Beantwoord

Wat zijn de gevolgen van de overname voor klanten?

  • 4 september 2018
  • 1 reactie
  • 1138 keer bekeken

Badge
Wat is de rede van de overname naar een commerciële onderneming.
Wat zijn de gevolgen voor mij als lid van coöperatie.
Hebben de leden hier over geen zeggenschap recht over.
Wat gebeurt er met de wind tegoeden. En blijft de gegarandeerde 250 Kilo watt uur per jaar gewaarborgd.
In hoeverre kan de overname een nadelige invloed hebben op de energie kosten. en afgesproken meerjarige contracten.
Hebben wij de mogelijkheid als de overname goedgekeurd is en door gaat om zonder boete van energieleverancier te wisselen. En wat gebeurt er dan met de nog lopende wind tegoeden.
Ik zou graag een terdege antwoord op de hierboven gesteld vragen ontvangen. En geen algemeen praatje want daar zit ik niet op te wachten.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 5 september 2018, 10:17

Hoi @Ton.Tieman,

Bedankt voor je bericht. De vragen die je stelt zijn heel begrijpelijk.
De reden van deze overname is dat dan de Nederlandse lokale energietransitie wordt versneld. Samen met Greenchoice hebben we een half miljoen klanten. Hierdoor kunnen we efficiënter samenwerken en grotere concurrentie bieden tegen de grijze leveranciers.

Contracten
Voor klanten verandert er niets. De contracten lopen gewoon door onder dezelfde voorwaarden en de stroom wordt nog steeds door ons geleverd.
Er verandert dus ook niets aan de tarieven die zijn vastgelegd in je contract.

Opzeggen kan nog altijd onder de standaard voorwaarden. Je kunt er dan voor kiezen om een gedeelte van je Windtegoed uit te laten keren als compensatie. Je kunt er ook voor kiezen om je Windtegoed aan te houden. Dan keren we je ieder jaar de opbrengst uit.
Het liefst hebben we natuurlijk dat je klant bij ons blijft, zodat we je de groenste stroom kunnen blijven leveren!

Windtegoeden
Ook je WIndtegoeden blijven gewoon bestaan onder dezelfde voorwaarden.

Coöperatie
Qurrent bestaat uit het leveringsbedrijf en de coöperatie en deze staan los van elkaar. Valt een initiatief onder het leveringsbedrijf? Dan gaan beslissingen niet in samenspraak met leden. Initiëren wij iets vanuit de coöperatie? Dan gaat het altijd in samenspraak en vragen wij jullie om mee te denken.

Deze antwoorden zijn ook hier terug te vinden. Dit is het bericht dat wij na het nieuws op de community hebben gezet.

Groet, Joost
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Ton.Tieman,

Bedankt voor je bericht. De vragen die je stelt zijn heel begrijpelijk.
De reden van deze overname is dat dan de Nederlandse lokale energietransitie wordt versneld. Samen met Greenchoice hebben we een half miljoen klanten. Hierdoor kunnen we efficiënter samenwerken en grotere concurrentie bieden tegen de grijze leveranciers.

Contracten
Voor klanten verandert er niets. De contracten lopen gewoon door onder dezelfde voorwaarden en de stroom wordt nog steeds door ons geleverd.
Er verandert dus ook niets aan de tarieven die zijn vastgelegd in je contract.

Opzeggen kan nog altijd onder de standaard voorwaarden. Je kunt er dan voor kiezen om een gedeelte van je Windtegoed uit te laten keren als compensatie. Je kunt er ook voor kiezen om je Windtegoed aan te houden. Dan keren we je ieder jaar de opbrengst uit.
Het liefst hebben we natuurlijk dat je klant bij ons blijft, zodat we je de groenste stroom kunnen blijven leveren!

Windtegoeden
Ook je WIndtegoeden blijven gewoon bestaan onder dezelfde voorwaarden.

Coöperatie
Qurrent bestaat uit het leveringsbedrijf en de coöperatie en deze staan los van elkaar. Valt een initiatief onder het leveringsbedrijf? Dan gaan beslissingen niet in samenspraak met leden. Initiëren wij iets vanuit de coöperatie? Dan gaat het altijd in samenspraak en vragen wij jullie om mee te denken.

Deze antwoorden zijn ook hier terug te vinden. Dit is het bericht dat wij na het nieuws op de community hebben gezet.

Groet, Joost

Reageer