Beantwoord

Waarom blijft Qurrent niet zelfstandig?

• 26 september 2018
  • 1 reactie
  • 252 keer bekeken

Heb nog niet zo lang geleden voor Qurrent gekozen, en verbaas me erover dat een overname door Greenchoice zo maar mogelijk is. Waarom blijft Qurrent niet zelfstandig; ze was bijna de groenste energiemaatschappij.
Mogelijk een gebrek aan mijn kennis van de economie, maar wil hier wel graag een antwoord op.
Heb dus het gevoel een beetje misleid te zijn.

Een beloning in de vorm van een gratis windtegoed (als dat nu nog bestaat), en al eerder gesuggereerd is, lijkt mij wenselijk.

Heb trouwens al wel een betaald windtegoed; hoe gaat het daarmee lopen, of komt dat geld terug?
Anneke Wiese-Koop
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 27 september 2018, 14:48

Hoi @annAmariA,

Bedankt voor je bericht. Ik leg je graag iets meer uit over de overname.
Stichting DOEN was 100% aandeelhouder in Qurrent. Om onze impact te vergroten zijn deze aandelen verkocht aan Greenchoice.
Wij zijn inderdaad de allergroenste, en dat blijft gewoon zo. Voorlopig zal het merk Qurrent gewoon blijven bestaan en blijven wij ook alleen energie uit wind en zon leveren.

Onze missie is om heel Nederland fossielvrij te krijgen. Daarvoor hebben we alleen meer impact nodig. Onze missie komt overeen met die van Greenchoice en samen denken we een grotere slag te kunnen slaan. Het is natuurlijk uiteindelijk de bedoeling dat heel Nederland wordt voorzien van groene stroom.
Voor jouw contract bij Qurrent verandert er niets. Je contract blijft doorlopen, je voorwaarden veranderen niet en je krijgt nog steeds onze zonne- en windenergie.

We hebben een FAQ opgesteld over de overname, deze vind je hier.
Daarnaast gaan we een informatiebijeenkomst organiseren. Als je daar informatie over wil ontvangen kun je je hier aanmelden.

Groet, Joost
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @annAmariA,

Bedankt voor je bericht. Ik leg je graag iets meer uit over de overname.
Stichting DOEN was 100% aandeelhouder in Qurrent. Om onze impact te vergroten zijn deze aandelen verkocht aan Greenchoice.
Wij zijn inderdaad de allergroenste, en dat blijft gewoon zo. Voorlopig zal het merk Qurrent gewoon blijven bestaan en blijven wij ook alleen energie uit wind en zon leveren.

Onze missie is om heel Nederland fossielvrij te krijgen. Daarvoor hebben we alleen meer impact nodig. Onze missie komt overeen met die van Greenchoice en samen denken we een grotere slag te kunnen slaan. Het is natuurlijk uiteindelijk de bedoeling dat heel Nederland wordt voorzien van groene stroom.
Voor jouw contract bij Qurrent verandert er niets. Je contract blijft doorlopen, je voorwaarden veranderen niet en je krijgt nog steeds onze zonne- en windenergie.

We hebben een FAQ opgesteld over de overname, deze vind je hier.
Daarnaast gaan we een informatiebijeenkomst organiseren. Als je daar informatie over wil ontvangen kun je je hier aanmelden.

Groet, Joost

Reageer