Extra informatiebijeenkomst overname Greenchoice - bericht namens de Ledenraad

  • 25 september 2018
  • 419 reacties
  • 43382 keer bekeken
Extra informatiebijeenkomst overname Greenchoice - bericht namens de Ledenraad

Toon eerste bericht

419 reacties

Badge +4
Het zou u niet misstaan om een live verbinding te hebben of de komende vergadering wegens invaliditijd kan ik dus niet komen. en zullen meerdere zijn die dat niet kunnen .

zoude jullie daar eens over willen denken voor een live stream van de vergadering zodat alle mensen die lid zijn van qurrent hun mening kunnen geven!

Mogen meerderheid van leden tegen zijn om samen te gaan met greenchoice wat gebeurd er dan?
of is dit al een gelopen race?

graag reactie van u kant

mvg John V
Reputatie 2
Badge +6
Ha @John.v,

Goede suggestie, ik heb het verzoek vaker gekregen om een live verbinding te maken en het zal zeker worden meegenomen bij de organisatie van de bijeenkomst. Als de meerderheid van de leden tegen is dan verandert er helaas niks. De overname is al rond en we zijn inmiddels officieel eigendom van Greenchoice. De Coöperatie is iets anders dan het bedrijf. Wat er daadwerkelijk gebeurt met Qurrent is uiteindelijk aan de aandeelhouders. Greenchoice is op dit moment voor 100% aandeelhouder van Qurrent en daarvoor was dat Stichting Doen. De Coöperatie wordt geraadpleegd bij projecten, waaronder de compensatie van CO2 voor gas. Daar hebben leden van de Coöperatie de bevoegdheid om mee te beslissen, maar de rest ligt bij de aandeelhouder.

Groet,

Fokke
Word graag op de hoogte gehouden over onze cooperatie. Live?

Hans.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HansRouweler.

Bedankt voor je bericht.
Ik heb je zojuist op de lijst gezet.
Momenteel wordt er nog gesproken over een livestream van de bijeenkomst maar zeker is dit nog niet.

Groeten,
Julian
echt jammer, ik koos juist voor qurrent doordat er geen winstoogmerk was 😞.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @jozefiendus,

Dit zal ook niet veranderen voorlopig. Qurrent blijft gewoon bestaan en onze missie blijft om de energie transitie te versnellen, niet om winst te maken.

Groet,

Fokke
Is inmiddels bekend wanneer de informatiebijeenkomst over de overname door Greenchoise gaat plaatsvinden?
'Ik wil graag op de hoogte gehouden worden over de informatiebijeenkomst'.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JMM.

Momenteel hebben we nog niet meer informatie over de details van de informatiebijeenkomst. Hier wordt intern nog over overlegd.

@Hans Kruidenier, bedankt voor je bericht. Ik heb je op de lijst gezet met personen die op de hoogte zullen worden gehouden over de details van de informatiebijeenkomst zodra deze bekend zijn.

Groeten,
Julian
Ik gaf al eerder aan dat ik graag de infobijeenkomst wil bezoeken. Ik kan er geen details over vinden. Hoe zit dat?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @DianaPennink, als het goed is heb je de mail met meer informatie zojuist ontvangen. :)

Groetjes, Tanja
Badge +1
Is het een prive mail of naar iedereen?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @AlexCailliau naar iedereen die zich had aangemeld via de vorige uitnodiging via de mail. Er is gemaild vanaf mailadres vraag@qurrent.nl.

Volgens mij zie ik jouw mailadres er niet tussen staan, zal ik hem alsnog naar je mailen?
Badge +1
Ho ik dacht dat ik me had aangemeld... ik ontvang het graag!
Badge
Zojuist de uitnodiging ontvangen en waar ik al bang voor was, is gebeurd. Maar liefst 15 minuten zijn er gereserveerd voor de leden om vragen te stellen terwijl de rest van de tijd is gereserveerd voor populistisch geleuter over de nieuwe partner/overnamepartij. Als jullie nu geen zin hebben om klanten tijdens een bijeenkomst te informeren, doe dit dan niet, Nu komen er mensen vanuit heel Nederland met een bepaald verwachtingspatroon, maken kosten en reserveren tijd hiervoor. Het wordt wel een beetje een patroon, zogenaamd de klant de gelegenheid geven, maar eigenlijk volledig geregisseerd de kop indrukken. Jammer, jammer, jammer.........gemiste kans om je toch eens echt te onderscheiden Qurrent.

Badge +1
Laat maar @Tanja van Qurrent, @ArnovanBrakel heeft helaas waarschijnlijk gelijk... En komen uit Deventer voor dit vind ik zonde van m'n tijd...
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @ArnovanBrakel en @AlexCailliau ook tijdens de borrel kan je nog aan iedereen vragen stellen. Beide directies en de ledenraad blijven om nog openstaande vragen te beantwoorden.

Groetjes, Tanja
Badge
Hoi @ArnovanBrakel en @AlexCailliau ook tijdens de borrel kan je nog aan iedereen vragen stellen. Beide directies en de ledenraad blijven om nog openstaande vragen te beantwoorden.

Groetjes, Tanja

Volgens mij zijn jullie bij Qurrent alweer vergeten waar deze bijeenkomst feitelijk voor is bedoeld, het informeren van de leden van de coöperatie over de gevolgen van de overname door Greenchioce. Dat daar dan maar liefst 15 minuten aan wordt besteed is maar weer een teken hoe serieus Qurrent zijn leden neemt.............
En sorry hoor Tanja, maar jouw antwoord onderstreept deze gedachte des te meer.
Spijtig om steeds maar weer te moeten constateren dat het Qurrent zoals ooit bedoelt, met en voor de leden, al ver achter ons ligt. En dat de drijfveer “iedereen groen” gewoon betekent “bakken met geld verdienen” aan het vermeende kennisgemis van de klanten; zoals iedere andere energieleverancier. Stop nou met de schijn ophouden en spreek gewoon uit dat winst maken het enige is wat telt en dat klanten niets meer zijn dan pinautomaten.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Arno, ik begrijp dat je het anders ziet, maar ik licht het nog graag toe.

Niet alleen het vragenrondje wordt gewijd aan de gevolgen van de overname. Ook in de presentaties van de directie komt dit terug. Deze bijeenkomst is geen standaard jaarlijks onderdeel van de coöperatie en is dan ook juist op verzoek van klanten, de ledenraad, Qurrent en Greenchoice geregeld.

En dat bakken met geld verdienen i.p.v. een focus op ben ik het niet met je eens. Zowel Qurrent als Greenchoice hebben een missie die zij naleven die gefocust is op het versnellen van de energietransitie en dat zie je in alle producten en diensten terug. Knalgroene energie, voor een betaalbare prijs en enorm veel producten en diensten die worden bedacht om klanten te helpen met besparen en zelf opwekken.

Ik hoop dat we je nog van gedachte kunnen veranderen in de toekomst.

Groet, Tanja

Reageer