Sticky Beantwoord

Denk mee over een nieuwe Mijn Energie & app! - Sneak preview

• 28 februari 2017
  • 99 reacties
  • 12179 keer bekeken

Toon eerste bericht

99 reacties

Beste Willi, AJoosten en JohnKremmer,

De app van Oxxio en Greenchoice gebruiken we zeker ter inspiratie.
We zijn op de achtergrond druk bezig met de performance verbeteringen en we zijn gestart met het designtraject. Ik verwacht dat we jullie over 2 weken een eerste schets kunnen voorleggen.
Alle performance fouten worden in de nieuwe app en Mijn Energie opgelost. Het inzicht op apparaat niveau nemen we mee naar een vervolgfase na oplevering van de eerste versie van de nieuwe app en Mijn Energie.

@ JohnKremmer, we zijn de afgelopen weken bezig geweest met de laatste openstaande punten op de nieuwe klantenservice pagina. Als je nog geïnteresseerd bent om te testen stuur ik je de testlink toe. We horen graag je feedback! De planning is dat we de nieuwe klantenservice pagina per 3 augustus lanceren.

Groeten,
Els

Stuur mij de link maar toe. Lijkt mij wel leuk.

mvg

AJoosten
Reputatie 5
Badge +14
Altijd, dus stuur maar.

Groetjes, JohnKemmer
Hoi Qurrent,

Hebben jullie wel eens gekeken naar de website/app van "slimmemeterportal.nl"? Daar zijn ze namelijk wel in staat op meter-data goed te weergeven (per kwartier voor stroom en per uur voor gas). Het enige wat zij hiervoor nodig hebben is toestemming van de gebruiker om de meters uit te lezen. Geen gedoe met kastjes installeren in de meterkast etc.

Ik maak inmiddels meer gebruik van de service van "slimmemeterportal.nl" dan van die van Qurrent. Puur en alleen omdat de website en app van Qurrent vaak onjuiste data weergeeft en buggy zijn.

Misschien een idee om in contact te komen met de mensen van "slimmemeterportal.nl"?

Groetjes Michel
Badge +3
Hallo moderatoren van Qurrent,

Het zal voor de zonnestroom producenten onder ons informatief zijn om het verschil te zien in de App en in Mijn Energie tussen de eigen stroom productie en het eigen verbruik zoals ik zelf kan zien in een grafiek door gebruik te maken van de formule: eigen gebruik = productie – (teruglevering + levering)
Hiermee kan je ook zien of toegepaste stroombesparende maatregelen het beoogde effect hebben. Zie het screenshot.

Groet van D'olde
Reputatie 2
Badge +8
Hoi MichelkPMake en Dolde Grieze,

Bedankt voor jullie input en het meedenken voor onze nieuwe App en MijnEnergie omgeving.

@MichelkPMake, wij kijken zeker als voorbeeld naar de slimmemeterportal.nl als het gaat om het ophalen van P4 data, goed punt!

@Dolde Grieze, dankjewel. Kan mij goed voorstellen dat je deze gegevens inzichtelijk wilt hebben als je teruglevert.
Els en de rest kunnen hier wel wat mee 🙂.

Ga zo door heren!

Groeten van Giulia
Badge +2

Beste allemaal,

Het is alweer te lang geleden dat we een update hebben gegeven over het project van de ontwikkeling van een nieuwe app en Mijn
Energie omgeving.

Maar in de tussentijd is er hard gewerkt aan de voortgang van vier sub projecten binnen het gehele project. We werken aan:
  1. Een nieuw design, we steken de app en Mijn Energie in een nieuw jasje, helemaal in de nieuwe huisstijl. Hieronder zie je de sneak preview .
  2. Verbeterde performance in de app en Mijn Energie (snelheid data en grafieken).
  3. De bouw van een aantal nieuwe functionaliteiten, waaronder een document store met PDF’s van je contract en nota’s, een apart dashboard voor nieuwe klanten vanaf het moment dat je je aanmeld tot aan dag dat we daadwerkelijk energie bij je gaan leveren. Al voor dat je energie van ons geleverd krijgt, kan je al een aantal zaken in de app en Mijn Energie omgeving.
  4. De daadwerkelijke bouw van de nieuwe app en Mijn Energie, waarin we ervoor zorgen dat zowel in de app als in de Mijn Energie dezelfde functionaliteiten terugkomen.

Qua planning mikken we nu op de verbetering van de performance in de huidige Mijn Energie en app in november van dit jaar. in december willen we een betá versie van de nieuwe app en Mijn Energie beschikbaar maken voor een beperkte groep klanten. Laat het weten in een reactie als je in december de nieuwe app en Mijn Energie omgeving al wilt testen! In januari 2018 maken we de nieuwe app en Mijn Energie omgeving voor iedereen beschikbaar.

