Beantwoord

Hoe kan ik mijn stad vergroenen?

• 19 juli 2017
  • 1 reactie
  • 381 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik het opstarten, om mijn stad groen te krijgen, maar de molens en panelen staan bij Qurrent op het park?
Als jullie Fijnoordstadion (ben FAN ervan en de stad ROTTERDAM ) groen krijgen dan moet het bij ons HERACLES ook lukken.
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 21 juli 2017, 09:56

Hoi HWiesemann,

Wat ontzettend goed om te horen en welkom op de Community!

Een goede vraag, waarbij er tal van mogelijkheden zijn.
Qurrent is zojuist gestart met het buurtmolen project, waarbij omwonenden gebruik maken van de windmolen bij jou in de buurt.
Zo worden velen huishoudens in met één windmolen voorzien van zelf opgewekte groene stroom!
Je kunt bijvoorbeeld investeren in de buurtmolen of zelf een locatie aandragen voor een nieuwe buurtmolen.
Hier hebben we een topic over nieuwe locaties, misschien bij jou in de buurt?

Het is ook mogelijk om zelf een project op te starten, zoals je eigen zonnepark.
Qurrent helpt je hier graag bij! Wanneer er een plan klaar ligt, helpen we je verder met alle aspecten van het project.
Van de haalbaarheidsstudie tot de financiering en bouw.

Daarnaast is het altijd goed om zelf initiatief te nemen en (eventueel met een groep mensen) bij Heracles het gesprek aan te gaan over groene energie en duurzame initiatieven.
Op die manier kun je het onderwerp op tafel leggen en dat leidt uiteindelijk de transitie naar groene stroom!

Had je zelf al ideeën hoe je de stad wilt vergroenen? Misschien hebben andere leden hier ook ervaring mee en tips voor?

Groeten van Vita
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi HWiesemann,

Wat ontzettend goed om te horen en welkom op de Community!

Een goede vraag, waarbij er tal van mogelijkheden zijn.
Qurrent is zojuist gestart met het buurtmolen project, waarbij omwonenden gebruik maken van de windmolen bij jou in de buurt.
Zo worden velen huishoudens in met één windmolen voorzien van zelf opgewekte groene stroom!
Je kunt bijvoorbeeld investeren in de buurtmolen of zelf een locatie aandragen voor een nieuwe buurtmolen.
Hier hebben we een topic over nieuwe locaties, misschien bij jou in de buurt?

Het is ook mogelijk om zelf een project op te starten, zoals je eigen zonnepark.
Qurrent helpt je hier graag bij! Wanneer er een plan klaar ligt, helpen we je verder met alle aspecten van het project.
Van de haalbaarheidsstudie tot de financiering en bouw.

Daarnaast is het altijd goed om zelf initiatief te nemen en (eventueel met een groep mensen) bij Heracles het gesprek aan te gaan over groene energie en duurzame initiatieven.
Op die manier kun je het onderwerp op tafel leggen en dat leidt uiteindelijk de transitie naar groene stroom!

Had je zelf al ideeën hoe je de stad wilt vergroenen? Misschien hebben andere leden hier ook ervaring mee en tips voor?

Groeten van Vita

Reageer