Beantwoord

Wat krijg ik als ik mijn contract verleng?

• 19 augustus 2017
  • 17 reacties
  • 1330 keer bekeken

Badge +4
Hallo
krijg via diverse media de kans om over te stappen. Nu de vraag wat kan Qurrent voor mij doen als ik het contract verleng?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 21 augustus 2017, 17:49

Hoi John.v,

De energiewereld is hard, ze willen je allemaal van ons afpakken! 😛 Je ontvangt 2 maanden voordat je huidige contract afloopt een verlengingsaanbod van ons. De tarieven die we aanbieden zijn de tarieven van de maand waarin we het aanbod doen die ook voor nieuwe leden gelden. Daarnaast geven we Windtegoed weg als verlengingscadeau: 1 als je met 1 of 2 jaar verlengt, en 2 bij de verlenging voor 3 jaar. En last but not least, blijf je natuurlijk de allergroenste energie ontvangen als je bij ons blijft en help je ons verder met het vergroenen van de wereld. :)

Groet,

Natalia
Bekijk origineel

17 reacties

Hoi John.v,

De energiewereld is hard, ze willen je allemaal van ons afpakken! 😛 Je ontvangt 2 maanden voordat je huidige contract afloopt een verlengingsaanbod van ons. De tarieven die we aanbieden zijn de tarieven van de maand waarin we het aanbod doen die ook voor nieuwe leden gelden. Daarnaast geven we Windtegoed weg als verlengingscadeau: 1 als je met 1 of 2 jaar verlengt, en 2 bij de verlenging voor 3 jaar. En last but not least, blijf je natuurlijk de allergroenste energie ontvangen als je bij ons blijft en help je ons verder met het vergroenen van de wereld. :)

Groet,

Natalia
Hoi Natalia,
ik krijg een verlengbonus aangeboden als ik verleng voor 3 jaar. Wanneer krijg ik die verlengbonus? Bij aanvang of wordt het verrekend met het maandbedrag?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo AJanssen,

Bedankt voor je bericht!
In dit geval wordt de korting bij jouw aanbod verspreid uitbetaald. De eerste helft van de korting ontvang je op de tweede jaarnota, en de tweede helft van de korting ontvang je op de derde jaarnota.
Het bedrag ontvang je dus niet bij aanvang en wordt niet automatisch verrekend in het termijnbedrag.

Kan ik je verder nog ergens mee helpen?

Groetjes, Nina

Op de site staat zo mooi "Hoe kan ik mijn contract verlengen?"

Qurrent schrijft daarop:

Er zijn verschillende manieren om je contract te verlengen:

1) Via Mijn Energie; je logt in op ME, klikt in het menu "administratie" op "berichten" en klikt door op het bericht met de verlengaanbieding. Uiterlijk 2 maanden voordat je contract afloopt krijg je van ons een verlengaanbieding.
### Mapje berichten is helemaal leeg!

2) Via e-mail; voor het einde van het contract sturen we je een e-mail. Hierin staat een link waarmee je op een online verlengpagina komt met een persoonlijk aanbod.
### Deze email nooit gehad!

3) Wij bellen je zodra je een verlengaanbod hebt gekregen. Wij regelen de verlenging direct.
### Hierover ben ik niet gebeld!

4) Via de klantenservice; je kunt ons altijd bellen. Dan regelen we je verlenging direct.
### Vandaag meer dan 20 minuten wachttijd, email krijg ik binnen 2 weken reactie!! Zo raak je je klanten wel kwijt. Ben ondertussen ergens ander aan het kijken en dat gaat wat sneller. Ze willen allemaal nieuwe klanten maar klanten houden !?!?!?
Badge +4
Zo vergaat het mij ook van reen. Ik heb gevraagd vooe 1jaars verlenging inplaats van 3 jaar geen reactie meer
Tja, een gemiste kans. Ik wilde eigenlijk graag bij Qurrent blijven.

Op 3 januari een vraag gesteld en op 29 januari nog een herinnering,. ...

Nu maar overgestapt naar Greenchoice.

Ik hoef geen reactie meer, meer een tip aan Qurrent om te verbeteren!

28 jan.

Kan ik nog een reactie verwachten?

On Wed, 3 Jan 2018, 11:23 Qurrent, wrote:
Beste Jurgen,

We hebben jouw bericht via de website ontvangen. Je moet alleen nog héél even geduld hebben. We gaan aan de slag om binnen 2 weken een antwoord op jouw vraag te geven!

Drie tips om wat tijd te doden:

-Bekijk onze tips om zelf energie te besparen en op te wekken.

-Misschien kun je al een antwoord op je vraag vinden op onze community.

-Of deel tips met andere community-leden over energie besparen!

Je vraag via Qurrent.nl: Beste, Graag zou ik contact willen met een medewerker ivm verlenging. Ik heb een aanbieding gekregen van NLE en Greenchoice via Vereniging Eigen Huis. Deze zijn beiden voordeliger dan het aanbod van Qurrent... Maar ik wil Qurrent niet zo maar verlaten. Kan ik iemand spreken die de autorisatie heeft om mij een mooie aanbieding te doen?
Met vriendelijke groet,

KlantenserviceKlantenserviceContact / E-mailOpeningstijdenQurrent.nlhttp://tel:088%20777%201200Qurrent Nederland bvWillem Fenengastraat 171096 BL AmsterdamKvK 24433409Handige linksVeelgestelde vragenMijn EnergieQurrent CommunityVolg ons opFacebook TwitterYoutube
Reputatie 3
Badge +9
Hoi M.J. van Reen,

Je zou inderdaad al een verlengaanbod gehad moeten hebben, vervelend dat dit nog niet is gebeurd. Heb je een idee met hoeveel jaar je zou willen verlengen? Dan maak ik alsnog een aanbod voor je aan.

