Wat wil jij zien tijdens de Algemene Ledenvergadering? Denk mee!

• 20 januari 2017
  • 4 reacties
  • 2381 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13

Dit jaar gaan we het groots aanpakken!
Afgelopen mei hadden we onze allereerste Qurrent algemene ledenvergadering. Een verrassend interessante en inspirerende dag.
Dit jaar pakken we het groter aan. Denk aan een mini duurzaam festival gecombineerd met de serieuze zaken van een ledenvergadering. Kortom, voor elk wat wils.
Denk je met ons mee over de invulling van de dag?

Wat wil jij?
Zet hieronder jouw opsomming met jouw 4 tips:

1: Welke producten of bedrijven zie jij graag op de energiemarkt?
2: Welke artiest(en) wil jij zien of horen?
3: Welke sprekers vind jij interessant of inspirerend?
4: Zou je bereid zijn entreegeld te betalen?

* Uitgebreid lezen wat er allemaal op de ALV van 2016 was kan hier:
Verslag eerste algemene ledenvergadering
Wat vond jij van de allereerste ALV van Qurrent?

Groetjes en tot op de volgende algemene ledenvergadering!

Tanja

4 reacties

Badge +1
Hoi Tanja,

Volgens mij moet het de komende vergadering vooral over relatie met Feyenoord gaan. Laten we daar vooral alle tijd voor nemen.

Wat mij betreft komt er zoiets als een motie van afkeuring op tafel.

Als er al een "artiest" moet komen dan zou je kunnen denken aan Vincent Bijlo of Freek de Jonge. Laat ze maar de draak steken met het sponsorbeleid van Qurrent. Humor kan zo verhelderend zijn.

Als je een bedrijf of spreker uit wilt nodigen dan denk ik aan iemand van de Triodosbank. Uit die hoek kun je een goed verhaal verwachten over de kracht van individueel idealisme en de kracht van voorbeeldwerking.

Maar misschien zou Marjan Minnesma van van Urgenda wel een betere keuze zijn. Want wat Urgenda presteert in de rechtbank is werkelijk ongelooflijk. Het heeft wereldwijd inpakt op het juridisch debat over CO2-beleid van overheden. En dat zet zoden aan de dijk (effectiviteit heeft niet zo gek veel te maken met de grootte van een organisatie). Wat mij betreft mag Qurrent miljoenen uitgeven om Urgenda van extra top-juristen in te voorzien. Want die klimaatdreiging is nog veel groter dan de meesten zich realiseren.

Op jouw vraag of ik entreegeld wil betalen is het antwoord: "nee". De simpele reden is dat de democratie binnen de coöperatie kosteloos moet zijn. Reiskosten wegen al zwaar genoeg.

Nog één vraag. Kun jij me nog even helpen aan datum, tijd en plaats van de ledenvergadering? Dat ben ik kwijtgeraakt.
Alvast bedankt.

Frank

Nog één vraag. Kun jij me nog even helpen aan datum, tijd en plaats van de ledenvergadering? Dat ben ik kwijtgeraakt.

Frank

Hoi Frank,

Ik ben blij om te lezen dat je actief over na hebt gedacht wat je graag zou willen tijdens onze Algemene Leden Vergadering festival. Je bent natuurlijk van harte welkom op 10 juni in De Fabrique te Utrecht.

In maart is er een Save the Date e-mail verstuurd waarin ook datum en locatie wordt vermeld. Binnenkort ontvang je via de e-mail meer informatie omtrent de starttijd van de ALV 2017.

Tot dan!

Groeten van Lara
Badge +1
Reuze bedankt Lara.

Tot dan.
Badge
Toch wel wonderlijk dat aan de leden van de coöperatie gevraagd wordt om entree te betalen voor een ALV; volgens mij is dat in strijd met het wettelijk kader van een coöperatie. Verder vind ik het behoorlijk brutaal om dit te vragen nu er wel miljoenen worden vrijgemaakt voor een sponsorschap. Misschien moet het in de komende ALV maar eens gaan over waar veel leden het over willen hebben en kan het hele circus als rookgordijn eromheen achterwege blijven.

Reageer