Extra informatiebijeenkomst overname Greenchoice - bericht namens de Ledenraad

• 25 september 2018
  • 419 reacties
  • 43552 keer bekeken
Extra informatiebijeenkomst overname Greenchoice - bericht namens de Ledenraad
Reputatie 5
Badge +13
Vorige maand werd bekend dat Stichting DOEN haar aandelen voor 100% heeft verkocht aan Greenchoice. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft de overname inmiddels goedgekeurd. Voor Greenchoice is de weg nu vrij om per 1 oktober Qurrent daadwerkelijk over te nemen.

Informatiebijeenkomst overname Greenchoice
Bij Qurrent ben je niet alleen klant, je bent ook lid van onze coöperatie. Als Ledenraad vertegenwoordigen wij de leden van de coöperatie. Dit willen we natuurlijk zo goed mogelijk doen, daarom organiseren we een informatiebijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst vertellen wij je graag wat de overname betekent voor jou als Qurrent-klant.

Ben je geïnteresseerd in deze bijeenkomst en wil je op de hoogte gehouden worden?
Laat dan een reactie achter in dit topic: 'Ik wil graag op de hoogte gehouden worden over de informatiebijeenkomst'.

Met vriendelijke groet,

Namens de Qurrent Ledenraad,

Aucke Douwes Isema
Lucien Joppe
Stijn Otten

* Laat een reactie achter door in te loggen met je Mijn Qurrent account. Je ontvangt daarna automatisch via de email spoedig van ons bericht over de informatiebijeenkomst. Kom je er niet uit? Dan staat onze klantenservice uiteraard ook voor je klaar.

[update 30-1-2019]
Vandaag ontvangt iedereen die had aangegeven geïnteresseerd was of aanwezig is geweest een mail met de notulen en het verslag van de dag.

[update 21-12-2018]
Vandaag ontvangt iedereen een email met daarin de datum en een aanmeldlink.

[update 25-10-2018]
Het duurde even voordat we meer konden vertellen over de informatiebijeenkomst. Dat komt omdat wij ook met de ledenraad en Greenchoice in overleg gaan hiervoor.
Dit gaat morgen gebeuren, dus dan kunnen we op korte termijn meer informatie geven!

[update 27-9-2018]
Enorm bedankt voor al jullie berichten! Jullie ontvangen spoedig van ons via de mail meer informatie over de bijeenkomst.

We zijn positief verrast door de grote interesse in de informatiebijeenkomst. En nemen de feedback over het doorgeven van interesse zeker mee voor een volgende keer.

De antwoorden op de meest gestelde vragen vind je hier.

419 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Arno, ik begrijp dat je het anders ziet, maar ik licht het nog graag toe.

Niet alleen het vragenrondje wordt gewijd aan de gevolgen van de overname. Ook in de presentaties van de directie komt dit terug. Deze bijeenkomst is geen standaard jaarlijks onderdeel van de coöperatie en is dan ook juist op verzoek van klanten, de ledenraad, Qurrent en Greenchoice geregeld.

En dat bakken met geld verdienen i.p.v. een focus op ben ik het niet met je eens. Zowel Qurrent als Greenchoice hebben een missie die zij naleven die gefocust is op het versnellen van de energietransitie en dat zie je in alle producten en diensten terug. Knalgroene energie, voor een betaalbare prijs en enorm veel producten en diensten die worden bedacht om klanten te helpen met besparen en zelf opwekken.

Ik hoop dat we je nog van gedachte kunnen veranderen in de toekomst.

Groet, Tanja
Badge
Hoi @ArnovanBrakel en @AlexCailliau ook tijdens de borrel kan je nog aan iedereen vragen stellen. Beide directies en de ledenraad blijven om nog openstaande vragen te beantwoorden.

Groetjes, Tanja

Volgens mij zijn jullie bij Qurrent alweer vergeten waar deze bijeenkomst feitelijk voor is bedoeld, het informeren van de leden van de coöperatie over de gevolgen van de overname door Greenchioce. Dat daar dan maar liefst 15 minuten aan wordt besteed is maar weer een teken hoe serieus Qurrent zijn leden neemt.............
En sorry hoor Tanja, maar jouw antwoord onderstreept deze gedachte des te meer.
Spijtig om steeds maar weer te moeten constateren dat het Qurrent zoals ooit bedoelt, met en voor de leden, al ver achter ons ligt. En dat de drijfveer “iedereen groen” gewoon betekent “bakken met geld verdienen” aan het vermeende kennisgemis van de klanten; zoals iedere andere energieleverancier. Stop nou met de schijn ophouden en spreek gewoon uit dat winst maken het enige is wat telt en dat klanten niets meer zijn dan pinautomaten.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @ArnovanBrakel en @AlexCailliau ook tijdens de borrel kan je nog aan iedereen vragen stellen. Beide directies en de ledenraad blijven om nog openstaande vragen te beantwoorden.

Groetjes, Tanja
Badge +1
Laat maar @Tanja van Qurrent, @ArnovanBrakel heeft helaas waarschijnlijk gelijk... En komen uit Deventer voor dit vind ik zonde van m'n tijd...
Badge
Zojuist de uitnodiging ontvangen en waar ik al bang voor was, is gebeurd. Maar liefst 15 minuten zijn er gereserveerd voor de leden om vragen te stellen terwijl de rest van de tijd is gereserveerd voor populistisch geleuter over de nieuwe partner/overnamepartij. Als jullie nu geen zin hebben om klanten tijdens een bijeenkomst te informeren, doe dit dan niet, Nu komen er mensen vanuit heel Nederland met een bepaald verwachtingspatroon, maken kosten en reserveren tijd hiervoor. Het wordt wel een beetje een patroon, zogenaamd de klant de gelegenheid geven, maar eigenlijk volledig geregisseerd de kop indrukken. Jammer, jammer, jammer.........gemiste kans om je toch eens echt te onderscheiden Qurrent.

