Vraag

Greenchoice beconcurreert Qurrent met kortingen en windvangers

• 21 mei 2019
  • 5 reacties
  • 223 keer bekeken

Ik ben destijds bewust overgestapt van Greenchoice naar Qurrent. Nu werd ik vandaag gebeld door Greenchoice of ik naar hun wilde overstappen. Ik zou een offerte kunnen krijgen met een cashback, een korting en een extra windvanger (is dat een soort winddeel?).
In eerste instantie wilde ik de offerte wel ontvangen om de prijzen te kunnen vergelijken. Maar aangezien ik teveel informatie over mijn huishouden moest geven naar mijn privacy-minded zin heb ik die offerte laten zitten. Het werd uiteindelijk ook een behoorlijk onaangenaam gesprek waarbij ik drie keer te horen kreeg dat ik het niet begreep.

Ik vind het inderdaad erg vreemd dat partij die een andere overneemt vervolgens ook nog de klanten probeert over te nemen (maar misschien wisten ze aanvankelijk niet dat ik bij Qurrent zat).

Bovendien, ik heb een hekel aan allerlei kortingen en lokkertjes om klanten binnen te halen. Dit gaat naar mijn mening alleen maar ten koste van trouwe klanten die specifiek voor een duurzaam energiebedrijf kiezen, en die niet op de laagste prijs uit zijn door elk jaar te switchen van leverancier.

Al met al had ik een onaangename ervaring met Greenchoice. Dit straalt wat mij betreft ook af op Qurrent dat nu overgenomen is door Greenchoice.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @JanVlug,

Bedankt voor je bericht.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat Greenchoice klanten van Qurrent actief gaat benaderen voor nieuwe contracten. Dit is ook duidelijk de afspraak. Daarom kan ik aangeven dat hier sprake is van een misverstand. Je kunt de aanbieding van Greenchoice negeren.

Op termijn zal jouw energielevering worden overgeheveld naar Greenchoice, aangezien zij Qurrent hebben overgenomen. Dit gebeurd tegen dezelfde contractvoorwaarden als die je nu bij Qurrent hebt.

Vriendelijke groet,

Tomer
Ook ik werd vandaag gebeld door Greenchoice met een nieuw aanbod. Op mijn vraag waarom ik nu actief zou overstappen naar hen, terwijl ik als Qurrent-klant op termijn automatisch overstap, kon de mevrouw mij geen antwoord geven.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @rinusgeesje.

Bedankt voor je bericht.

Je kan uiteraard ook wachten tot je automatisch om zult worden gezet naar de Greenchoice klantenomgeving.

Groeten,
Julian
Ook ik ben door Greenchoice gebeld met een aanbod. Zelfs toen ik zei dat ik al bij Qurrent zat, probeerde ze mij over te halen over te stappen. Waarschijnlijk voor haar eigen provisie? Zonde van het geld. Ik heb liever dat dit in verduurzaming wordt geïnvesteerd.

Wanneer worden alle klanten eigenlijk automatisch overgezet naar Greenchoice?
Badge
Hallo @yohan

Bedankt voor je bericht!

Het overzetten van de klanten van Qurrent naar Greenchoice gebeurt geleidelijk. We zijn begonnen met de klanten met een variabel contract. Klanten met een aflopend contract worden na het einde van het contract overgezet. De laatste stap zal zijn om klanten over te zetten met een nog lopend contract. Dit gebeurt altijd zo dicht mogelijk op de jaarafrekening om zo de overstap het soepelst te laten verlopen.

Uiteraard wordt iedereen van te voren op de hoogte gebracht als de overstap van Qurrent naar Greenchoice gepland is.

Groeten,

Gianluca

Reageer