Hieronder zie je alvast een sneak preview van de nieuwe designrichting.

Groetjes,
Els
Zolang ik (eventuele) reacties op de app via dit forum of per mail kan delen met jullie, en dus geen face to face, of telefonisch contact gevraagd wordt lijkt het me leuk om te doen. Ik bekijk de app (in android, en uiteraard mijn energie via chrome op de PC) meerdere malen per dag. Vooral het gebruik, minder de andere functies, maar als er behoefte aan is kan ik daar ook naar kijken.
Reputatie 1
Badge +4
Ik wil graag testen!
Badge +3
Hallo Els,

Ik ben beschikbaar om de nieuwe "Mijn Energie" omgeving en de App te testen. 🆒

Groeten van D´olde Grieze
Badge +2
Bedankt voor de reactie.
Ik zie dat de App reeds in een ver gevorderd stadium ontwikkeld is.
Graag verneem ik nog van u of er meer duidelijkheid komt aangaande gebruik en bijbehorende kosten in de loop van het gebruikers jaar.
Nu is dat erg onduidelijk omdat er geen tarieven en geen vaste kosten worden getoond in de app.
Bij mij lopen de verbruikskosten niet synchroon met mijn eigen telling .
Dit is bij stroom iets meer en bij gas iets minder.
En een tussenstand m.b.t. totale kosten zijn nu niet te zien en dat is heel jammer.
Gewoon vaste kosten plus tarieven plus verbruik tonen.
Zodat iedere klant op elk moment zien kan waar het met zijn jaarnota naar toe gaat.
Dat voorkomt veel vragen nadat u de jaar afrekening hebt verstuurd.

Groeten Jan Meijers
Badge +2
Uiteraard zou ik graag de nieuwe App willen testen.
Reputatie 5
Badge +14
Als ik het zo zie zijn er nog niet veel testers dus noteer mij ook maar.
Badge
Ik test graag mee!
Reputatie 2
Badge +8
Dat is geweldig!

Ik zet jullie allen op de lijst en zullen een terugkoppeling van ons ontvangen.

Groeten van Giulia
Badge +3
Ik test graag mee
Reputatie 2
Badge +8
@JanMeijers Ik heb jouw bericht naar dit topic verhuisd.

Dit is de juiste plek waar je deze dingen kunt aangegeven.

Dan houden wij hier rekening mee.

Groeten van Giulia
Reputatie 4
Badge +12
Zet mij ook maar bij de testgroep. Weliswaar gebruik ik de app niet, maar op de website ben ik dubbel kritisch.

Groet, Frans
Badge +1
Test graag mee
Reputatie 2
Badge +8
Hoi @FransvanWoerkom, daar kunnen wij alleen maar erg blij mee zijn.
Wees maar zo kritisch als je zijn kan!

@Luny Super! We zetten jullie op de lijst.

Groeten van Giulia
Badge +4
Test graag mee 🙂
Badge
Ik wil ook wel op de testlijst!
Hage
Lijkt me ook wel leuk om te testen.

Wordt er ook een testplan (denk bijvoorbeeld aan response-tijden) meegeleverd of is het ieder voor zich?
Reputatie 1
Badge +4
?? Mijn reactie stond er opeens 2x in en nou krijg ik de tweede niet weg.
Tenzij ik er een andere tekst voor in de plaats zet. Deze dus,
Bestaat op optie 'reactie verwijderen' niet meer?
Reputatie 1
Badge +4
Supercool de nieuwe app! En een verrassing, want ik wist niet dat hij al beschikbaar was.
Of is dit een betatest?
Dan meteen maar een paar opmerkingen:
Hij is veel sneller dan de oude app, de vormgeving is mooi en inzichtelijk en de (bijna)real-time presentatie van de opgewekte windenergie is zonder meer gaaf!!
Maar het verschil met de feitelijke data in Mijn Energie is wel vreemd.
In Mijn Energie heb ik over gisteren geen windenergie-opbrengst (die zou er in principe om 16.oo moeten zijn) en in de app dus wel en zelfs over vandaag ook al.
Maar het opvallendst is dat het verbruik verschillend is tussen die twee.
Bijvoorbeeld over september zegt de app dat ik 174,6 kWh stroom heb verbruikt en 13.15m3 gas Mijn Energie zegt 149kWh stroom en 38m3 gas. Dat is toch raar.
Bij oktober mist de app bij zowel stroom als gas ongeveer 10 dagen, maar niet dezelfde.
En de lijn 'ingeschat verbruik' is er helaas nog niet.
Maar verder heel positief!!
Reputatie 2
Badge +8
Hoi B.Fris, wat geweldig dat je het zo mooi vind!

De nieuwe app is nog in test fase, Product Owner @Els van Qurrent kunt je daar meer over vertellen.

Groetjes van Giulia

Reageer