Vraag

Graag een eerlijk antwoord.

• 21 januari 2019
  • 3 reacties
  • 369 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Mij is een aantal dingen opgevallen:
1) Alle nieuwe klanten gaan naar Greenchoice
2) Greenchoice heeft geen Forum of Community

Hieruit maak ik op dat Qurrent in een soort Sterfhuisconstructie is geduwd. Ik wil bij deze openheid van zaken en vooral weten wanneer wij overgezet worden naar Greenchoice (als beheer omgeving en platform.

Ik geloof heus dat Qurrent een superieur overzicht gaf voor de klanten met een mooi dashboard. En het destijds goed voor had met de community, maar nu waait er een andere wind (letterlijk) want ik geloof niet dat wij als coöperatie leden nog ruimte gaan krijgen om ergens mee vooruit te komen. Als de ledenteller te laag wordt, dan wordt de coöperatie opgeheven en dat kan niet lang duren omdat er niemand meer bij komt maar alleen maar mogen vertrekken.

Ik verwacht geen transparantie van jullie kant maar zal zelf wel mijn plan trekken. Een groot nadeel zijn hierbij mijn 10 winddelen, die ik maar voor 50% terugkrijg (of ik zit nog 4 jaar aan jullie "nepmolen" die inmiddels waarschijnlijk gevuld wordt via Greenchoice winddelen (die leveren namelijk meer op en er komen heen Qurrent klanten meer bij dus de 65000 winddelen zijn zo weg).

Ik hoop dat er meer mensen gaan nadenken over de situatie, maar vrolijk wordt ik hier niet van.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MennoEck,

Dankjewel voor je reactie!
Ik begrijp je vragen goed. Over alle beslissingen die hierover worden genomen communiceren we transparant.
Uiteindelijk is het voor duurzaam Nederland heel gunstig dat we samengaan met Greenchoice. Zo worden we een echt grote, groene speler op de energiemarkt, en kunnen we concurrentie bieden aan de grijze leveranciers.

Op dit moment zijn we druk bezig met het vormgeven van de integratie, maar niet alles is nog duidelijk. Ik probeer je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden!

Het is inderdaad zo dat nieuwe klanten al naar Greenchoice gaan. Zodra het einde van je contract bij Qurrent in zicht komt, doen we een nieuw voorstel. Als je daarop ingaat wordt de energielevering vanaf dat moment door Greenchoice verzorgd.
Windtegoeden die neem je inderdaad gewoon mee. Ze worden omgezet naar de vergelijkbare WindVangers van Greenchoice (1 Windtegoed is 2 WindVangers). Als in je Windtegoed-bestelling nog staat dat je opwek van onze molens op Hellegatsplein komt, dan blijft dit ook het geval wanneer je Windtegoed wordt omgezet. Je opwek komt dus nog steeds van Qurrent-windmolens.

De coöperatie blijft voorlopig gewoon bestaan, net als de community. Er zijn nog geen ontwikkelingen in wat er met de community gaat gebeuren. Je kunt hier gewoon nog steeds terecht voor al je vragen en ideeën!

Transparantie vinden we in dit proces heel belangrijk. Daarom hebben we afgelopen weekend bijvoorbeeld ook een informatiebijeenkomst georganiseerd voor geïnteresseerde Qurrent-klanten.
Een samenvatting van deze dag komt binnenkort ook online op de community!

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat heel graag!

Groet, Joost
Badge
Hi @Joost van Qurrent Bedankt voor het snelle en eerlijke antwoord.
Aangezien ik zelf niet van plan ben (en was) om naar Greenchoice te verhuizen heb ik een overstap naar Eneco gemaakt.
Een actieve en gesupporte community is voor mij een MUST, en GreenChoice heeft die niet. Sorry to say so, maar Qurrent en GreenChoice samen zou voor mij alleen werken als de Greenchoice klanten ook een stem gaan krijgen. Daarnaast is het "voorlopige" voortbestaan van de cooperatie gebaseerd op een dalend aantal leden. Die dus steeds minder te zeggen hebben en uiteindelijk alleen maar opgeheven kan worden.

Vanwege de huidige aanpak heb ik geen geloof in een strategie die bij mij past.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @mvaneck,

Dankjewel voor je reactie.
Jammer om te horen dat je er nu voor kiest om naar een andere leverancier te gaan.
Ik begrijp dat inspraak belangrijk is, en onze community is daarvoor een goed middel inderdaad. Hoe het daarmee verder gaat kunnen we op dit moment nog niet zeggen.

De belangrijkste reden voor het samengaan is onze missie: Nederland fossielvrij maken. Nu hebben we een grotere slagkracht om dat te bereiken.
Ik hoop dat je je daarin kan vinden!

Groet, Joost

Reageer