Sticky

Community primeur - De Buurtmolen!

• 13 juli 2017
  • 10 reacties
  • 3563 keer bekeken

Badge

Deze week onthulden we een primeur op de community: De Buurtmolen. Voordelige stroom voor de hele buurt.

De Buurtmolen draait niet voor het energiebedrijf, maar voor de omwonenden. Jouw molen, jouw stroom via een coöperatie. Opgewekt met een windmolen bij jou uit de buurt. Dat is nog veel voordelig ook. Je profiteert met de hele buurt van het laagste stroomtarief van Nederland!

Hoe werkt het?
De Buurtmolen is een kleinere, stillere coöperatieve windmolen die stroom opwekt voor de omwonenden via een postcoderoosregeling. Huishoudens die stroom afnemen zijn automatisch mede-eigenaar, zonder geld in te leggen. En omdat je als deelnemer vrijgesteld bent van energiebelasting profiteer je van de goedkoopste stroom van Nederland.

De eerste Buurtmolen is gepland in Friesland in het dorp Herbaijum, tussen Harlingen en Franeker. Bepaal jij de volgende locatie?

Meer weten of meedoen? Kijk dan op de nieuwe Buurtmolen website.

Wat vind jij van de Buurtmolen? Laat het in een reactie onder dit topic weten.

10 reacties

Ik heb mij al opgegeven? komt er ook nog een evenement/uitleg in bijvoorbeeld het Oant Moarn cafe.
Zodat we daar eea kunnen informeren en uitleg krijgen?
Ik ben benieuwd...
Wel een leuker initiatief dan de windmolens waar ik nu last van heb; een of andere WindMillionair zet ze daar neer, en ik mag "genieten" van het geruis en de slagschaduw.
Ik heb mij al opgegeven? komt er ook nog een evenement/uitleg in bijvoorbeeld het Oant Moarn cafe.
Ik ben benieuwd...
Wel een leuker initiatief dan de windmolens waar ik nu last van heb; een of andere WindMillionair zet ze daar neer, en ik mag "genieten" van het geruis en de slagschaduw.
Ik ben benieuwd...
Badge
Dag H.Jukema,
Leuk dat je je hebt opgegeven. Leuk dat je je hebt opgegeven. We nemen contact op zodra de inschrijving opent.
Wij zijn een informatieavond aan het voorbereiden. Zodra de datum bekent is laten we dit weten.
We dachten zelf ook aan het Oant Moarn Cafe. We hebben dit idee afgelopen woensdag nog met de dorpsvereniging besproken.
We houden je op de hoogte!
Groeten,
Daan Grooten
Mooi initiatief, dat er meer van deze molens mogen volgen.
Het lijkt me interessant een webinar te organizeren.
Leuk idee @MMangnus, we nemen het zeker mee als optie!
En dat hopen wij zeker ook @Jarno!
Mocht je nog een goede locatie weten, dan kun je dat hier laten weten.

Groetjes en fijn weekend,

Vita
Reputatie 5
Badge +13
Een Buurtmolen, willen de omwoners dat wel? "Geen enkel punt" zegt Dikkie de Vries. Hij woont vlak naast de plek waar de molen komt, op nog geen 40 meter afstand.

Benieuwd hoe Het Friese dorp Herbaijum de windmolen omarmt? Dat kan je lezen in dit artikel uit Trouw.

Groetjes, Tanja
Omdat ik via de klantenservice geen contact kon krijgen, stel ik mijn vragen met dit bericht.
Welke diensten Qurrent aan kan bieden voor onze coöperatie ?

Wij zijn bezig om een relatief groot panelenpark aan te leggen in een veldopstelling.

Het betreft 15.500 panelen en +/- 1400 deelnemers van particulieren en klein zakelijke klanten.
Het bestuur van de coöperatie is zich aan het oriënteren voor de best passende energieleverancier voor het doorleveren van de opgewekte elektriciteit en het verrekenen van de belastingvrijstelling van de postcoderoos regeling (RVT).
Ook willen wij daarbij de betaling van deelbetaling van de deelname laten verrekenen met het belastingvoordeel.

Graag ontvang ik van u informatieve antwoorden op mijn vragen.

Per mailbericht of per telefoon.

Mailadres : L.vanvliet@home.nl

Tel. 0416-274402 06-44266049
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @Langstraat Energie Waalwijk, ik heb je vragen doorgegeven aan mijn collega @Isabella van Qurrent zij zal contact met je opnemen. Isabella weet alles over waar Qurrent andere coöperaties mee kan helpen.

Groetjes, Tanja

Reageer