Beantwoord

Wie betaalt de slimme meter?

• 5 september 2018
  • 4 reacties
  • 155 keer bekeken

Ik ben zeer geïnteresseerd om over te stappen op een 'slim contract'. Een voorwaarde is wel dat je een slimme meter moet hebben. Die moet dan bij mij geïnstalleerd worden. Betaalt Qurrent die kosten? Liander heeft mijn woning namelijk nog niet op de planning staan.
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 6 september 2018, 07:05

Denk dat je pech hebt en zal moeten wachten, tenzij je zonnepanelen laat installeren dan krijg je, mits je oude meter ongeschikt is voor teruglevering aan het grid, van de netbeheerder een vervanging naar een slimmemeter zonder kosten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Denk dat je pech hebt en zal moeten wachten, tenzij je zonnepanelen laat installeren dan krijg je, mits je oude meter ongeschikt is voor teruglevering aan het grid, van de netbeheerder een vervanging naar een slimmemeter zonder kosten.
Ik heb nu al een ISKRA (ME 162) elektriciteitsmeter die geschikt is voor teruglevering aan het grid. Betekent dit dat deze meter 'slim' is en toe te passen is voor een 'slim contract'?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @J.J.Rijsdijk ,

Een slimme meter zit niet bij het contract. Als jouw woning nog niet op de planning staat kun je een prioriteitsplaatsing aanvragen. Dit kost €72,60.

Bij installatie van zonnepanelen kan dit anders liggen zoals @JohnKemmer al aangeeft!

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +9
Hoi J.J.Rijsdijk,
In ons systeem staat je meter als 'conventioneel'. Dat betekent dat we deze niet kunnen uitlezen.
Het kunnen uitlezen van je meter is een voorwaarde voor een slimme meter, en dus voor het Slimme Energiecontract.
Groet, Joost

Reageer