dus geen opzegvergoeding in rekening gebracht.

De opzegvergoeding brengen we in rekening op de eindnota.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi K.Bruinewoud,

Welkom op de community!

Bij het opzeggen van een drie-jarig contract bedraagt de opzegboete 250 euro.

Ik hoop natuurlijk dat je bij ons blijft en zo Nederland groener maakt. :)

Groet,

Jeroen

Aanvulling van moderator Nina

Hoe hoog is de opzegvergoeding?
Hieronder zie je wat de opzegvergoedingen zijn per resterende looptijd van het contract. De bedragen zijn per product, dus enkel stroom of gas. Heb je zowel stroom als gas, dan is de opzegvergoeding het dubbele.

• korter dan 1,5 jaar 50 EUR per product
  • 1,5 - 2 jaar 75 EUR per product
  • 2 tot 2,5 jaar 100 EUR per product
  • langer dan 2,5 jaar 125 EUR per product

Variabele contracten krijgen dus geen opzegvergoeding in rekening gebracht.

De opzegvergoeding brengen we in rekening op de eindnota.
Dat is dan wel extra zuur! de feestdagen in. 250 euro is veel geld! en heb hier niet eens om gevraagd. ik voel mij eigenlijk bij de poot genomen en vindt het ook geen steil van deze meneer. Kunnen jullie mij niet ter compensatie 3 mnd. gratis stroom afleveren dan wil ik er nog over nadenken om klant te blijven.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo K.Bruinewoud,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is.
Je heb een contract voor 3 jaar Prijs Zeker met €50 welkomstkorting afgesloten.
Het aanmeldingsformulier vraag ik voor je op, maar na het gesprek is het energiecontract per e-mail en per post toegestuurd. Hierin stond alle informatie aangegeven en natuurlijk had je recht op 14 dagen wettelijke bedenktijd. Binnen deze periode was het nog mogelijk om kosteloos op te zeggen of het contract om te zetten. Helaas is de bedenktijd al ver voorbij, we kunnen na bijna 4 maanden je contract niet meer aanpassen.

Ik hoop dat je toch samen met ons Nederland wil vergroenen!

In ieder geval de beste wensen voor 2018.

Groetjes, Nina
Hallo K.Bruinewoud,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is.
Je heb een contract voor 3 jaar Prijs Zeker met €50 welkomstkorting afgesloten.
Het aanmeldingsformulier vraag ik voor je op, maar na het gesprek is het energiecontract per e-mail en per post toegestuurd. Hierin stond alle informatie aangegeven en natuurlijk had je recht op 14 dagen wettelijke bedenktijd. Binnen deze periode was het nog mogelijk om kosteloos op te zeggen of het contract om te zetten. Helaas is de bedenktijd al ver voorbij, we kunnen na bijna 4 maanden je contract niet meer aanpassen.

Ik hoop dat je toch samen met ons Nederland wil vergroenen!

In ieder geval de beste wensen voor 2018.

Groetjes, Nina
Ik heb ook spijt dat ik van Ziggo naar Qurrent ben overgestapt, het bespaart niets en ik ben alleen maar duurder uit. En de link naar het declaratieformulier werkt nog steeds niet, net geprobeert, wat een ellende, mischien toch Radar maar eens informeren.
En als je telefonisch contact zoekt moet je altijd 20 minuten wachten.:,, Door de grote drukte is de wachttijd langer dan u van ons gewend bent" wat een onzin, ik ben niet anders gewend, dan nog langer te moeten wachten. Ook zijn ze op Zondag niet te bereiken !
Reputatie 5
Badge +14
Ik heb ook spijt dat ik van Ziggo naar Qurrent ben overgestapt, het bespaart niets en ik ben alleen maar duurder uit. En de link naar het declaratieformulier werkt nog steeds niet, net geprobeert, wat een ellende, mischien toch Radar maar eens informeren.

Ziggo
Reputatie 3
Badge +6
ziggo/qurrent-----appels/peren....?
Reputatie 4
Badge +12
Van al dat overstappen raak je ook zo in de war. Zeker als je overstapt van Zilveren Kruis naar Belsimpel 😉
Reputatie 3
Badge +9
Hoi E.A TorenvanOijen,

Bedankt voor het toesturen van je eindnota. Ik heb deze voor je verwerkt en we zullen de opzegboete verrekenen op je eerste jaarnota.

Groet,

Jeroen

Reageer