Houd jij met stemmen ook rekening met duurzaamheid & klimaatverandering?

• 28 februari 2017
  • 5 reacties
  • 418 keer bekeken

De verkiezingen staan voor de deur. Veel partijen nemen klimaatverandering mee in hun campagne. Zij willen de klimaatuitdaging aangaan en zetten zich in voor een duurzamer Nederland. De transitie naar een schoner en groener land zorgt voor de nodige dilemma’s en problemen. Iedere partij heeft daar zo weer zijn eigen oplossingen voor en ideeën over.

We volgen het nieuws en consumeren veel andere media. Iedereen heeft weer andere opvattingen over wat er gezegd wordt door politici. Ook maken partijen hun statement over diverse belangrijke onderwerpen, waardoor het klimaat niet altijd in de spotlight komt te staan. Daarom zijn wij benieuwd naar jouw mening.

Houd jij met stemmen ook rekening met de ideeën die partijen hebben over het klimaat, of zijn andere onderwerpen voor jou van veel groter belang? En waarom?

Laat van je horen!

5 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Krijg bij deze oproep toch een vervelend gevoel. Naar mijn idee moeten we geen politiek gaan bedrijven in dit forum, en moet qurrent zich ook onthouden van politiek het is tenslotte een private onderneming, wel met een groot groen hart.
Klimaat heeft voor mij geen prioriteit bij de verkiezingen, maar ik heb het zeker wel meegenomen. Enkele partijen zetten het geld toch op de eerste plek van belang, echt zonde. Ik vind het belangrijk dat een partij inziet dat we echt over moeten gaan op schone energiebronnen en een duidelijk doel voor ogen heeft: hoe gaan we dat doen en wanneer moeten we dat doel bereikt hebben. Gelukkig hielp de stemwijzer daarmee, want ik kwam op straat etc niet veel tegen over standpunten jegens het klimaat.

Zoals JohnKemmer al zegt wil ik overigens inderdaad geen politiek gaan bedrijven. Ik snap jullie interesse, maar heb ook respect als mensen het klimaat niet zo omarmen.
Reputatie 4
Badge +6
Als duurzaamheid en inzicht op lange termijn niet in je zit ben je politicus , die hebben een horizon van ongekende hoogte.
Hard maar waar , noem duurzaamheid denken in idealisme , ik voelt het meer als logisch handelen .Hoe ouder ik word hoe duidelijker wordt het beeld en het terugkijken in de tijd bewijst dat.
Verder probeer ik anderen te helpen , je geeft wat je weet .
Krijg bij deze oproep toch een vervelend gevoel. Naar mijn idee moeten we geen politiek gaan bedrijven in dit forum, en moet Qurrent zich ook onthouden van politiek het is tenslotte een private onderneming, wel met een groot groen hart.

Ik ben het eens met John.

Ik vind verder dat mensen het recht hebben om hun politieke keuze voor zich te houden.
Reputatie 4
Badge +6
Kijk maar naar het onderdeeltje PV "terugleveren ",iedereen betaald vastrecht en investeert daarmee in die infrastructuur de kassen zijn ook zeer goed gevuld en in de jaren heeft iedereen gemiddeld ruim bijgedragen om de eerste aanleg te bekostigen en terugverdienen.
De politiek wil alleen maar verdienen aan het verdienen .Dus uitspreken door wie je gebeten wil worden is op zijn minst gênant
Ook is in het huidige klimaat het lastig als je , je uitspreekt over je politieke keuze er valt meteen een bak stront over je heen . Als voorbeeld de Surinaamse hindoestanen zijn islamitisch maar stemmen PVV , wie het weet mag het zeggen. Zie wel nu ga ik al te ver. Geef mijn stem maar aan de dieren , maar de gelovige weer niet.

Reageer