Excuses voor het ongemak!

Groet,

Jeroen
Hoi Jeroen,
Graag verlenging van 1 jaar.
Groet, Michiel
Reputatie 2
Badge +5
Hi M.J. van Reen,

Ik ga hier voor je achteraan. Zelf denk ik dat er iets niet lekker loopt in ons systeem, maar geen zorgen. Indien jij wenst kunnen wij het verlengaanbod met terugwerkende kracht in laten gaan 😉.
Je hoort een deze dagen van mij hierover.

Groetjes,
Nathan
Beste Nathan, (of eigenlijk andere mensen die hun voordeel met deze reactie kunnen doen),

Qurrent, doet absoluut niet wat ze beloven:
  • verlengaanbod per mail niet gehad
  • verlengaanbod per telefoon niet gehad
  • reactie op email met verzoek verlenging, toezegging binnen 2 weken, zelfs na 1 maand niet eens een reactie!
  • zie voorgaande post op het forum, na een paar weken een reactie met belofte....
  • u begrijpt ook die belofte wordt niet nagekomen!
Kortom zeer ontevreden over de service van Qurrent! Ze leveren een onvoldoende service en ze komen hun afspraken van door hun zelf toegezegde belofte niet na!

Dus alle vage knipoog emoticons, belofte en lollige "de groenten" stellen weinig voor.

Zoals hiervoor geschreven doe er je voordeel mee (ze willen je misschien wel als klant maar zeker niet houden!)
Reputatie 5
Badge +14
Ach de één heeft slechte ervaringen en de ander goeie ervaringen. Kleine dingetjes zullen er altijd wel blijven maar op een totaal van, pak weg, 140.000 klanten zullen er altijd wel een aantal zijn die ontevreden zijn en blijven.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi M.J.vanReen,

Wat vervelend dat je de verlenging niet goed is doorgekomen, ik ga dit zeker doorgeven aan de afdeling zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Groet,

Jeroen
Reputatie 1
Badge +3
Mijn contract loopt volgend jaar af en ik krijg van Qurrent een nieuwe aanbieding.
Pittig wat duurder. Daar ik niet echt tevreden was over de dienstverlening van Q. (meterstanden zijn nog steeds niet uit te lezen op de site, ik wacht daar al tijden op) toch eens gekeken en ja hoor Green choice is een stuk goedkoper dus overstappen loont. Waar het niet dat jullie nu zijn samen gevoegd.
Wat gek dat er andere tarieven zijn. bv de terug lever prijs van stroom is bij Q 10 en bij G 11 cent.
Ook het gas is goedkoper. Q 71 en G 66 cent.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord

Mvg
Monique
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat je bij je verlengaanbod twee gratis Windtegoeden aangeboden hebt gekregen. De opbrengst hiervan is niet meegerekend in het termijnbedrag.

Zojuist heb ik per mail nog een mooie aanbieding gedaan. Ik hoor graag wat je ervan vindt!

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Tomer,

Bedankt voor je bericht.
Alleen de beloofde mail is niet aangekomen.
Dus nog geen beter aanbod.

Ik blijf benieuwd naar jullie aan bod voor 1 jaar vast.

Even voor de goede orde;
Door mijn zonnepanelen lever ik meer stroom terug dan ik gebruik. Windmolen aandelen heb ik nu al maar heb daar niet echt heel veel baad bij. Natuurlijk wil ik ze wel hebben omdat ik toch ook stroom gebruik als de zon niet schijnt maar het is niet echt vet pot. Eigenlijk weet ik niet hoe jullie dit berekenen. De opgewekte kwh van de windmolen word die eerst van mijn gebruik afgetrokken tegen 21 cent per KWH? of krijg ik daar ook maar 10 cent van?

mvg

Monique

PS als je nu toch bezig bent kijk dan ook waarom ik de meterstanden niet kan ophalen.
Al meer dan een jaar krijg ik steeds de zelfde melding;
"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen." je kan blijven verversen tot je een ons weegt maar het helpt niet.
Meerder keren zou het opgelost worden maar nog steeds niet gebeurt.
Reputatie 1
Badge +3
Hai Tomer Jij was ook de gene die mij een jaar geleden als eerste had geantwoord.

Hoi Monique,

Dank je wel voor het doorgeven!

Ik heb deze kwestie genoteerd en onze ICT-afdeling hiervan op de hoogte gesteld. Zij zoeken dit zo snel mogelijk uit en zodra het is opgelost, laten we jou dat gelijk weten.

Groet,
Tomer
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @MoniqueFasel,

Ik heb de mail opnieuw verstuurd naar je, hopelijk is deze nu wel aangekomen. De opwek van windtegoeden wordt verrekend tegen het kale leveringstarief dat in jouw contract staat. In combinatie met de vastrechtkorting komt dit per windtegoed neer op een jaarlijkse korting van rond de 15 euro. Windtegoeden blijven 5 geldig zolang je bij ons bent. Verder lijkt de data in Mijn Energie nu te kloppen, dat er negatief verbruik wordt weergegeven is omdat je opwek van je verbruik wordt afgetrokken en dit wordt weergegeven. Een negatief verbruik in Mijn Energie betekent dus dat je hebt teruggeleverd, omdat je meer hebt opgewekt dan je hebt verbruikt. Als bij jou nog steeds niet zichtbaar is en de zelfde melding blijft staan hoor ik graag of je het op een computer of tablet opent en in welke browser. Als ik het open op de computer in chrome dan doet wordt er in ieder geval wel data weergegeven.

Groet,

Fokke

Reageer