Badge +1
Ho ik dacht dat ik me had aangemeld... ik ontvang het graag!
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @AlexCailliau naar iedereen die zich had aangemeld via de vorige uitnodiging via de mail. Er is gemaild vanaf mailadres vraag@qurrent.nl.

Volgens mij zie ik jouw mailadres er niet tussen staan, zal ik hem alsnog naar je mailen?
Badge +1
Is het een prive mail of naar iedereen?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @DianaPennink, als het goed is heb je de mail met meer informatie zojuist ontvangen. :)

Groetjes, Tanja
Ik gaf al eerder aan dat ik graag de infobijeenkomst wil bezoeken. Ik kan er geen details over vinden. Hoe zit dat?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JMM.

Momenteel hebben we nog niet meer informatie over de details van de informatiebijeenkomst. Hier wordt intern nog over overlegd.

@Hans Kruidenier, bedankt voor je bericht. Ik heb je op de lijst gezet met personen die op de hoogte zullen worden gehouden over de details van de informatiebijeenkomst zodra deze bekend zijn.

Groeten,
Julian
'Ik wil graag op de hoogte gehouden worden over de informatiebijeenkomst'.
Is inmiddels bekend wanneer de informatiebijeenkomst over de overname door Greenchoise gaat plaatsvinden?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @jozefiendus,

Dit zal ook niet veranderen voorlopig. Qurrent blijft gewoon bestaan en onze missie blijft om de energie transitie te versnellen, niet om winst te maken.

Groet,

Fokke
echt jammer, ik koos juist voor qurrent doordat er geen winstoogmerk was 😞.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HansRouweler.

Bedankt voor je bericht.
Ik heb je zojuist op de lijst gezet.
Momenteel wordt er nog gesproken over een livestream van de bijeenkomst maar zeker is dit nog niet.

Groeten,
Julian
Word graag op de hoogte gehouden over onze cooperatie. Live?

Hans.
Reputatie 2
Badge +6
Ha @John.v,

Goede suggestie, ik heb het verzoek vaker gekregen om een live verbinding te maken en het zal zeker worden meegenomen bij de organisatie van de bijeenkomst. Als de meerderheid van de leden tegen is dan verandert er helaas niks. De overname is al rond en we zijn inmiddels officieel eigendom van Greenchoice. De Coöperatie is iets anders dan het bedrijf. Wat er daadwerkelijk gebeurt met Qurrent is uiteindelijk aan de aandeelhouders. Greenchoice is op dit moment voor 100% aandeelhouder van Qurrent en daarvoor was dat Stichting Doen. De Coöperatie wordt geraadpleegd bij projecten, waaronder de compensatie van CO2 voor gas. Daar hebben leden van de Coöperatie de bevoegdheid om mee te beslissen, maar de rest ligt bij de aandeelhouder.

Groet,

Fokke
Badge +4
Het zou u niet misstaan om een live verbinding te hebben of de komende vergadering wegens invaliditijd kan ik dus niet komen. en zullen meerdere zijn die dat niet kunnen .

zoude jullie daar eens over willen denken voor een live stream van de vergadering zodat alle mensen die lid zijn van qurrent hun mening kunnen geven!

Mogen meerderheid van leden tegen zijn om samen te gaan met greenchoice wat gebeurd er dan?
of is dit al een gelopen race?

graag reactie van u kant

mvg John V
Reputatie 2
Badge +9
Hi @Prenger,

Je staat inderdaad al op de lijst! Dankje voor het doorgeven :)

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +10
Volgens mij had ik me al ergens opgegeven, maar bij deze dan in de zelfde lijst als de andere leden.

gr richard
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @H.H. en anderen,

Mijn excuses dat deze reactie wat aan de late kant komt.
Het duurde even voordat we meer konden vertellen over de informatiebijeenkomst. Dat komt omdat wij ook met de ledenraad en Greenchoice in overleg gaan hiervoor.
Dit gaat morgen gebeuren, dus dan kunnen we op korte termijn meer informatie geven!

Groet, Joost
Ik wil ook graag op de hoogte blijven.
Reputatie 1
Badge
'[Update 27-9-2018]
Enorm bedankt voor al jullie berichten! Jullie ontvangen spoedig van ons via de mail meer informatie over de bijeenkomst.
Het is nu 18 oktober dus dat 'spoedig' is wel achterhaald. Zeker als je bedenkt dat die fusie al op 1 oktober jl. heeft plaatsgevonden. Ja, fijn dat wij ons zo betrokken voelen bij de zaak, maar dat gevoel is duidelijk niet wederzijds.
Badge +4
wil op de hoogte gehouden worden over dit alles. Ben bij greenschoice weggegaan omdat ze te duur waren nu zit ik er weer! elke vooruitgang is zeker geen verbetering!

Nu als ik vertrek naar een andere leverancier van gas en stroom wat gaat er met mjn windtegoed gebeuren? graag duidelijk utleg hier over.

Reageer